Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

MrsQ skrev 2008-05-19 17:13:17 följande:
    Snyggt   Vad hade du för färg?  Och har du några före bilder, alltid kul att se
    TACKAR,TACKAR!!!!  Jag hade köpt färgen på flugger. En snickerilackfärg,Råvit med glans 50. En enorm torktid men annars väldigt bra tycker jag! Det finns en förebild i bloggen,kika där.
  • Kaktus76
    Zandrisen:  Tack så mycket!! Ja det var det som var tanken att den bärbara dator´n ska gömmas där inne. Den passar som inte riktigt in i den övriga inredningen

Vad då inte når runt????  Nu fattar jag ingenting Jag som är så smärt,smidig och vig just nu -NOT-

Här är det regnigt och grått och trist idag...inga speciella planer har vi heller,känns rättså skönt faktiskt. Att bara vara liksom......
    Skulle iofs behövt bakat litegrann. Både jag och maken fyller år i juni och bebisen är ju planerad att komma i juni också så då kan det vara bra att finna en kaka i frysen.
    Har ni några bra recept att komma med?

Pigga på er allihopa som känner er hängiga/krassliga och har ont!!! * Pigga på er KRAMAR* kommer här!

Vad har ni för punkter på ert schema idag då?
  • Kaktus76
    umbro skrev 2008-05-20 14:59:20 följande:
    Åhhh har sån beslut ångest, nu ska vi ju måla om vardagsrummet, jag har provmålat några väggar med antikvit, ser vitt ut, väldans fint mot det vita möblerna. Sen nu så har jag provmålat med den vita åhh sååå svårt.Det verkar som att vad jag än väljer så..... suck. Först så tänkte jag att jag kan ju alltid prov måla och ha det i obruten vit, tycker jag att det var föör vitt så är det ju bara att dra på med bruten vit över. Visst har de gett oss fel färg till ena sovrummet, jag drog där i går med bruten vit och vilken skillnad. Ni som har bruten vit tycker ni att den är så mycket åt det gula. Nu när jag prov målat med bruten vit så ( När jag inte ser den vita grundfärgen emot så ser det ju vitt ut. Inte alls nåt gult i bara när man har en kritvit möbel som man ser skillnad.Förlåt att jag tjatar och tjatar hm
    Ja det är inte alltid lätt att bestämma sig för hur man vill ha det,så tjata på du Det gör ingenting!

Jag personligen tycker att vitfärgen är för vit.tycker mycket bättre om den antikvita färgen, den blir som lite "mjukare". Ska du ha vita möbler så skulle nog jag rösta på antikvit färg. Men som sagt detta är bara min personliga åsikt!! Lycka till med valet
  • Kaktus76
    Zandrisen: Om du har bakat som en idiot borde du ju ha massa recept att dela med dig av

Jag älskar att baka och brukar ha mellan 7-10 kaksorter på faten vid födelsedagar och jul. Men börjar bli som halvless på att alltid ha samma och samma kakor...därför skulle det vara kul att pröva några nya recept!!!

SÅ TJEJER IN MED LITE RECEPT I TRÅDEN ELLER INBOXA SÅ VI FÅR NÅGRA NYA GO´SAKER ATT BJUDA PÅ !!!!
  • Kaktus76
    nublu: Inget att oroa sig för,det kommer att ordna sig(lätt för mig att säga) Tänk bara positiva tankar och ta fram ALLA dina positiva sidor!!!

Zandrisen: Såg gott ut det där.... Skulle du vilja ha några recept på något speciellt? Isf kanske jag har så kan jag inboxa dig!!??
  • Kaktus76
    nublu skrev 2008-05-22 14:37:25 följande:
    *hrmpf* Skoja ni bara! Jag är inte van vid att klä upp mig och prata inköp och logistik med proffs och DET gör mig nervös.Igår var jag svartklädd från topp till tå nästan, panikhandlade på Lindex innan och klädde om inne på damtoan på kinarestaurangen där jag käkade lunch. Maken höjde på ena ögonbrynet när jag kom hem och frågade om jag börjat spela golf när han såg min rutiga pullover.
    ha,ha...
  • Kaktus76
    zandrisen skrev 2008-05-22 15:08:46 följande:
    Det vore jättesnällt! Inboxa gärna enkla, goda recept, är som sagt långt ifrån en mästerbagare...
    Jag inboxar under kvällen´´s gång. Antagligen när Albin gått och lagt sig
  • Kaktus76
    umbro skrev 2008-05-25 17:53:20 följande:
    Hejsan Hoppas att alla mår bra och grattis alla mammor på morsdag, här skall nu grillas är super hungrig. I går blev två rum klara här hemma, vardagsrummet och ena sovrummet, har målat och målat och målat .Nu är jag trött på att måla hehehe.. Jag har ju oxå blivit klar med vår kökssoffa, tv bänk, jag har även målat 2 sängar, en pall, ett bord och två bänkar och en bokhylla Så nog har jag målat alltid hihi Nu tänkar jag låta målning ligga vilande en stund. Är super trött på måla. Så jag ska ta en paus nu från det. Nu ska jag plantera och fixa ute har jag tänkt. Ska försöka hinna med att lägga in en bild senare på vår kökssoffa. Må så gott
    In med bilder bara.......
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.