Hur skulle du hantera detta ??
Min pappa installerade nåt slags sparmunstycke på duschslangen så att det bara strilade fram vatten då han tyckte att jag och mina bröder förbrukade för mycket varmvatten. Det fungerade väl med tanke på att det säkert gick åt mindre varmvatten men det blev alldeles för lågt tryck på vattnet. Helt omöjligt att t ex skölja ur balsam ur håret (hade långt hår på den tiden) så det tog minst dubbelt så lång tid att duscha. Väldigt irriterande men min pappa hade ingen förståelse för mina bekymmer, HAN hade ju inga problem att dusha där. Kan tillägga att han har varit flintskallig sen han var 20 så nån förståelse för hur lätt det är att skölja ur ett långt hår har han inte direkt...
Men det finns faktiskt bra mycket bättre "sparmunstycken" till duschar numera. Man kan få ett hyffsat tryck samtidigt som det inte går åt alls lika mycket varmvatten, det kan vara ett bra tips att prova att byta till ett sådant så kanske varmvattnet räcker trots långa duschar. Det finns dessutom ganska billiga sådana och det är lätt gjort att byta.