• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Mettan69

Häxan Hedda. Så fin den blev som vit. Underbar säng.  Smart att vända fotändan så ni kan se den fina sidan också.

• Tårtsmulan77
    numberone skrev 2008-06-17 09:54:39 följande:
    ca 22 timmar kvar tills de ska sätta fart på lilla busen i magen.....
    Så spännande!!! Äntligen Skrattande
    Häxan Hedda skrev 2008-06-17 13:29:01 följande:
    Nya SängenFotänden vände vi på så man ser det fina mönstret Kaktus,snäääälla får jag snusa lite på henni? Guud så go Numberone,är det en tösabit du bär på? Jag gick ju på gullfinas linje och trodde på en Nils Åhh,vad jag ska tänka på dig imorgon,eller hela natten förresten.Blir inte alls förvånad om det startar inatt då du vet att det är sluttid imorgon Och mettan tro mig jag morrar jag också,är inte den som brukar gå igång men igår så sket han i det blå skåpet om man säger så Så nuu förstår jag varför det känns som om han tar det så lättvindigt då vi bråkar,han får ju ur sig allt på en gång medans jag är tyst.Tror att det blir ändring på det från och med nu, det var riktigt uppfriskande Hoppas att alla mår bra mellan solskenen,ösregnen och hagelskurarna
    Men du...vad fint det blev Skrattande
  • numberone

HEdda:

ååååå så underbar sängen blev!!

hihi en liten Ellen ska det vara till 99 % men den blivande pappan har inte en aning Jag fick veta för 10 veckor sen och undrar fortfarande hur jag lyckats att inte säga nåt... Han vill nämligen veta lika lite som jag ville ...

• Kaktus76
    Nya SängenFotänden vände vi på så man ser det fina mönstret Kaktus,snäääälla får jag snusa lite på henni? Guud så go Numberone,är det en tösabit du bär på? Jag gick ju på gullfinas linje och trodde på en Nils Åhh,vad jag ska tänka på dig imorgon,eller hela natten förresten.Blir inte alls förvånad om det startar inatt då du vet att det är sluttid imorgon Och mettan tro mig jag morrar jag också,är inte den som brukar gå igång men igår så sket han i det blå skåpet om man säger så Så nuu förstår jag varför det känns som om han tar det så lättvindigt då vi bråkar,han får ju ur sig allt på en gång medans jag är tyst.Tror att det blir ändring på det från och med nu, det var riktigt uppfriskande Hoppas att alla mår bra mellan solskenen,ösregnen och hagelskurarna
    Klart du får snusa på henne.Du är välkommen hit

Vad sängen bklev fin,förstår om du e nöjd!!
  • numberone
    nublu skrev 2008-06-17 17:16:20 följande:
    Hej tjejer! Kikar in en sväng så här på semestern och tittar till er. Är det köpläge på det här? www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx...
    Det är ett väldigt sött hus men också VÄLDIGT mycket att göra iordning ... Har man tid, ork och lust så kan det bli hur fint som helst... omgivningen verkar mysig och det finns ju gott om plats för utbyggnad osv. om man vill göra det för det är ju ett rätt så litet hus.
  • zandrisen

Åhå, så det är dags för Numberone nu äntligen! Ska hålla tummar och tår att lilla Ellen kommer ut utan större problem!

Kaktus, lilla sötsnutten! Man vill ju bara åka och sno henne Skämt åsido, verkligen sjukt söt liten tösabit!

Musli, UNDERBARA dörrar! Drömmer om nåt liknande på vår kåk så småningom, men det har prio sjutton eller nåt, mycket som msåte göras före, haha

Hedda, nu blev jag riktigt grön! Urtjusigt!

Här har det vart fullt röj idag med mammaträff! Har lagt ut bilder på bloggen från dagen, och kom på att vår nya vardagsrumsmatta (ett koskinn jag ropade in på tradera för 500 spänn ) ligger med på en av bilderna om ni vill se...

Annars är det semester som gäller nu. Har fortfarande inte fattat att jag är LEDIG, vaknar fortfarande i ottan och blir stirrig när jag tror att jag har försovit mig, haha...

• Hjorthan
    numberone skrev 2008-06-17 09:54:39 följande:
    ca 22 timmar kvar tills de ska sätta fart på lilla busen i magen.....
    Nu är det inte lika många timmar kvar! Så himla spännande! Jag vill också ha en liten bebis.
  • Hjorthan
    Såååååå fin den är!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.