• Mamma 80

    Novembermammor i Stockholm

    Hej,

    söker fler mammor/blivande mammor i Stockholm som skall få tillökning i familjen november.

    Själv bor jag söder om stan och har en kille på 2 år (januari 2006) sedan tidigare.

    Vore kulatt utbyta tankar och få nya vännerSkrattande


    Mamma till Felix född 060127
  • Svar på tråden Novembermammor i Stockholm
  • Bess

    Hej! Vi väntar vårt andra barn runt den 27 november. Har en liten kille på 1 år redan...så för oss blir det en 07:a och en 08:a om allt går som det ska.

    Vi bor norr om stan, i Sollentuna.

  • Mamma 80

    Hej, då är vi iaf 2 här...:) Lär finnas fler. Vad kul med barn tätt på varann. För vår del blir det nästan 3 år emellan, känns ganska lagom


    Mamma till Felix född 060127
  • Bess

    Ja vi ville ha barn ganska tätt, så detta e precis som vi önskade =)

  • Mamma 80
    Bess skrev 2008-04-24 14:35:56 följande:
    Ja vi ville ha barn ganska tätt, så detta e precis som vi önskade =)
    Ja, så tänkte iv också..antingen jättetätt eller nåt år emellan. O sen så boakde vi en långresa till i sommar så en novemberbebbe blir perfekt :) (om man nu får vara lite ego)
    Mamma till Felix född 060127
  • Aqua

    Hej!
    Vi väntar vårt andra barn runt den 22 november. Det ska bli spännande. Har en kille som blir 4 år i år. Tiden går så himla fort!

  • Bess
    Aqua skrev 2008-04-25 21:14:44 följande:
    Hej!Vi väntar vårt andra barn runt den 22 november. Det ska bli spännande. Har en kille som blir 4 år i år. Tiden går så himla fort!
    Var bor ni då?
  • Mamma 80
    Aqua skrev 2008-04-26 22:20:20 följande:
    Vi bor i Kärrtorp Och ni?
    Vi bor i Tyresö. Vet hittills ingen i min nära mammakrets som också skulle vara gravid så altid lite kul med nya bekantskapskretsar.
    Mamma till Felix född 060127
  • Aqua

    Jag håller med dig helt klart! Det kan vara skönt att ha någon att utbyta tankar och funderingar med. Har ingen heller nära som är gravid just nu... eller än så länge.

    Hur mår du är din graviditet lik din första? Inte min. Denna gång mår jag illa och bara jag tänker på viss mat får jag rysningar

  • Mamma 80
    Aqua skrev 2008-04-27 21:24:35 följande:
    Jag håller med dig helt klart! Det kan vara skönt att ha någon att utbyta tankar och funderingar med. Har ingen heller nära som är gravid just nu... eller än så länge.Hur mår du är din graviditet lik din första? Inte min. Denna gång mår jag illa och bara jag tänker på viss mat får jag rysningar

    HIhi...samma här, har mått betydligt mer illa den här gången och precis som du skriver så får jag rysningar bar jag tänker på viss mat. Första vckorna kunde jag endast äta mkt salt mat, typ sushi o chips utan att må illa. Nu börjar det släppa lite.

    Sen har jag också fått den dåliga ovanan att behöva gå på toa mitt i natten. Det gjorde jag inte en enda gång sist.

    ...får man skriva lite litet att jag hoppas på en tjej denna gången...hihi. Vore ju så mysigt med en av varje:)


    o förresten, vi bor ju inte så jättelångt ifrån varandra insåg jag ju :)


    Mamma till Felix född 060127
Svar på tråden Novembermammor i Stockholm