• Virriga Vera

Vad tycker du om Lidl

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:17:50 följande:

I Usa har jag antingen fått hjälp av personal med att packa min påse, eller så har systemet sett ut som på Ica här.
    Njaae. Walmart har faktiskt nästan samma system som Lidl med ett undantag, kassarna hänger på en ställning i slutet av rullbandet och kassörskan packar vart efter hon slår in varorna i kassan. Sedan är det bara för kunden att lyfta i de färdigpackade kassarna från ställningen in i vagnen. Hur bra som helst.
  • Virriga Vera

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:49:04 följande:

Så kan man ju välja att kalla det om man vill handla där med godare samvete.Jag tycker det var högst intressanta och viktiga upplysningar.Dessutom intressant att se hur reportrarna jagade butikschefer i Lidl-butikerna med mikrofoner, samtidigt som cheferna sprang som råttor mellan sockerkakorna och marmeladen in på lagret och stängde dörren.Personalen som svarade "Vi får inte svara på några frågor", var det mest synd om.
    Jag får inte heller svara på frågor som journalister ställer till mig om mitt arbete, det gäller faktiskt de flesta arbetsplatser.
  • Virriga Vera
    MrsQ skrev 2008-04-09 15:49:48 följande:
    Det fånigaste med Lidl är 1/ Kassorna...URK!2/ Inget utbud på ätlig mat...(även om jag hittat två favvisar så handlar jag det typ var fjärde månad)3/ Importen av varor, som gör att det är helt sjukt miljöovänligt. Vi har bra mejerier i Sverige så vi behöver inte tysk mjölk...4/ Personalen 5/6/  Ja jag orkar inte skriva längre men fyll gärna på
    Anledningen till att Lidl inte hade svensk mjölk var för att Arla vägrade att leverera till Lidl.
  • Virriga Vera
    Perfie skrev 2008-04-10 11:50:35 följande:
    Har aldrig handlat där därför att jag hört så mycket dåligt om dem. Ofräch mat,salmonella osv...Jag håller mig till ICA trots köttfärsen
    Salmonella? När skulle Lidl ha haft salmonellasmittade varor som de sålde?
  • Virriga Vera

Virriga Vera skrev 2008-04-10 12:05:54 följande:

Salmonella? När skulle Lidl ha haft salmonellasmittade varor som de sålde?
    Hittade det på google, det var tydligen 2 som blivit sjuka av korv från Lidl.
  • Virriga Vera

Av 4000 smittade i Sverige 2005 blev 2 st smittade av mat på Lidl. Var finns proportionerna i denna diskussion?

Lidl det nya hatobjektet?

Vill bara tala om att jag handlar på Lidl kanske 2-3 gånger om året och då nsätan enbart Glass som är bland den godaste som finns att få tag på här hemmavid.

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl