Inlägg från: Sniglar och Krut |Visa alla inlägg
  • Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Niklas skrev 2008-04-09 15:18:26 följande:
    I england är det vanligt att man har en kran med varmvatten och en kran med kallvatten. Tycker också det är ganska puckat men de vill ha det så. Jävla tur att alla är olika egentligen. haha
    Och så kör dom på fel sida av vägen = mindre begåvat.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Sniglar och Krut
    Halvblod skrev 2008-04-09 15:19:55 följande:
    Tja det fungerar, har man fått plats med varorna i vagnen innan man la upp dem på bandet så får de nog plats sen oxå
    Ja, men undertiden som man ska lägga ner alla varor i vagnen måste kön vänta.
    Hur idiotiskt som helst.
  • Sniglar och Krut
    mooogn skrev 2008-04-09 15:20:13 följande:
    Att gå till Lidl känns som att vara på semester utomlands
    Exakt!
    Man blir lika besviken varje gång man kliver ut ur butiken och ser björkar istället för palmer.
  • Sniglar och Krut
    beEMbe skrev 2008-04-09 15:21:23 följande:
    Eftersom rullbandet är minst en km lång så hinner man lägga upp allt och sedan lägga ner allt i vagnen medan de slår in varorna. Inga problem alls. Om man inte e miffo såklart.........Nä just det de var ju de som kom på kassan.Sedan kan man pack i lugn och ro och inte stressa för att nästa person kommer med sina varor på samma rullband.Jag älskar inte lidl men jag tycker det är helt ok och jag anser att folk är bonniga som har massa fördomar.
    Resten av landet avvecklar sina kassor. Meningen är att man ska ha alla varor packade när man kommer fram till kassan, där betalar man och sen åker man hem.

På Lidl ska man först lägga allt i en vagn, sen packa upp allt på ett band, sen packa ner allt i en vagn igen, sen köra bort vagnen till ett bord och packa allt i påsar.

Ja, bonnigt värre med folk som tycker att systemet suger.
  • Sniglar och Krut
    beEMbe skrev 2008-04-09 15:25:45 följande:
    Nej, men alla fniss där kan man väl inte handla  för att där finns ju inget som är svenskt...osv folk är rädda och nervösa för allt som ser annorlunda ut. För tio år sedan var det samma snack om willys.
    Men herregud, är man NERVÖS för att man inte gillar Lidl?
    Jag fattar helt enkelt inte hur jag ska kunna fylla en kundvagn med de varor jag vill ha.
    Jag köper allt kravmärkt och ekologiskt odlat så långt det går.
    Jag köper allt svenskt så långt det går.
    Redan här måste jag sålla bort flera mindre Ica och Konsum och ta mig till en stormarknad.

Jag har som sagt handlat på Lidl, jag har försökt fylla en vagn med varor som håller kraven jag ställer. Det gick inte, jag lyckades bättre på Statoil den gången.

Dessutom har Lidl varit i blåsväder ang sin personalpolitik och jag vill inte stödja skiten.
  • Sniglar och Krut
    ANOF skrev 2008-04-09 15:27:37 följande:
    Kassasystemet som alla klagar på är otroligt bra och smart. Om man inte förstår hur man ska använda det som kund så blir det självklart problem. Man ska inte hålla på att packa ner i påsen där.För övrigt har lidl väldigt bra varor och mycket bra priser.
    Hur kan det vara bra och smart när man måste packa ner, packa upp, packa ner, packa upp och sen packa i påsar?
    Är det smart?
  • Sniglar och Krut
    ANOF skrev 2008-04-09 15:32:03 följande:
    Ja, det borde kanske informeras på ett bättre sätt så att folk lär sig. Men man tycker väl kanske att folk skulle kunna förstå det själva.
    Jag har fattat tanken, men det är ju inte smart för det?
  • Sniglar och Krut
    Wroom skrev 2008-04-09 15:34:52 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:32:31 följande: Det händer att människor inte använder påsar utan packar upp på bandet, ner i vagnen, ut till bilen där de har plastbackar att förvara maten i på vägen hem från affären.
    Haha!
    Vadå, blev det smartare nu helt plötsligt?

Det spelar ingen roll om ni tjatar hål i huvudet på mig om att det är smart.
    Det kan omöjligt kallas för smart när systemet går ut på att man ska lägga mer tid och energi på att packa upp och ner än att handla.
  • Sniglar och Krut
    Niklas skrev 2008-04-09 15:28:32 följande:
    Man ska helst ha kundvagn helt enkelt. Det finns en anledning till att de inte har några kundkorgar.
    Bara det är ju idiotiskt i sig.
    Vill man ha två liter mjölk, den från Arla, eller den som håller tills jag går i pension, en falukorv, den gjord av svensk gris eller den gjord av tysk åsna, och ett paket makaroner, valfri sort. Ja då är det mer varor än man kan ta under armen, men lite för få för att man ska knuffa med sig en vagn.

Korg och klokt kassasystem är liksom grejen.
  • Sniglar och Krut
    ANOF skrev 2008-04-09 15:36:14 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:31:21 följande: Så mycket mer packande blir det INTE. Man får lägga ner varorna i vagnen en extra gång, men mer än så blir det inte.Fördelen är självklart att det går betydligt fortare, jämfört med t exempel Ica, om alla förstår hur det funkar. En lång kö kan gå otroligt fort, medans den på Ica kan ta en evighet för att det blir en fördröjning när kunder som handlat mycket ska packa ner i sina påsar. En del som håller på packar ner i sina påsar på t exempel Ica tar en väldig tid på sig, och då måste ALLA som står i kön vänta på detta.
    Ica erbjuder mig den ÄLSKVÄRDA fördelen med självscanning.
    Ica erbjuder mig alltså att slippa köa alls.

Lidl erbjuder mig hjärtinfarkt.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl