• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • mammaninna
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-22 17:56:44 följande:
    Jag måste säga att jag tycker den här tråden verkar vara så trevlig :) Men nu får ni hjälpa mig..Jag hittar inga fina vita enkla gardiner med kanalupphängning och jag hittar inget fint soffbord. Alla soffbord jag hittar är super moderna och stilrena och det vill jag icke ha..Om någon vet var jag kan hitta ett fint bord att ha framför soffan så får ni gärna tjinga på mig :)
    jag har liatorp bordet från ikea och ääälskar det!!
  • Ankmor
    libero skrev 2008-06-22 19:32:38 följande:
    www.myhome.sehar jättefina vita gardiner.Har dem i mitt kök tror jag har någon bild på dem i galleriet
    Tack för den länken!
    Jag älskar att titta på hus!
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Zofye

Hej hej! Har kikat i denna tråd ett bra tag men inte skrivit nått. Är så sugen att också inreda mitt hem i vitt, romantiskt och lantligt *drömmer mig bort*.
    Men än så länge bor vi i hyresrätt och möjligheterna är således något mer begränsade än om man hade hus. Men det kommer ett hus också såsmåningom.
    Hur som helst, min sambo är sugen att byta soffa. Han är min raka motsats och gillar modernt, raka linjer och gärna svart och vitt... Hur ska vi komma överens???
    I och för sig brukar jag alltid få som jag vill i slutändan, men det här med soffan tror jag att jag måste vika mig för. Han borde ju få nått som är "hans" liksom...
    Han är väldigt sugen på denna http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffor/Tireno/?p=1 och jag skulle hellre vilja ha en i ett ljust tyg i den här stilen typ... http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80103141

Ni som har så fint hemma, vad har ni för typ av soffor??

• Kaktus76
    Halloj brudar!!!

Har saknat er och era inlägg. Av förklariga skäl så har jag inte haft tid att vara inne här så mycket som jag har velat. Mest bara sporadiska besök.
    Vad har jag missat? Kan någon uppdatera mig?

Här är det tråkväder idag,regn och blåsigt. Så nu har jag passat på och gjort ett nytt inlägg i bloggen. Inget inredningsinspirerat,men absolut värt att gå in och kolla på (tycker jag iaf)

www.nutresnartfyra.blogspot.com
  • mammaninna
    LAV0LINA skrev 2008-06-23 09:17:11 följande:
    Hej hej! Har kikat i denna tråd ett bra tag men inte skrivit nått. Är så sugen att också inreda mitt hem i vitt, romantiskt och lantligt *drömmer mig bort*.Men än så länge bor vi i hyresrätt och möjligheterna är således något mer begränsade än om man hade hus. Men det kommer ett hus också såsmåningom. Hur som helst, min sambo är sugen att byta soffa. Han är min raka motsats och gillar modernt, raka linjer och gärna svart och vitt... Hur ska vi komma överens???I och för sig brukar jag alltid få som jag vill i slutändan, men det här med soffan tror jag att jag måste vika mig för. Han borde ju få nått som är "hans" liksom... Han är väldigt sugen på denna www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffor/Tireno... och jag skulle hellre vilja ha en i ett ljust tyg i den här stilen typ... www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80103141Ni som har så fint hemma, vad har ni för typ av soffor??
    min syster har just köpt mio soffan och den är skön och snygg, dock gillar jag ikeasoffan bättre.. men det beror ju på vilken stil ni väljer som sagt...
  • Zofye

Går det överhuvudtaget att få till en lantlig romantisk stil om man väljer en skinnsoffa??
    Min sambo vill gärna ha en skinn istället för tyg, som vi har nu...
    Blir ju knäppt att ha väldigt lantlig romantisk stil i alla rum utom ett också

• Ankmor
    LAV0LINA skrev 2008-06-23 22:21:32 följande:
    Går det överhuvudtaget att få till en lantlig romantisk stil om man väljer en skinnsoffa??Min sambo vill gärna ha en skinn istället för tyg, som vi har nu...Blir ju knäppt att ha väldigt lantlig romantisk stil i alla rum utom ett också
    Det går att kombinera.
    Du får tänka som så att skinn=ko=landet
    Skämt åt sido.
    Det går att ha ett rum annorlunda mot resten av huset, alternativt så kan du ju låta honom få sin soffa och inred rummet på ditt sätt - det blir nog säkert snyggt.
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.