Han hoppas på att vi ska bli ihop igen om ett par år, men inte nu..? Nån mer som varit i samma situation? Hur gick det för er?
Jag tror det där är sånt man säger för att det känns så hemskt att tänka "aldrig mer" och för att man känner att det egentligen hade kunnat vara bra trots att det blev så fel. Man hoppas på en ny chans i framtiden när tillräckligt med vatten har runnit under broarna för att det gamla ska vara glömt, förlåtet och preskriberat.
Sen vet jag inte hur ofta det verkligen blir så, även om jag har hört talas om några fall. Det är vanligt att växa isär och i regel vet jag inte om det är nån katastrof heller.
Tänk att det kanske blir ni igen om det tröstar dig just nu, men gå för all del inte och lås dig vid det utan tänk på dig själv som singel och planera utifrån det. Det är en förutsättning för att du ska kunna ha ett förhållande igen, eventuellt framtida förhållande med honom inräknat, för ni KAN inte göra en nystart om du inte har varit singel på riktigt emellan. Och dit hör att leva ditt eget liv och rikta känslorna åt ett annat håll. Om du har kvar känslor mot honom så blir det ju inget nytt om ni trots allt skulle träffas igen, utan bara en fortsättning på samma gamla. Så släpp honom nu, lev livet och se vad framtiden för med sig!