• tilda den vilda

Vad tycker du om Lidl

ni som tycker att det är dåligt att lidl importerar kött osv, ni ska ju inte inbilla er att pizzerior o diverse matställen kör bara svenskt, ja det är lätt o tro att bara för att man handlar på ica o coop så är det svenskt glöm det!

Tänk om livet vore roligare............
  • tilda den vilda
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 16:39:51 följande:
    Alla förstår väl att kedjor som håller lägre priser än medel inte kan göra det för att de är snälla eller mindre intresserade på att göra jättevinster?De kan dra ner på priser eftersom de drar ner på kvallité på många produkter.Det finns en anledning att Lidl är billigare än Ica Maxi, och det är utbudet.Att importera så många varor som Lidl gör och säljer till så låga priser gör att det är billigare att bedriva handel.Men det får natur och djur betala istället när man flyger in mjölk från tyskland osv.Det är rent idiotiskt.
    tysk mjölk, men nu är det så att coop säljer kött ifrån brasilien bla. jag köpte änglamarkshushållspapper en gång o det var inte tillverkat i sverige utan jag tror att det var ungern eller nåt ,det var lång ifrån sverige.
     om man nu ska tänka på att bara köpa svenskt ja då får du allt lägga út mycket pengar på varorna , jeans, kläder, möbler, väskor. jag köper inte den diskussionen o att man bara ska köpa svenskt.

men då äter du väl svenska apelsiner o bananer då?
  • tilda den vilda

jag handlar mycket på lidl MEN jag gillar inte att de bytt tillverkare av den så omdiskuterade mjölken när de hade skruvkork på mjölken så var den inte A;D vitaminberikad o det tyckte jag var bra men nu köper jag inte lidlmjölken.

A vitamin kalkar nämligen ur skelettet.

• tilda den vilda

på våran lidl butik har dom bytt förpackning, det finns ingen skruvkork. *synd*

• tilda den vilda

mjölkförpackning menar jag

• tilda den vilda

oj va gott med lite kaffe

• tilda den vilda

jaha, kunde inte missa denna spännande tråd om lidl. men va goda rånen var med aprikosfyllning *Mumismums*

• tilda den vilda
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 09:29:23 följande:
    Vi brukar handla på Lidl,och många varor är helt ok.Men det som stör mig MYCKET här på våran butik är:Vissa kassörskor.Sura o otrevliga.En av dom verkligen slet pengarna ur handen på mig en gång. Jag hade GOD lust att slita tillbaks dom o gå därifrån och lämna varorna i en stor hög..Flera gånger har jag varit med om att tex en kassörska och en personal lååångt inne i butiken gapar o skriker frågor till varann. (Kan väl inte va så svårt för den som springer runt i butiken kommer till kassörskan o pratar ?) Å råkar man packa sina varor för sakta,så sitter dom o suckar o glor på en som att man är helt knäpp. (Då brukar jag slöa lite extra )Vårat Lidl HAR några bra kassörskor också.Deras satans städmaskiner.Va,fan..Man blir ju livrädd när dom kommer med dom o nästan kör omkull folk.Å så får man trippa som "Bambi på hal is" för att inte slå ihjäl sig på det blöta golvet. Ibland kan jag gå in o glo på deras prylar och förundras av hur mycket konstiga saker som säljs. Tex i påsk. Så otroligt fult påskpynt o bara en massa läskiga chokladharar..Har köpt toapapper där och det var ju skitbilligt  men jag tycker nog inte det var speciellt bra kvalitet.
    undrar om dom åt citroner till frukost (hihi)
  • tilda den vilda
    Jazza skrev 2008-04-10 09:38:44 följande:
    Är det skruvkork på dem?
    ni är för roliga ni!!!!*ASG* tänk att TYSKA citroner är så sura !
  • tilda den vilda

nu ska jag äta lite tysk vaniljglass , undrar om jag pratar tyska efteråt *hm*

• tilda den vilda

vanilj glassen är sååååå god!

• tilda den vilda
    Sallisen skrev 2008-04-10 09:51:15 följande:
    Tror jag måste åka till Lidl i morgon, har ju för sjutsingen abstinens. Har inte varit där på två veckor. MÅSTE få en dos Lidl varje vecka, märker jag!!!
    same here!!! *börjar bli dålig nu*
  • tilda den vilda

Sallisen skrev 2008-04-10 09:57:37 följande:
    Ja, det riktigt kryper i skinnet... börjar få lite kallsvett också!
    ska nog åka in i morgon,
    Jazza skrev 2008-04-10 09:57:44 följande:
    ...jag skall dit när de får sprit Tänk er reklambladen som kommer: NU på Lidl: Köp ett sexpack "scleben-beben-schmitten-bitten-vodka" och få en p-rulle på köpet (OBS: Endast i utvalda butiker och så långt lagret räcker)... ser jag fram emot
     haha!!!
  • tilda den vilda
    geten skrev 2008-04-10 10:05:20 följande:
    Vi har inte tysk mjölk längre!!! Nu kommer den ifrån danmark och dit är det inte lika långt som det är till sundsvall här ifrån så då vill jag absolut inte ha mjölk ifrån korna norr om gävle... det finns även svensk mjölk.
    just det! men jag vill ha tillbaka skruvkorksmjölken
  • tilda den vilda
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 10:18:02 följande:
    Tacka vet jag butiker som packar om sin köttfärs själv,istället för att skicka runt den !!
     *fniss*
  • tilda den vilda
    Torparn skrev 2008-04-10 10:20:07 följande:
    Jag vet att det är långa transporter för att vi ska få våran mat på bordet. Men det gäller ju även de märken som säljs på ica och coop och alla andra matbutiker.Kaffe, te, choklad, många salami och korvar, grönsker och frukt framförallt vintertid osv. osv. Vad spelar det då för roll i vilken butik man handlar de ex spanska tomaterna, italienska salamin, colombia kaffet i?
    håller med
  • tilda den vilda

oh nej då! bananerna är fiiiiiina *ASG*

• tilda den vilda
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 11:27:24 följande:
    Nej o nej! Jag har en liten slav som springer olika ärenden åt mig,så det är han som sprang ner dit o hämtade dom. (Måste ju tänka på miljön)
    ojoj då:-
  • tilda den vilda
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 11:27:24 följande:
    Nej o nej! Jag har en liten slav som springer olika ärenden åt mig,så det är han som sprang ner dit o hämtade dom. (Måste ju tänka på miljön)
     var finns såna o få tag på?
  • tilda den vilda

o nu äter jag tysk musli oxå

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl