• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Tårtsmulan77
    Hjorthan skrev 2008-06-22 06:26:34 följande:
    Den spegeln har jag med i vår hall, jag har hyllan på min. Visst är det en enkel söt spegel, jag är jätteförtjust i den. Köpte den dessutom när jag hade rabatt på ellos så det kändes som ett riktigt bra köp.
    Ja jag gillar den jättemycket Glad
    Det finns en annan spegel på Ellos som jag är lite sugen på att kanske skaffa till badrummet men först måste jag se till och måla klart väggarna i badrummet...det går så seeeeggggt!
  • Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2008-06-22 06:28:40 följande:
    Hahaha...ja se ungdomar......tänk när en annan var ung och ORKADE hålla igång så.Nu är jag för gammal och alldeles för trött på kvällarna
    Fast jag har nog aldrig orkat hålla mig vaken fram till kl 6 på morgonen! Har alltid varit trött på kvällarna tycker jag. Tror att det längsta jag varit uppe är till kl 4. Och det skulle jag defintivt inte orka nu.

Undras hur tidigt jag kommer att stupa i säng i kväll!!!

Nu kom precis sonen in och la sig i soffan i vardagsrummet, det var nog lite trångt och inte så bekvämt i tältet! Kan avslöja att han ser mer död än levande ut! Ja ja, det straffar sig att vara uppe hela natten!
  • Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2008-06-22 06:30:43 följande:
    Ja jag gillar den jättemycket Det finns en annan spegel på Ellos som jag är lite sugen på att kanske skaffa till badrummet men först måste jag se till och måla klart väggarna i badrummet...det går så seeeeggggt!
    Åh håller du på med badrumsrenovering? Jag är så himla sugen på att göra en budgetrenovering av vårt badrum. Hade tänkt mig måla väggarna, och helst golvet också. Skulle vilja ha svart-vitt rutigt golv. Och sen behöver vi skaffa ny toastol då den vi har är sprucken och sliten. Nytt handfat hade inte varit fel heller. Usch, det drar snabbt iväg fast man bara vill göra en enklare renovering.
  • Tårtsmulan77
    Hjorthan skrev 2008-06-22 06:41:24 följande:
    Åh håller du på med badrumsrenovering? Jag är så himla sugen på att göra en budgetrenovering av vårt badrum. Hade tänkt mig måla väggarna, och helst golvet också. Skulle vilja ha svart-vitt rutigt golv. Och sen behöver vi skaffa ny toastol då den vi har är sprucken och sliten. Nytt handfat hade inte varit fel heller. Usch, det drar snabbt iväg fast man bara vill göra en enklare renovering.
    Ja allting kostar så mycket.

Vi har bara hyreslägenhet så vi kan tyvärr inte göra så mycket men färgen på badrumsväggarna stod jag bara inte ut med (fult aprikosa) så där började jag gå lös med roller och vitfärg.
    Får väl se när jag blir färdig Fundersam
  • Tårtsmulan77

Nu ska jag ut på morgonpromenad med Azakir Glad

Hoppas ni får en härlig söndag.
    Vad ska ni alla hitta på?
    Här blir det nog en liten tripp till Blomsterlandet för inköp av lite fler växter.

Kram kram

• Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2008-06-22 06:45:04 följande:
    Ja allting kostar så mycket.Vi har bara hyreslägenhet så vi kan tyvärr inte göra så mycket men färgen på badrumsväggarna stod jag bara inte ut med (fult aprikosa) så där började jag gå lös med roller och vitfärg.Får väl se när jag blir färdig
    När vi flyttade till huset för 11 år sedan var här också aprikosa väggar i badrummet. Jag hade min terracottaperiod då, så jag tyckte ju att väggarna var helt perfekta. Men efter något år så var jag så less på färgen så jag målade om, i ljust blålila. Kan lova att jag är mer än lovligt trött på denna färg nu!!!! Ingenting är snyggt till känns det som. Vi får väl se om det blir några pengar över efter semestern, i alla fall till några burkar vitfärg.
  • Mammatilltretroll

Jag hittar inte spegeln på Ellos hemsida tyvärr... :(

Och den fina spegeln över öppna spisen där.. finns den kvar fortfarande tro? Och vad kostade den?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Hjorthan
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-22 08:34:02 följande:
    Jag hittar inte spegeln på Ellos hemsida tyvärr... :(Och den fina spegeln över öppna spisen där.. finns den kvar fortfarande tro? Och vad kostade den?
    Spegeln på Rusta tror jag finns kvar. Jag såg den i alla fall för några veckor sedan. Den finns i två storlekar, min är den lilla. Nu kommer jag inte ihåg ordinariepriset, jag köpte min på rea och då kostade den 150 kr. Det brukar vara sänkt pris på dom till och från. Och när jag köpte min så fanns den antingen som shabbyvit eller guld.
  • Tårtsmulan77
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-22 08:34:02 följande:
    Jag hittar inte spegeln på Ellos hemsida tyvärr... :(Och den fina spegeln över öppna spisen där.. finns den kvar fortfarande tro? Och vad kostade den?
    Nej jag såg det också nu att de inte har den kvar, inte heller den spegeln som jag funderade på till badrummet fanns kvar Ledsen
    Hjorthan skrev 2008-06-22 14:31:18 följande:
    Spegeln på Rusta tror jag finns kvar. Jag såg den i alla fall för några veckor sedan. Den finns i två storlekar, min är den lilla. Nu kommer jag inte ihåg ordinariepriset, jag köpte min på rea och då kostade den 150 kr. Det brukar vara sänkt pris på dom till och från. Och när jag köpte min så fanns den antingen som shabbyvit eller guld.
    Den är så fin den spegeln Glad
    Det ska alltså finnas en mindre modell av den spegeln också, måste nog ta och kika in på Rusta igen men jag har för mig att jag bara har sett den stora hos oss.
  • Mammatilltretroll

Hjortan: Men vänta nu, jag tyckte du sa att spegeln över din byrå var från Jysk?
    Där var jag idag och såg iaf en likadan fast stoooor och den lilla hade utgått ur sortimentet tyvärr!
    På Rusta fanns bara ekspeglar...

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.