zandrisen skrev 2008-04-25 18:51:45 följande:
Hej vännerna!Idag har det vart jättfint väder, och jag har varit i lekparken med barnen efter att jag slutade tidigt på jobbet. Borde vara på bra humör, men det är jag inte. En nära liten tjejsläkting mår piss och skär sig ibland, idag slutade det på akuten med en överdos tabletter. Så svårt att stå brevid och inget kunna göra, vi kämpar alla för att få henne trygg, men det går liksom inte Har erbjudit henne att komma och bo hos oss över sommaren ifall det är nåt som skulle få henne att må bättre, men vet inte hur det blir med allt. Maken är helt förstörd av det hela och tar på sig skuld som han egentligen inte har.Skit är det bara.Och jag som ju jobbar med ungomar med olika neuropsykiatriska störningar och andra diagnoser, är helt handfallen i situationen. Försöker stötta hennes mamma (som är ensamstående) så gott det går samt tala med flickan i den utsträckning det går, men det finns inte så mycket man kan göra med 25 mils mellanrum. Uuuuusch, ibland når liksom inte solens strålar in i själen!!!Sorry om jag drar ner stämningen, lovar att vara på bättre humör nästa gång!Stor kram till Tårtis också: kraaaaaaaaaaaam!
Tårtsmulan77 skrev 2008-04-25 11:21:04 följande:
Kajsa M: Hålla på och smitta ner mig så där...vad är det för sätt Har fått reda på att min pappa kommer hem idag.Det visade sig senare att hjärtinfarkten, han fick, var ganska kraftig men nu ska han vara på bättringsväg.Han måste självklart ta det väldigt lugnt den närmaste tiden.Han har fortfarande problem ibland med att andas, läkarna misstänker att han kan ha asma, han kommer att få hjälp med
det.Skönt och äntligen få hem honom.
Skickar STYRKEKRAMAR till er båda!!!!