• Anonym (snyft­)
    Äldre 17 Apr 15:28
    6258 visningar
    11 svar
    11
    6258

    Porer på brösten :-(

    Är det någon mer som har porer på brösten, över hela brösten eller är jag onormal?

    Mina är så stora, biega och man kan mosa ut kludd från dom. Inbillar mig att det känns också när man drar med handen över brösten.

    Kör med peeling när jag duschar men inget hjälper - snälla jag behöver tips så de ska försvinna. De syns så väl!

  • Svar på tråden Porer på brösten :-(
  • Anonym (snyft­) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 16:09
    #1

    Ingen med tips??

  • Anonym (Jag med)
    Äldre 17 Apr 16:11
    #2

    Har precis samma problem, super äckligt. Ingen aning vad man skall göra åt det tyvärr då. Har också provat allt, långa varma bad, peeling osv. inget funkar.

  • Anonym (Jag med)
    Äldre 17 Apr 16:13
    #3

    Det värsta är att när man klämmer dem, så blir det fula röda ärr också, som tar lång tid att försvinna.

  • Anonym (snyft­) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 16:15
    #4

    Jag tycker inte jag får några röda ärr och jag har alltid klämt på mina. Nästan beroendeframkallande för jag vill ha bort alla, vilket är totalt omöjligt. Vill suga ut dom om det går *suck*

  • Anonym (mee too)
    Äldre 17 Apr 17:20
    #5

    jag får röda ärr. Kan inte låta bli dem. Har tyvärr inga tips för att få bort dem, de bara finns där :(

  • Anonym (poris­)
    Äldre 17 Apr 19:21
    #6

    ja har oxå massa porer. Speciellt om man kollar under lysrör :-O.
    Ja brukar stå å klämma då kommer det ut små proppar. Nån gång undra mannen vad ja gjorde... ööh, jag bara kollar lite, sa jag. Haha. Hm.

  • Anonym (snyft­) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 19:29
    #7

    Anonym (poris) skrev 2008-04-17 19:21:32 följande:


    ja har oxå massa porer. Speciellt om man kollar under lysrör :-O.Ja brukar stå å klämma då kommer det ut små proppar. Nån gång undra mannen vad ja gjorde... ööh, jag bara kollar lite, sa jag. Haha. Hm.
    Haha, samma här, härromdagen stod jag i badrummet och petade. Vad gör du... nja, inget...

    Fan att man ska ha dom, vill ha bort de. Det borde ju gå på något sätt kan man tycka. En jävla masa tejp och rycka bort de som vaxninbg? Haha... vad ska man göra. Tycker det är jobbigt...
  • Anonym (En till..­.)
    Äldre 20 Apr 13:00
    #8

    Jag har oxå såna där porer men jag har vant mig vid dom och lärt mig leva med det, höll oxå på att trycka förut men det hjälper ju inte så mycket. Under graviditet och amning hade jag mer men just nu tänkerj ag inte så mycket på det.

    Vi är ju skapta såhär och får vänja oss helt enkelt, alla har ju porer på kroppen vissa mer vissa mindre.....jag har dessutom rätt mycket hår runt mina bröstvårtor som jag står och rycker bort titt som tätt, svarta och grova, det gillar inte jag men alla är ju olika.

    Tänker era män på dom här porerna?

    Min bryr sig inte, har aldrig ens sagt nåt....och inte om håret heller.

    Kram

  • Anonym
    Äldre 20 Apr 15:08
    #9

    Men vad lycklig jag blir när jag ser att fler lider av detta, trodde jag var ensam om det. Mina porpluppar känns också, alldeles "taggig" på hela brösten

    Men man måste ju kunna få bort detta då jag inte haft det såhär innan jag fick barn, är säkert något hormonellt. Måste ta upp det med en doktor men det är lite pinsamt

  • Anonym (Jag med)
    Äldre 20 Apr 17:51
    #10

    Jag hade det faktiskt inte heller innan mitt första barn, och precis som du säger är det taggit o äckligt. Glad att man inte är ensam om sitt problem iallafall.

  • Mon 9 Dec 2019 22:36
    #11

    Hej! Jag är en tjej på 13 år och studerar för att bli doktor och som alla vet kommer puberteten och för det kommer det massa med finnar, bröst som växer och man får mer hår på benen och på händerna. Och det är ingen fara att man har det för att jag har det själv det visar att ditt svett fungerar bra, och att du svettas mycket fast det rinner inte svett och istället för det så stannar svettet kvar och gör porer, annars kan det vara för din puburtet.

    Så att jag säger att det är ingen fara och det är bara att INTE klämma ut dom för då blir det ärr och dom kommer att stanna kvar 1-4 år beror på vilken hud t.ex känslig okänslig o så vidare!

Svar på tråden Porer på brösten :-(