Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Mimer skrev 2008-04-27 13:28:48 följande:
    Hej Håller på inreda köket i ljust, vitt lantlig stil, men vad sjutton har man för ev tavlor på väggarna??Har 4 st fina, vita sirliga ramar, ska jag ta svartvita foton i eller nåt annat köksmotiv?Vill gärna se bilder på era köksväggar :-! !!!!!!!!!!!
    Är det just tavlor du vill ha på väggen? Annars kanske det vore en ide att ha en hylla/tavellist med någon fin blomma,lykta el dylikt på. Men om du nu tänker ha tavlor så tycker iaf jag att man kan ha i princip vad som helst,så länge det känns rätt för dig och du tycker det är fint!
  • Kaktus76
    Lopp skrev 2008-04-27 15:48:19 följande:
    Text på kuddar då?Alla fina kuddar som ni har med sydd text på.. hur gör ni det?Kan man köpa fördig sydda bokstäver och sy på eller broderar ni med era symaskiner?
    Kan det vara stryka på märken som du menar???
  • Kaktus76
    musli skrev 2008-04-27 17:26:37 följande:
    Nu lägger vi golv i nya vardagsrummet!!! Har lagt ca. 75% av golvet och HIMMEL vad fint det kommer att bli!!! Har ni tur kommer det blider ikväll!
    Spännande!!! Jobba på,jobba på,jobba på....... vi vill se bilder
  • Kaktus76
    MrsQ skrev 2008-04-27 17:28:38 följande:
    Ingen som har nåt tips om akvarium!!!
    Tyvärr så har jag inga tips vad gäller akvarium. kanske att det står på en bänk som ser gammal ut?!  tror att det kan vara svårt att få akvariumet att se gammalt ut,ja det ska ju vara om du inte rengör det dåSkrattandeFlört
  • Kaktus76
    MrsQ skrev 2008-04-27 17:36:34 följande:
    Näää jag vet... Det är jättesvårt dilemma för jag hatar akvarielösningar Man kanske kan fixa så aluminiumet ser rostigt ut...
    Ja om det är en sån lösning som du kan tänka dig för att få känslan av att det "passar in" så är det ju ett alternativ.
  • Kaktus76
    Nya gardiner,köpta på Indiska.
    Nya gardiner,köpta på Indiska.
    Lampa som jag fyndat på loppis och spraymålat vit.
    Lampa som jag fyndat på loppis och spraymålat vit.
    Tallrikshylla som jag köpt på loppis,funkar nu
    Tallrikshylla som jag köpt på loppis,funkar nu "som allt i allo hylla"
    Lägger in några nya bilder från bebisrummet,det tar sig...... Fler finns i galleriet om någon vill kika!!
  • Kaktus76
    musli skrev 2008-04-27 20:42:51 följande:
    Bilder från golv-läggningen! Det fattas lite så maken får åka och köpa mer imorgon.Visst blir det snyggt mot orginal-väggen?!?!
    Jättefint. Bryter av fint mot den vita väggen. Ska den vara kvar eller tar ni fram orginal väggen överallt?
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.