• CarlHerman

Vad tycker du om Lidl

Att Lidl inte har kollektivavtal är bara skitsnack!! De har Handels avtal och personalen har alltså samma lön som de på ICA, Coop mm. Min sambo anställer personal där så jag vet vad jag talar om. De har heller absolut inget emot att personalen är med i facket, det uppmuntras.

• CarlHerman

Så "Gyllan" bl a, du kan glömma vad du tror du "vet" om Lidl. Se mitt inlägg ovan ang. kollektivavtal mm.

• CarlHerman

sniglar och krut: De har haft det sen starten i sverige. Lidl Sverige AB fungerar inte som det tyska.

• CarlHerman

sniglar och krut: Är det nåt gammalt reportage? Du får tro vad d vill. Det är ju inte heller butikspersonalens sak att uttala sig om en hel stor koncerns policy eller vad du nu var ute efter? Om jag hade blivit jagad av folk som bara söker och hittar på negativa saker hade inte jag heller svarat på frågor.
    Deras policy är att inte uttala sig i media (har väl dålig erfarenhet av att det vänds emot dem kanske) så jag tycker inte det är konstigt att personalen inte ville prata med reportrar.

• CarlHerman

sniglar och krut: Det där är ju från 2003. Rota fram nåt som är aktuellt istället. Jag kan på rak arm inte se nåt i den texten som är sant nu? Tyska lidl trodde väl att de kunde göra i sverige på samma sätt som i tyskland, men fick när de etablerade sig här tänka om och nu fungerar det annorlunda i sverige.
    -Fler än butikscheferna arbetar heltid.
    -De har raster
    -De måste inte arbeta mertid, det är såklart frivilligt
    -De skiter i vart du jobbar resten av tiden om du jobbar där deltid.
    Varför inte inse att de "fakta" du har från 2003 inte gäller nu?? Det är år 2008.

• CarlHerman

sniglar och krut: ok från startåret då. Alla utländska kedjor har antagligen inkörningsproblem när de ska etablera sig på en ny marknad med andra regler osv. Men huvudsaken är väl hur det fungerar nu (och sen flera år tillbaka), och hur det fungerar nu verkar inte du ha en aning om?
    Samtliga jag känner som jobbar inom Lidl (på olika positioner) trivs iallafall. Och tjänar bra.

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl