• lia76

    Septembertråden 2006, still going strong!!!

    And we're going and going and going... Skrattande
     Jaha, ännu en tråd för alla oss som hade bf eller fick barn i september 2006.
    Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

    Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

    Så kliv in och blurra på. Cool

    Vår/a bildtråd/ar:

    Septembertrådens Bildtråd 3 (senaste)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31870226.html

    Septembertrådens Bildtråd 2 (föregående)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28935535.html

    Septembertrådens Bildtråd (första)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25938583.html


    Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Svar på tråden Septembertråden 2006, still going strong!!!
  • lia76

    Gör du rätt i
    Tänkte vara tidigt ute nu så vi int etappar bort oss ifall man glömmer starta en ny dagen innan eller så så den hinner stängas


    Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Anki 82

    Bra Lia!! Jag låg faktiskt och tänkte på det häromadagen men glömde bort det sen ändå. Sen är jag ingen hejare på att starta trådar heller

  • julmusten

    Ah sa bra du ar Lia!!

    Jag och Ella har haft storbesok har och det var sa roligt. Elsa och Ella hade kul tillsammans, (fast de leker ju inte med varandra, men de hade kul anda liksom), och vi var ute i lekparken och ruffade i nagra timmar. Vadret ar helt stralande har sa det var jattskont.

    Nu ar Ella jattetrott och vill typ bara sitta pa mig!! Skall val fixa middag och sen skall vi se om hon kan somna i sin "nya" sang.

    Wish me luck, det kan ga precis hur som helst, (jag ar forberedd pa att jaga henne runt hela lagenheten, men jag hoppas det blir lite lattare).

  • Tate

    Suss - Katter har ju en tendens att reagera på förändringar med att t ex börja kissa. Kan vara en idé att avvakta lite, och t ex testa med feliway.

  • Tate

    ha det så kul julmusten! Det tog Ellinor tre nätter innan hon fattade att man kunde lämna sängen själv mitt i natten. Men oj vad glad hon blev när hon upptäckte det!

  • julmusten

    Tate, ja Ella har ju redan klattrat ur ich in i den hela dagen, sa det tror jag hon har fattat redan. Jag ar bara lite orolig for hur sjalva insomningen kommer funka. Som det ar nu sa finns det en liten oppning pa mitten, jag tankte att jag sitter dar och ar sa blir det inte jatte, jattelatt att klattra ur i alla fall. Fast de sma sparrarna pa sidorna ar ju ingenting jamfort med hur det var innan, (de ar kanske en 30 cm hoga), sa dem hoppar hon val over i ett naffs.

    Forresten sa maste jag nog kopa sana dar fula foppatofflor till Ella. Jag hade kopt ett par till en kompis dotter som var for sma for henne sa jag tog med dem hem och Ella gar runt i dem heeeeela tiden. De ar for stora for henne dock, sa jag far val se om jag kan hitta nagra som passar henne i stallet. Gulligt som attans ar det i alla fall att hon kan ga runt helt naken, men i ludna foppatofflor!! Ja, de har alltsa ludd i sig, det ar inte nan konstig palsform av foppatofflor som jag har kopt!!

  • Anoke

    Ja, gud så kul jag och Elsa har haft hos Julmusten och Ella idag. Verkligen en toppendag! Ni kan ju tänka er bara att åka tåg ovan jord i 30 minuter, det var såklart dödsspännande. "Mera, mera" skrek Elsa när tåget stannade på stationerna för det var ju så skoj att titta ut
    Sen så lekte tjejerna med Ellas alla roliga saker och i lekparken var det toppen. Elsa som aldrig varit särskilt fysisk klättrade och åkte rutchkana och hade sig, det var helt underbart att se Inte lika underbart när hon ramlade ner från en liten hängbro med huvudet före, hon har snygga skrubbsår i ansiktet och huvudet från det. Men det gick bra iaf

    Elsa somnade såklart på väg hem från Grand Central Statio kl.18 typ så nu vill hon inte alls sova. Men vi har lämnat henne själv därinne nu fastän det är en vanlig säng. Hon kan ändå inte klättra ner för den är för hög och jag tror hon har koll så att hon inte ramlar ner. Vi orkar iaf inte sitta därinne mer.

    Elsa har också fått ett par Foppatofflor som egentligen är skitfula (vita med blommor på) men hon älskar dem. Och vi fick dem gratis där maken köpte skor så det var ju helt OK

  • Anoke

    Lugnås - Krya på tuttarna, jag hade ju skavsår till och från (mest till) i flera månader så jag lider verkligen med dig. Har de kollat så att hon har rätt tag? För om hon inte har det så hjälper inga krämer i världen tyvärr.

    Äh, jag kommer inte ihåg nåt som jag mer skulle kommentera och eftersom det är ny tråd så kan jag ändå inte läsa tillbaka. Så ni får hålla tillgodo med lite egoinlägg från NY

  • Såpan

    Redan ny tråd igen, usch vad gammal jag blir.

    Här ska vi till Sahlgrenska med Ellen idag. Dax för bedömning av hennes spalt. Hur stor op det ska bli denna gång. Vi ska lämna Affe hos mormor först. Sedan efter sjukhuset ska vi gå på stan.

Svar på tråden Septembertråden 2006, still going strong!!!