Inlägg från: Jane Roe |Visa alla inlägg
  • Jane Roe

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Hej på er alla shabby chic-dyrkare :)
    I sommar flyttar jag och sambon till en enplansvilla som ska totalrenoveras och alla möbler i vår nuvarande lägenhet utgå, och ja, ni kan kanske gissa vilken stil vi ska ha ;P

Alla tips välkommnas, bor i västmanland om någon vet nån butik i närheten :)

Kram

¤- Kärlek är Perser -¤
  • Jane Roe

Det ska jag absolut göra när jag tagit några ;). Idag hittade jag en vacker gammal pigtittare som ska målas imorgon. Sen ska jag ev skriva någon liten text a´la himlarum på den..Spännande :)

numberone skrev 2008-06-04 16:50:33 följande:
    Lägg gärna ut lite bilder på och i huset så ska vi säkert kunna överösa dig med förslag!!
    ¤- Kärlek är Perser -¤
  • Jane Roe

Hej alla !
    Tänkte bara höra med er. Vi ska nämligen flytta till en enplansvilla som måste helrenoveras. Vilka färger på väggar och golv bör ligga i grunden ? Kan verkligen allt vara vitt ? Det finns inget trägolv i huset tyvärr :S..
    Tacksam för alla förslag, svårt detta..

¤- Kärlek är Perser -¤
  • Jane Roe

Det är en liten mysig enplansvilla i ljus stenfasad =)

mammaninna skrev 2008-06-18 10:15:58 följande:
    ulrika: vad är det för stil på huset? personligen tycker jag det beror på husets stil hur man ska inreda det bäst. jag tycker inte alla hus passar att inreda "shabby chic".
    ¤- Kärlek är Perser -¤
  • Jane Roe

Det låter jättebra ! :)... Vilken trä tycker du ? Lite mörkare eller ? :)

mammaninna skrev 2008-06-18 11:20:06 följande:
    ulrika: åh, låter fint! jag tycker ni ska satsa på trä och stengolv å ha ljusa väggar, inte nödvändigtvis vita.
    ¤- Kärlek är Perser -¤
  • Jane Roe

Jag håller med !

LAV0LINA skrev 2008-07-01 21:46:19 följande:
    Jag skulle nog måla dom vita och låta detaljerna vara kvar i trä. Det är ju fint med vitt, men det är även fint att ha nått som bryter av tycker jag... Åååh, svårt...!!!!
    ¤- Kärlek är Perser -¤
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.