Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Mettan69 skrev 2008-05-05 09:00:52 följande:
    God morgon flickor. Här skiner solen i dag också. Gjort det sen i fredag och det är ljuvligt.  Skickar lite stråle åt sandrisens håll. Hemma går det sakta men säkert framåt. Var på möhippa i lördag så på söndagen var jag inte jättesnabb i vändningarna.  Klippte gräset och vattnade blommorna. Det var vad jag orkade med den dagen. Maken har satt klart staketet och börjat på räcket till altanten. Måste skärpa mig och ta kort och visa er. Ni är ju så snälla och visar kort och inspirerar mig.  Idag skall jag måla överliggar (till altanräcket) och bara ta det lugnt den lilla tid som blir över efter jobbet.
    Ja in med bilder nu....Vi är ju nyfikna
    zandrisen skrev 2008-05-05 09:20:33 följande:
    Tack för solen, den kom just hit Fortfarande molning, men solen är på frammarsch! Jag jobbar hela dan idag, ska ner till polisstationen på lunchen och fixa nytt pass bara. Om jag hinner ska jag fixa lite i trädgården innan det är kväll.
    När är det ni åker?
    Puh76 skrev 2008-05-05 09:22:35 följande:
    Jag ska plugga hela dan. slutspurten nu..snart sommarlov..hihi!Sen är det aerobics ikväll!
    Vad pluggar du? Hur länge kvar?
  • Kaktus76
    zandrisen skrev 2008-05-05 10:13:51 följande:
    Kaktus, åker i månadsskiftet, men det är lika bra att vara ute i någorlunda god tid annars står man väl där... Bara TUR att jag rotade fram gamla passet ur en ouppackad flyttlåda i helgen och upptäckte att det står i mitt flicknamn, annars hade jag väl fått lösa ett sånt där nödpass för tusenlappen när det var dags att åka...
    Pratade faktiskt i helgen om pass,några kompisar ska ut och resa och hade varit och fixat nya pass..........Själv har jag bara varit utomlands 2 ggr men inför varje resa så har jag drömt och varit orolig över att passet ska gälla eller att jag har glömt det

Vad härligt,blir ni borta 1 v eller?
  • Kaktus76
    Puh76 skrev 2008-05-05 10:18:26 följande:
    Kaktus76: Jag läser omvårdnadsprogrammet. Är inte färdig för än om ett år!
    Ok!!!  Men ett år går fort......skönt med sommarlov och ladda batterierna.
  • Kaktus76

Zandrisen: Var in och kollade din blogg. Ja de små kan då verkligen charma

Så jag säger väl som din son "tatt,tatt" för en stund. Nu kallar extraknäcket!!

• Kaktus76
    zandrisen skrev 2008-05-05 13:37:59 följande:
    Kaktus och Mettan, det blir en 4 dgr lång weekendtrip till Barcelona med bästa väninnan, det är vår trettioårspresent till varandra då vi båda fyller då i dagarna Jättefint som vanligt Kaktus, vad är det för extraknäck du har då? *nyfiken*
    När det är travtävlingar här i stan så jobbar jag där och tar emot vad(spel)
    Alltså inget med inredning eller något glamoröst jobb,men en extra peng i börsen och det är ju alltid gott att finna

Heaven81: Jättefint,som alltid!!!
  • Kaktus76
    Zandrisen: Sköt om dig och vila när kroppen "säger" till. Skickar en styrkekram!!!!

Puh76: In med bilder bara,vi vill se Bor själv ganska nära havet så vi har utsikt över det från huset. Så mysigt och fint,ja förutom när det blåser som mest ifrån havet´s håll... som idag tex.

En fråga till er alla!!  Om man ska måla möbler,bör man ha häftgrund först och sen färgen på det??
  • Kaktus76
    Gullfina skrev 2008-05-06 21:06:28 följande:
    Jag har aldrig använt det på mina möbler. Det har gått så bra ändå.
    Ok. Så det är bara att måla på då på en gång med den vita färg som man ska ha? Det håller och så?
  • Kaktus76

Go´kväll i tråden!!!

Ser att någon ska åka till Övik,Umeå,Härnösand? Stämmer det?
    I vilket ärende? Har inte läst igenom vad som skrivits idag,har varit in på jobbet och fixat sommarschema(än fast jag nu är ledig i väntan på den lilla)

Heaven81: Jättefina köp du gjort!!

• Kaktus76
    Heaven81: Jättefint du har hemma,var in på din blogg och kollade. Har du fler bilder från barnrummet får du gärna lägga in och visa upp,då jag är i full färd med att inreda ett bebisrum.

Ja ni andra får också gärna förgylla tråden lite extra med bilder från bebis/barnrum!!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.