Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

umbro skrev 2008-05-14 23:42:36 följande:
    Kika in på mina nuvarande projekt om ni vill, mina målar projekt som det känns nu så känns det som att jag ALDRIG ska bli klar.VÄLKOMMNA INljuslyktanssken.blogspot.com/
    JÄTTEFINT skåp och soffa. Blir nog kanonbra när det är klart.

Ska snart iväg på dagis med sonen och sen ska jag gå en sväng på Second hand och köpa med mig en tallrikshylla som får bli sonens.

Ha en bra dag allesammen!!!!!
  • Kaktus76
    Tårtsmulan77 skrev 2008-05-15 15:25:28 följande:
    Hallå hallå!Mettan69: Vad spännande, vad köpte du för växter?Kaktus76: Hoppas du hittar din tallrikshylla.umbro: Tråkigt att du känner att du inte får ordning på ditt skåp. Jag är jättedålig när det gäller färg, själv använder jag Rustas innelackfärg halvblank vit, som jag blivit tipsad om, och den tycker jag blir bra. Men kanske lackfärg, som du nämnde, kan vara en bra idé.Lillsyrran: Så fina bilder, jag blir alldeles lyrisk Häxan Hedda: Hahaha...vita linser...så smart...tänk och slippa och hålla på och måla om allt...hihihi
    Tallrikshyllan hittad,målad och upphängd på väggen i sonens rum. Hans kommentar: Åhh vad fint mamma!!  Då blir man lycklig
  • Kaktus76

Idag har jag fyndat ett stort fint skåp

Problemet med vart dator´n ska stå är borta. Förut har den stått på matsalsbordet och stört inredningen Men nu alltså så är det "problemet" löst!

Fyndade skåpet på Second Hand för endast 400 kr............. Ett stort skåp med en lucka som man kan fälla ner och på den ha ex datorn. Innanför luckan finns det små fack och lådor där div pennor osv får plats.

Har ej bestämt om jag ska måla vitt eller behålla det som det är. men om jag målar,vad ska jag ha för färg? Använder nu Flugger´s färg men tycker att den kan kännas lite seg och att penseldragena syns så väl.

Bild kommer efter helgen.

• Kaktus76
    musli skrev 2008-05-16 18:45:45 följande:
    Åh, förresten, jag har fått jobb! 20 timmar i veckan på ICA! Bättre än ingenting och i väntan på kanon-jobbet ska dyka upp! Ett vikariat som kaaanske leder till mer... Så, från nästa vecka är jag åter igen en arbetande kvinna!!! Får ju dessutom stämpla upp till heltid så det blir väl kanske liiite mer pengar i kassan!
    GRATTIS!!!  Det var ju en kul nyhet så här innan helgen
  • Kaktus76
    Häxan Hedda skrev 2008-05-17 09:25:14 följande:
    Jaaa vad roligt !!! Kan nog inte följa med på allt men någon av dagarna ABSOLUT! Gud så skoj Jösses vad tröttsamt med snö! Här har vi som tur är inget av den varan * ta i trä* Håller alla tummar och tår att du och Hanna får kalasväder imorgon Ko-utsläpp tycker jag verkar såå häftigt! Har dock aldrig lyckats hitta ngt i närheten av mig,letade förra året.Kaktus,grattis till nya skåpet Fösrtår inte att jag är så svag för skåp , de är ju inte direkt lätta att få in i hemmet bara sådär  Väntar ivrigt på bild Ha en bra dag, nu ska jag gå och koka kaffe och leta fram piskan
    Nä dom är verkligen inte lätta att bära in....men om maken och hans bror bär in skåpet så tycker iaf jag att det är ganska lätt
    Bild kommer idag-LOVAR- Funderar ännu på om jag ska måla om skåpet eller inteFundersam
    Resten av möblerna i sovrummet är vita,men jag är rädd att jag ångrar mig om jag målar..

Idag ska vi in en sväng på stan och göra lite ärenden och sen hem och greja på lite. Ikväll kommer det några kompisar som vi ska bjuda på middag-Trevligt-

Solen skiner idag så det blir nog till att pyssla lite ute,bara det kan ge sig med blåsten. Solen värmer men blåsten gör att det känns iskallt...brrrr
  • Kaktus76
    Tårtsmulan: Åh vad skoj med en ny kamera,jag är också sugen på att köpa en ny.

Kikar in en snabbis,dags att förbereda middagen till vårt främmande.....

Nya skåpet i bloggen. Välkomna!!

www.nutresnartfyra.blogspot.com
  • Kaktus76
    umbro skrev 2008-05-17 19:23:45 följande:
    Jag undrar i fall nån här har bilder på väggar i antikvitt med vita möbler? Och vitt på väggarna med antikvita möbler? Framför allt så är det väggarna jag är ute efter att se.
    Vi har målat bebisens rum i antikvitt + hallen uppe i antikvitt. Gå in och kolla i bildgalleriet om du vill. Vill du ha andra bilder så kan jag nog fixa det om du vill
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.