Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Någon här som har målat sina utemöbler? Isf vilken färg ska man ha som tål väta,vind och fukt? Antar att man ska ha en färg avsedd för utomhusbruk,men vilken?

• Kaktus76
    Hjorthan skrev 2008-05-25 21:18:40 följande:
    Har inte målat några utemöbler, men ett plank. Kommer ihåg att det stod både Utefärg och Täckfärg på burken, det är väl det du får gå efter. Vi använde Flûgger färg, och den var kanon. Planket är fortfarande fint efter 7 år.
    TACK för ditt svar! Får väl fråga på affären för att vara riktigt säker
  • Kaktus76

Godmorgon brudar!!!!

Här har det varit lite av sovmorgon idag,Albin vaknade vid 8-tiden,inte så vanligt,så det gäller att passa på.
    Har just varit och lämnat han på dagis,kört igång en tvätt och ätit frukost. Ute regnar det och blåser värre än Carola Häggqvist´s fläkt Så idag,ÄNTLIGEN,ska jag ta itu med toan på övervåningen. Den behöver en storrengöring!!!!!!
    Sedan blir det till att baka någon kaksort el två.

Morsdag firas inte här heller...maken tycker inte att det är nödvändigt= köpmännens dag.
    men jag fick iaf 2 trisslotter,utan vinst

Umbro: Hur orkar du????????????????????????? Jag fattar inte. Du är stålmannens motsvarighet= Stålkvinnan!!!
    Jag har ett barn och orkar knappt med det,igår låg jag på soffgolvet och grät. Dels för att fötterna har börjat att svälla(pga graviditeten),gör så jä*la ont och dels för att sonen är såååååååå trotsig och tjurig och hela tiden gör presic tvärtemot vad man säger... Kan ju iofs ha med hormoner att göra också,men..........

Puh76: Hur hade du det igår? Var han bra?

Musli: Så bra att börsen kom tillbaka,en utgift mindre(körkortet).

På tal om utgifter så ska jag lägga ut lite grejer på Tradera och se om det blir några inkomster

Ha en bra dag så länge!!

• Kaktus76
    zandrisen skrev 2008-05-26 11:19:28 följande:
    Kaktus, SOFFGOLVET? hahahhaa, fattar vad du menar, men det var så gulligt att jag var tvungen att påpeka det... VILA nu, så mycket du bara kan!
    Skulle vara rumsgolvet m fötterna på soffan....ja där ser du hur trött jag är
    Puh76 skrev 2008-05-26 11:29:12 följande:
    Kaktus76: det är ikväll vi ska se honom. Jag återkommer imorgon och berättar!!
    Ops,en dag för tidigt. Får vänta tills imorgon!
    umbro skrev 2008-05-26 13:58:09 följande:
    "Tusen tack blir rörd och stolt" Mina grabbar är väldigt lugna som tur är. De är födda 02,04,06 och 07 de har mycket nytta av varandra sen så har jag två barn i ett annat äktenskap som är födda 91 och 94 hehe så de är full rulle Barnen går inte på dagis utan är hemma. Så vi har det ganska lugnt, men nu börjar ena grabben i sexårsverksamheten efter sommaren, då ska vi stå vid busshållplatsen tidigt på mornarna. puh. Zandrisen: hahaha det där med praliner lätt juvligt.Finns nytt i min blogg Köksoffan som blivit klar om nån vill kikaljuslyktanssken.blogspot.com/
    Har kommenterat i din blogg. Sååå fint!!
  • Kaktus76
    Mettan69 skrev 2008-05-26 14:22:24 följande:
    kaktus: Så mysig din toalett blev. Underbart somrigt. Umbro. Är mycket imponerad av din ork. Har tre pojkar 92, 96 & 04 och jag hinner inte med hälften av vad du gör. Soffan blev kanon. Kan tom tänka mig att pojkarna tycker den är snygg.
    numberone skrev 2008-05-26 14:36:08 följande:
    Kaktus:Jätte fint.... Jag hade nytt i min blogg igår om ett av mina loppisfynd från helgen....

TACK så mycket tjejer

Ja jag skrev tidigare att stolarna var så fina. Skulle vilja ha typ sådan modell till sonens rum,fast mindre alltså

• Kaktus76
    numberone skrev 2008-05-26 15:20:51 följande:
    kaktus:Ja det hade varit kul att hitta nåt fint litet sätt med stolar och bord till småttingar.... JAg har ett trädgårdsmöblemang till plutten sen som jag hade när jag var mindre men jag skulle vilja ha nåt inne med.... Vet att Ikea hade super fina för ett tag sen som var helt obehandlade för typ 169:- men det som jag verkligen gillar nu är Gulliver som finns bland barnmöblerna... Jätte söta men liiiite dyra tycker jag.... 400 kr för bord + 2 stolar
    Ja Gulliver är verkligen jättefin,men som sagt kanske lite väl mycket pengar. Tänk dig tanken att det blir ritat på....då skulle det kännas bättre om man hade fyndat på loppis el dylikt och det inte kostade så mycket pengar.
    Har sett i någon´s blogg små söta stolar med kryss i ryggen. Undra om det kan vara gamla IKEA stolar eller om dom är fyndade någon annanstans?!
  • Kaktus76
    Zandrisen: En tävling,det låter trevligt Ska genast säga till bebisen att den måste skynda sig ut   Ska till BM idag på koll,får väl då veta om den fixerat sig eller inte. Sist var det ruckbart. Är det fixerat så är det ju en bit på vägen iaf.

En av fördelarna med att vara gravid är just att man slipper pms....nu har jag iofs aldrig några större problem med det heller,men skönt att slippa detta varje månad.

MAGU: Nä en platt tv passar inte in i dessa hem.. Men det bryr sig karlarna inte om!!
    Nu har jag inte på långa vägar lika fint hemma som de övriga i tråden men min make har köpt en platt tv och på nå konstigt vis så vänjer man sig vid den
  • Kaktus76
    numberone skrev 2008-05-27 13:42:18 följande:
    Jag har idag 5 dagar kvar till bf, är beräknad till 31 maj.... Kaktus: hihi då leder min bebis lite över din.... har varit fix. i tre veckor nu! GO BEBIS GO BEBIS!!
    Ja du kammar nog hem priset med bravur. Huvudet var inte fixerat denna gång heller,rörligt..... Men det unnar jag dig och bebisen

Förresten,vad har du för spjälsängsskydd?
    13 år emellan skrev 2008-05-27 13:49:19 följande:
    jag gick 17 (!!!) dagar över tiden. det var nästan inte värt det så jobbigt det var!
    17 dagar.......hjäääälp. Det var liiite opsykologiskt att kasta in det här. Nu när vi försöker intala oss att bebisarna snart borde komma
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.