• angelcry

Kräks av järntabletter??

Jag började äta hemofer igår och ska ta 2tbl två gånger om dagen men jag får int behåla dom. Kan det bero på tabletterna? Jag har mått illa innan jag började med tabletterna med men då kräks jag oftast bara när jag inte ätit på länge.
    Hallsbrännan började med efte att jag tagit järntabletterna men det kanske inte beror på det.
    Vet inte om jag ska sluta ta dom och se om det blir skillnad.
    Jag hade ett värde på 119 och bm ville att jag skulle börja med järntabletterna redan nu i v 12.
    Kan jag få i mig gärn från något annat?
    hopas någon kan hjälpa mig.

Kärleken ser inte med ögonen utan med själen.
  • Svar på tråden Kräks av järntabletter??
  • Miss Love

Tycker att du ska kontakta din BM på måndag så kan hon hjälpa dig med hur du ska göra och svara på alla dina frågor.

• angelcry
    Miss Love skrev 2008-04-12 13:34:58 följande:
    Tycker att du ska kontakta din BM på måndag så kan hon hjälpa dig med hur du ska göra och svara på alla dina frågor.
    Jaa jag får nog göra det
  • fairyfloss

Det är inte ovanligt att man mår dåligt av järntabletter, man kan både kräkas, få diarré eller få förstoppning! I vissa fall är det enklare med ett tillskott i flytande form. Det finns även naturläkemedel, blutsaft och nässeldroppar som är lite mildare för magen!

• Puddingen

Hej!
    Mitt järnvärde låg på 106-109 under hela graviditet.
    Jag fick Niferex,men jag fick som dig fruktansvärda
    illamående,dessutom blev jag hård i magen.
    Jag slutade helt med järn tabletterna o försökte få i mig järn på annat sätt(åt blodpuddingen i massor)
    Sen kan man köpa blutsaft,men jag tog inte det heller.
    Försök att prata med din barnmorska om annat alternativ om du mår dåligt av järntabletterna.
    Lycka till.

• angelcry

Tack för svaren.
    Jag ska ringa min bm på måndag och tänker inte ta tabletterna mer nu för jag får inte behålla något. Har mått jätte dåligt sen jag tog två tabletter i morse så det måste bero på dom.
    Synd att jag inte gillar blodmat men blutsaft kanske funkar. Det drack jag när jag var yngre.

Svar på tråden Kräks av järntabletter??