Inlägg från: dansdotter |Visa alla inlägg
  • dansdotter

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

umbro skrev 2008-05-07 12:20:43 följande:
    Hejsan Som alltid bjuder ni på så gott i era bloggar. Vi håller fortfarande på med en del målning hemma, när jag hitta denna tråd för ca 1 år sedan så blev jag så inspirerad av era bloggar och kände att jag liksom hittat hem vad det gäller inredning osv Om hur jag vill ha det här hemma. Och nu har alla väggar blivit vita hihihih. Vi håller på med vardagsrummet nu, och det har grundmålats, nu återstår bara att måla med den slutgiltiga färgen. Och står i frågan vit eller stockholmsvit " bruten vit"? jag har " bruten vit i alla de övriga rummen. Hm Beslut ångest. Minns att när vi måla i sommras så tyckte jag när vi grundmåla att åh så vitt och frächt sen då vi måla med den brutna vita färgen sen så hm den va ju liksom inte lika vit. Åh nåt råd tror ni? Som det känns nu så vill jag ha vitt och ser det konstigt ut mot hallen min i bruten vit så är det ju bara att måla om den. hm I kväll ska jag i väg till våran öppna förskola och lyssna på Martina Haag som kommer dit. Ska bli jätte kul.Kommer kännas konstigt att gå dit utan barn. Sen ska jag gå och jobba sen ska jag hem och titta på barnmorskorna.Önskar er en fortsatt trevlig dag.
    jag brukar rekomendera mina kunder att ha 0502-y för jag tycker att det är en fin vit färg, men ska se till att den inte heter S0502-y föri den är det mycket gult i.

Lycka till med färgvalet.
  • dansdotter

Hej!
    Är det någon som kan tala om för mej vart man kan köpa torkad lavendel???? Har tänkt sy doftpåsar o fylla med lavendel men vet ju inte var jag kan få tag i det.

• dansdotter
    MAGU skrev 2008-05-30 09:28:52 följande:
    Godmorgon! Vi håller på att måla om våran trapp hemma och valde att använda oljebaserad färg till den. Jag är lite sugen på att måla om vårat ekbord också som jag sagt tidigare och tänkte fråga om ni hade valt oljebaserad eller vattenbaserad till det? (Har båda hemma)
    jag rekomenderar att du använder oljebaserat, du får en hårdare o tåligare yta av det. Men det går naturligtvis att använda båda. Själv använder jag bara oljebaserat. Lycka till!
  • dansdotter

hejhej! Är det någon här som har gjort en sänggavel av en spegeldörr??? Skulle gärna vilja se en bild om det är någon som har det. =)

• dansdotter
    LAV0LINA skrev 2008-06-25 21:48:12 följande:
    www.hemmapavargata.blogspot.com/Annica heter hon, tycker hennes sänggavel blev jättefin!
    Tack så jättemycket. Det är verkligen fin. Jag har tipsat min dotter att hon kan göra en sån till sitt hem. Ha en trevlig kväll. kraaaaaaaaaaaaam Carina
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.