• MammatillMeja

Vad tycker du om Lidl

jag tycker man har väldigt dåligt omdöme om man hellre köper mjölk som fart genom halva europa än mjölk från sverige.de korvörena man tjänar på det legitimerar ju absolut inte den alldeles idiotiska transporten.

och de jäcka äckliga cevapicin eller vad de nu heter ska vi ju inte tala om.finns typ en naturlig ingridiens i dom.fyfan.

och hållbarheten på många varor?det är ju rent vedervärdigt.och frukt och grönt ligger inte i kylar,iaf inte i de LIDLbutiker jag varit i...nä jag betalar hellre mer och får lite vettig kvalisort!

gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • MammatillMeja
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 16:25:35 följande:
    Jag undrar en sak bara och det är i hur många butiker som frukt & grönt ligger i kylar oavsett om det är lidel eller ngn annan butik. Finns sådan butik över huvudtaget ?
    det brukar vara kylaggregat(stavning?) i grönsaksdiskarna ja.
    iaf på "mina" affärer!
  • MammatillMeja

de flesta märkesvaror på LIDL är ju inte billigare.men genom att hålla lite lägre priser på vissa varor folk känner igen kan man locka dit folk.det mesta som är sååå billigt är ju "hejkomochhjälpmej(och ingen kom) varor" från tyskland.skit rent ut sagt enligt mej.konstiga inläggningar, sura korvar, mjölk med många mil på nacken, och kakor som håller till 2014.

givetvis är det kvaliteten man tummar på genom att betala så litet.det är ju matvi pratar om,mat!där vill man väl ha det bästa,inte det billigaste??

• MammatillMeja
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 16:38:29 följande:
    Men det är väl långt ifrån alla butiker som har det och det är ju inte hela frukt & grönsaks sortimentet som ligger i kylarna.
    de allra flesta butiker har väl visst det.och speciellt de inte så stora kanske,där omsättningen inte är lika stor.viss frukt och grönt SKA ju ens inte förvaras kallt,medan viss bör det.
  • MammatillMeja
    elektra1 skrev 2008-04-09 16:41:06 följande:
    fast det finns svensk mjölk och smör också i Lidl butikerna.
    ja det gör det ju,men många väljer det tyska alternativet och tjänar ett par spänn men tänker inte längre...
  • MammatillMeja
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 16:43:39 följande:
    På alla Ica Maxi som jag satt min fot i så förvaras de frukt och grönsaker som ska förvaras svalt, i kyldiskar. Känsligare frukter och grönsaker har en hel kylvägg här i Uppsala, vissa sallader har ett eget salladdskåp som håller svalt osv.Den frukten som inte behöver kyla ligger inte i kyla.På Lidl ligger allt i värmen.
    ja det borde ju varje butik med lite självrespekt erbjuda,färsk frukt och grönt förvarad på bästa sätt och inte uppslängd på ett par träpallar i värmen...
  • MammatillMeja

finns här nån som köper tex den tyska mjölken och vill förklara tänket kring det?

• MammatillMeja
    Niklas skrev 2008-04-09 16:53:47 följande:
    Ja, men nu har de Arlas mjölk så nu kan ni lägga ner det kacklet iaf.
    ja men just därför undrar jah hur man kan välja den tyska mjölken!då är man ju helt ute och cyklar!!!men det är ju ingen som vill svara på varför dom gör det idiotiska valet.
  • MammatillMeja
    Toyama skrev 2008-04-09 16:54:44 följande:
    fick de för mig
    ja det är ju mkt invandrare som handlar där.och säkert övriga socialbidragstagare,sjukskrivna osv.obs inget påhopp bara ett antagande.
  • MammatillMeja
    Niklas skrev 2008-04-09 16:56:17 följande:
    För att den är billigare antagligen.
    jamen då är man ju dum i huvet?det går ju inte att försvara.
  • MammatillMeja
    Niklas skrev 2008-04-09 16:56:56 följande:
    För många gör det TYVÄRR stor skillnad att handla mjölk som är någon krona billigare än den svenska.
    jag vet att många har det knapert men en krona hit och dit kan ju bara inte spela nån roll..dessutom,är tyskmjölken fortf inte Dvitamin berikad?är den inte det är det ju ännu en anledning att köpa svensk.är den det får jag ta tillbaka just det.
  • MammatillMeja

jag kanske inte kan sätta mej in i såna problem ordentligt,men för mej är det allra viktigaste att mina barn får bra mat som inte förpestat med sina långa transporter.

• MammatillMeja
    mintchocolate skrev 2008-04-09 17:00:53 följande:
    Trevlig attityd det är från en del här.Vi handlade på Lidl när de öppnade här, men slutade då vi tyckte att ICA var bättre och hade mer utbud. Har även börjat handla mer ekologiskt, vet inte om de har det på Lidl.Däremot är det varken fel på butiken eller de som handlar där. Dessutom är det MÄNNISKOR som handlar, man behöver inte dela in dem i invandrare och socialbidragstagare. De är heller inte dumma i huvudet för att de inte handlar ssamma saker som ni.Kassasystemet på Lidl är för övrigt uselt, men bra att de ska ändra på det.
    givetvis är det olika klientel på LIDL och tex Konsum. Varför är det så farligt att säga?Givetvis är inte alla som handlar på lidl soc.bidragstagare osv( vad som nu är så hemskt med det,alla har vi rätt till skatteåterbäring..), men givetvis är de me sämre ekonomi mer gynnade av lågprisbutiker?
  • MammatillMeja
    Niklas skrev 2008-04-09 17:02:15 följande:
    Javisst är det skönt att inte behöva tänka längre än till den egna familjen?
    men det är ju det man gör genom att köpa tyskmjölk ist för svensk!!!tänker på sig själv!
  • MammatillMeja
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 17:05:47 följande:
    Inte när det är djur, natur och i det långa loppet, ens egna barn som betalar priset för det.Att vara miljömedveten idag är inte något som endast en liten grupp i samhället kan ägna sig åt. Det gäller alla, och det gäller nu.Att frakta hit mjölk som kostar några ören mindre för att svennebanan tycker att det är värt det, är ren och skär idioti.Det om någon är att inte tänka längre än vad snoken räcker, och högst egoistiskt, inte minst mot sina egna barn och barnbarn.
    word!
  • MammatillMeja
    Niklas skrev 2008-04-09 17:14:00 följande:
    Det glädjer mig dock att se att folk köper allt svenskt. Det är inte bara mjölk från Lidl som transporteras till sverige långa resvägar.
    nä precis.det är ett helvete att få ihop svenskproducerade matkassar rakt igenom.men man gör så gott man kan och undviker i största mån mat som åker bil mer än jag själv.
  • MammatillMeja
    HelenaMaria skrev 2008-04-09 17:30:01 följande:
    Jag handlar på Lidl ibland. De har en tysk korv som är jättegod. Det är ju roligt med mat som inte bara produceras i Sverige som t.ex. korv, olika sorters pålägg etc. Jag tycker att den svenska varufixeringen är smått patetisk. Klart man ska gynna det egna landet men varor från andra länder kan vara minst lika bra. Det är ju roligt att testa lite nya matvaror, eller?
    det handlar inte så mkt om att maten inte är lika bra.det som för mej iaf är problemet är de långa färdvägarna för mat som går att köpa HÄR.
  • MammatillMeja
    Torparn skrev 2008-04-09 17:34:02 följande:
    Men all mat som finns på ica och coop är väl inte producerat i sverige?
    nej?
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl