Inlägg från: C r e d o |Visa alla inlägg
  • C r e d o

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

LAVOLINA: Vi har denna soffan www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffor/Sit-Down/3-sits-soffa2/ och det går att kombinera med resten av inredningen som är ljus och lantlig men det är klart att det blir ÄNNU mysigare och mer romantiskt med en ljus tygsoffa. Tänker dock som så att den ljusa och mysiga tygsoffan inte skulle vara så mysig efter ett tag med tre små barn under fem år... Är absolut pedant när det gäller fläckar och kladd, skulle inte klara fem minuter men en smutsig soffa så för mig är det självklart med en skinnsoffa så länge barnen är små.

• C r e d o

Ang. vit soffa och barn, jag har ju aldrig riktigt förstått den kombinationen. Tycker det ser så tråkigt ut när tyget ser fläckligt och smutsigt... Det är ju inte bara mat och vätskor som smutsar ner soffan, det räcker med blå/svarta jeans. Skulle abslout helst vilja ha en tygsoffa som Mio kom och bytte ut varannan månad men eftersom det inte går så fick det bli skinn igen och det är så fantastiskt tycker jag! Nu har vi tre barn under fem år så något matförbud i soffan skulle aldrig komma på tal här, det är så mysigt på fredagskvällarna att äta tacos framför teven tillsammans. Vi köpte en svart, matt skinn(läder)soffa på Mios mellandagsrea och det går att göra lantligt med kuddar och fårskinn etc. Min kompis har en Ektorp (vit) och ja, hmmm, vet inte om ordet skitig räcker till... (Trots tvättbar klädsel).

Så tips från en trebarnsmor är alltså: skinn framför tyg, ska det vara tyg så välj en grå/beigeaktig ton och bäst av allt är ju de tyger som är ganska kraftiga och lite "spräckliga".

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • C r e d o
    LAV0LINA skrev 2008-06-30 14:50:53 följande:
    Vi var ju också inne på skinn denna gång, men den extrema oenighet som rådde oss två emellan (mellan mig och min sambo alltså) gjorde att det fick bli en billigare i tyg. Den kommer nog absolut att behöva bytas ut senare då vi fått barn! Dock har vi ju inga på g ännu, men det kommer väl det också (hoppas jag iaf )Men det blir genast dubbelt så dyrt med skinn och man vill ju vara helt nöjd då man pungar ut 20-25 papp för en soffa...
    Jo, precis. Perfekt för er som inte har smutsiga småbarn. Och en skinnsoffa ska man handla på Mios mellandagsrea för 12 papp när den egentligen kostar 24 papp. Nu kostar den åter 24 så det känns som en bra affär. Som sagt, tygsoffa ja tack, men får nog vänta tills barnen är spillfria...
    * Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.