Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

musli skrev 2008-04-27 20:49:00 följande:
    De vita väggarna är ny panel, där fanns inget förutom brädor. Jag har satt fas-panel och sen målat med vit obruten linoljefärg.
    Ok,hur som helst så blir det jättefint!!!
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-27 20:52:53 följande:
    Åh så fint det blir Tallrikshyllan blev ju jättebra.
    Tackar. För 65 kr så är det helt ok!!
  • Kaktus76
    zandrisen skrev 2008-04-27 21:57:30 följande:
    Hej alla!Jisses vad vi kämpat under helgen, men nu har vi faktiskt kommit så långt att vi "flyttat in" i köket! Bilder från idag:Massor kvar att göra, men nu känns det som det värsta är gjort! Tack alla ni underbara som skrev fina rader om situationen med vår lilla tjejsläkting. Hon är 17 år, och allt är verkligen superjobbigt för alla inblandade. Till råga på allt tog mammans egen mamma livet av sig, så hon är såklart helt förstörd av det hela. Tack till Hedda för speciellt omtänksamma ord, men så vet du ju vad du talar om med tanke på din mans bror. Just nu är läget någorlunda under kontroll, flickan är hemma från sjukhuset och mår synbart bättre. Kan dock inte låta bli att undra varför det ska vara på det här viset, sååååå mycket unga människor som mår verkligen jättedåligt!Blandad kompott här hemma med andra ord Ser annars ut som ni verkat ha en fin helg, Musli får fiiint nytt golv (är det laminat? Var har ni köpt det?) och ni andra spraymålar och shoppar som tokar Kraaaamar till alla!
    Jättefint kök,ljust och fräscht. Skulle vilja vinna pengar så vi också kan fixa iordning vårt kök och toan. *Drömma går ju alltid*
    Nä nu är det dags för sängen,3 dagar kvar innnan jag går på havandeskapsledigt!!!!!!!!!!!
  • Kaktus76

Godmorgon i tråden!!!

TACK för era snälla kommentarer

Idag (igen) skiner solen från en klarblå himmel och alldeles vindstilla,så härligt,jobbar bara till 12 idag så sen blir det hem och njuta av det vackra vädret.

Vad har ni för planer idag?

Ha en trevlig dag med  och värme!!

• Kaktus76
    zandrisen skrev 2008-04-28 07:49:00 följande:
    Godmorgon! Här regnar det tyvärr och jag sitter på jobbet, men känner mig ändå rätt solig Vad fint du ordnat i bebisrummet! Nu kan du inte ha långt kvar va? Tack alla för alla kommentarer om vårt kök! Åt fukost där i morse och njöt av allt utrymme! Löööööv it!
    Nej det är inte så länge kvar(fast ibland känns det som en evighet Datumet vi fått är 12/6 så vi får väl se om denna lilla krabat är kvar tiden ut eller som vår första kikar ut 3 v tidigare än beräknat.
    Puh76 skrev 2008-04-28 08:10:24 följande:
    Kaktus. Mina planer är att jag ska till frissan nu på förmiddan sen ska jag plugga!!!
    Till frissan ska jag imorgon,det är lyx tycker jag. Så härligt att bli omhändertagen
    Mettan69 skrev 2008-04-28 09:01:12 följande:
    Nu har jag varit borta för länge från er igen. Hoppas jag inte missat för mycket. Kollat några sidor bakåt och Wow vad fina bilder ni visar. Jättekul. Körde ner husvagnen till varberg i onsdags och vad mysigt det var. Solen sken och luften var full av saltvatten. Godis för själen.  Längtar till vi kan börja vara där nere. Annars så har jag mest varit i trädgården och plockat maskrosor. Skönt med vädret som gör att man kan vara ute mycket.
    Plockat maskroser?? Har dom redan kommit upp hos er?
    Härligt med en husvagns tur!!
  • Kaktus76
    Mettan69 skrev 2008-04-28 09:51:54 följande:
    Kaktus. De blommar för fullt i trädgården och det gillar inte jag. Har två gräsmattor och den ena klipper jag bara (barnens lekställe) men den andra är min så där plockar jag för fullt. Hoppas kunna utrota dem lite mer för varje år som går för nu har jag jättemånga. Vill ha grön och fin gräsmatta
    ja usch för maskrosor...vi har också över hela gräsmattan och till och med att dom växer igenom grusgången. Dom är svår att utrota dom rackarna....

Godmorgon förresten!!

Nä nu bär det av till frissan för lite lyx

Ha en bra dag allihopa!!
  • Kaktus76

Umbro: Skåpet blev jättefint och dom matchande burkarna blev pricken över i:et

Zandrisen: GRATTIS på er bröllopsdag. Hoppas ni får en mysig dag tillsammans!

Ha en riktigt trevlig valborg allesammen!!!!!

• Kaktus76
    Häxan Hedda skrev 2008-05-04 22:58:04 följande:
    Här är mitt himmelrike på jorden  Och det är här jag tillbringat hela underbara helgen med att klippa lite buskar, eldat skräp i massor och sågat ved. Underbart att somna helt slutkörd till sprakandet av elden i spisen. Hoppas att alla mår bra ( och att ögat i alla fall är bättre) och har överlevt alla kalas. Hjorthan och Musli ,krama era juveler grattis i efterskott från tant Hedda *Lämnar en lätt rykande hög av kramar*
    Förstår att ni trivs där,ser jättemysigt ut!!
    Häxan Hedda skrev 2008-05-04 23:03:42 följande:
    Spännande värre kaktus Nu är det nedräkning på hög nivå!Min äldsta dotter fick en lillasyster på sin pappas sida i torsdagsmorse, åååhhh jag vill också ha en BÄÄÄBIS!!! Ha ha låter dock lite roligt då hon får frågan om hon har några syskon..jo..6 stycken!!! Tjingeling...
    Ja det är verkligen nedräkning som gäller,börjar bli rätt tungt nu Men det är det ju värt när vbebisen kommer. Då är det bara att ta itu med de överblivna kilonaFundersam
    zandrisen skrev 2008-05-05 08:19:14 följande:
    Kaktus, wiiiii, du ser verkligen kläckfärdig ut Hoppas du slipper gå över tiden!Hedda, underbart! Vi har inte varit till sommarstugan ännu då vi haft så mycket att göra hemma, men till helgen bär det av om det är fint väder Apropå väder, så får det väldigt gärna bli soligt nu, är femte dagen med gråmulen himmel nu
    Skickar en dutt  till er. Här skiner solen och har så gjort i flera dagar,skönt,men det blåser så himla mycket att det är inte ens varmt att vara ute trots att solen skiner. Men ska jag skicka ner lite sol så får du allt med lite blåst också

Har ni för planer idag då? Själv är det min första dag med HP,ska snart iväg med sonen på dagis och själv så ska jag åka och jobba på mitt extra jobb,ska även försöka gå en sväng på loppis. Ha en bra dag!!!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.