• Anonym (rakad..:S)

    Jag skäms så himla mkt... :S

    Jag har ett stort problem... :S När jag var yngre rakade jag nog mig på hela kroppen..:S Vid underlivet, ja helt normalt... men alltså jag rakade arslet bakre låren och på låren allting... Jag tycker det är skitjobbigt för jag måste ju fortsätta raka överallt.. Kan inte visa mig naken, och har inte kunnat gjort det sedan jag började raka mig så... Ingen får ta mig på rumpan för det blir ju stubbigt och inte på låren. okej när jag precis rakat men icke nån dag efteråt... Vet inte vad jag ska ta mig till... JOBBIGT... HJÄLP....

  • Svar på tråden Jag skäms så himla mkt... :S
  • Anonym

    Jag säger bara..vaxning är lösningen.
    Det håller håret borta länge och det minskar ny utväxt. Man kan vaxa i princip allt hår på kroppen dock med olika medel. För arslet är bara att be om att få göra en Brasilien vax så fixas det också.

  • Anonym (förstår.)

    Hej vännen!

    Lever med samma problem som dig. Tyvärr tror jag inte att vax hjälper. Den enda trösten jag kan ge är att det är INTE ovarnligt med vårt problem bara jävligt tabubelagt. Jag själv till exempel talar inte öppet om det.

    Jobbigast på sommaren då det är ett fruktansvärt arbete om man skall gå till stranden, suck.... inte precis så att man bara kan slänga sig på cykeln och åka, eller hur?

    Jag hoppas att i framtiden vara så stark att jag kan söka läkarhjälp men som det är nu är mitt självförtroende alldeles för dåligt.

    Känslig fråga men är du överviktig? Jag har hört att PCO:s kan vara en anledning till att hormonerna är rubbade vilket kan leda till bland annat ökad kroppsbehåring, övervikt, dålig hy och utebliven mens.

    Själv stämmer jag inte i den bilden eftersom mitt "ända" problem är ökad kroppsbehåring, fast det är jobbigt nog.

    Hur som helst hoppas jag att någon kan ge oss svar!!

  • Imox

    ska finnas masso olika krämer som ska minsa hårväxt oxå kan ju vara värt att pröva

  • Anonym (rakad..:S)

    hej... tack för svaret! Jag är inte överviktig men inte pinnsmal.. men har haft en sån jävla hårväxt sen jag var liten... vad ska du söka läkarhjälp för... ? Tack igen för svaret! Mvh

    Anonym (förstår.) skrev 2008-04-04 12:00:21 följande:


    Hej vännen!Lever med samma problem som dig. Tyvärr tror jag inte att vax hjälper. Den enda trösten jag kan ge är att det är INTE ovarnligt med vårt problem bara jävligt tabubelagt. Jag själv till exempel talar inte öppet om det.Jobbigast på sommaren då det är ett fruktansvärt arbete om man skall gå till stranden, suck.... inte precis så att man bara kan slänga sig på cykeln och åka, eller hur?Jag hoppas att i framtiden vara så stark att jag kan söka läkarhjälp men som det är nu är mitt självförtroende alldeles för dåligt.Känslig fråga men är du överviktig? Jag har hört att PCO:s kan vara en anledning till att hormonerna är rubbade vilket kan leda till bland annat ökad kroppsbehåring, övervikt, dålig hy och utebliven mens.Själv stämmer jag inte i den bilden eftersom mitt "ända" problem är ökad kroppsbehåring, fast det är jobbigt nog.Hur som helst hoppas jag att någon kan ge oss svar!!
  • Anonym (förstår.)

    Vet inte? Hoppas bara inte mina barn ärver eländet.....

  • Idril Altariel

    Prova att vaxa dig.
    Det håller ju längre.Kanske kan vara något?

  • Anonym

    går att ta bort hår med laser på skönhetssalonger, säkert dyrt som fan o krävs ett antal behandlingar, men ger sen ett permanent resultat. mår man verkligen dåligt av det, kan det kanske vara värt det? annars måste väl iaf vaxning vara bättre än rakning.

  • Anonym (ta bort)

    Min svägerska driver en skönhetssalong och där finns en apparat (svindyr, kostade henne 600 000 kr) som tar bort hår permanent, jag tror man måste göra det i tre steg. Detta problem är jättevanligt, speciellt bland invandrarkvinnor, men det GÅR alltså att ta bort. Dock är det ganska dyrt.

  • charmören

    Jag är övertygad om att när ni frågar era killar vad de tycker kommer de att säga att de älskar er extremt mycket.

  • Anonym (laser)

    Jag har oxå så och jag är varken utländsk, överviktig, undernärd eller har PCOS. Började för typ 7-8 år sen att göra laserbehandlingar ungefär en om året. Det är jättedyrt (har dock hittat en nu som gör det för 2.500kr /timme) men det har blivit mycket mindre nu o inte lika besvärligt. Men 3 behandlingar räcker defenitivt inte snarare 10! trots att det står hos alla att 3-5 räcker. Men vaxa tycker inte jag är bra, då blir det såna där inväxta hår som ser ut som röda finnar och det kliar nåt f*rj*vligt. Sen kan man inte visa sig på minst 2 veckor pga röda prickar istället.
    Det är dyrt med laser men jag försöker tänka som så att om jag hade varit väldigt överviktig hade jag säkert lagt ännu mer pengar på att försöka bli smal så jag tror alla har olika saker som kostar och jag störs Mycket av det.

  • Anonym

    gå till en bra seriös klinik så kan dom hjälpa dig med generande hårväxt med hjälp av laser.

  • Anonym (Funkar det)
    Anonym (ta bort) skrev 2008-04-04 14:37:04 följande:

    Min svägerska driver en skönhetssalong och där finns en apparat (svindyr, kostade henne 600 000 kr) som tar bort hår permanent, jag tror man måste göra det i tre steg. Detta problem är jättevanligt, speciellt bland invandrarkvinnor, men det GÅR alltså att ta bort. Dock är det ganska dyrt.


    Funkar det annars går det att vaxa bort 
Svar på tråden Jag skäms så himla mkt... :S