• Anonym (önskar XX)

    Ni som önskade en flicka men som fick pojkar - vad hände sen? Hur blev livet?

    Jag är en av dem som önskar mig en flicka allra helst. jag struntar i om det är tabu att säga det här på FL, men så är det iallafall. vad jag undrar är över er som också ville ha en flicka men som fick en pojke eller fler pojkar. Hur kändes det? Hur blev livet med dessa pojkar sen? Blev det kul ändå? Roligare än ni hade trott och ser ni några fördelar med pojkar som kanske inte flickor har? Försöker peppa mig själv inför att jag kanske får en pojke, det är ju trots allt 50% "risk" att det händer och jag vill kunna bli glad på förlossningen ändå.

  • Svar på tråden Ni som önskade en flicka men som fick pojkar - vad hände sen? Hur blev livet?
  • Fruochmamma

    Nu kanske jag är HELT ute & cyklar, men det har ju varit en del sådanahär trådar de senaste dagarna. Att en föräldrar "önskar" sig ett visst kön på barnet och ifrågasätter sin möjlighet att älska barnet om det trots allt blir "fel" kön.

    Jag dömer ingen (högt), men undrar mer nyfiket hur man vågar/orkar/överväger att ens bli med barn när man är SÅ könsfixerad men inte kan påverka det?

    Kanske borde startat separat tråd om detta, men fundering kom upp igen nu när jag läste detta.


    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Väntar på nr 2
    Fruochmamma skrev 2008-04-25 11:59:53 följande:
    Nu kanske jag är HELT ute & cyklar, men det har ju varit en del sådanahär trådar de senaste dagarna. Att en föräldrar "önskar" sig ett visst kön på barnet och ifrågasätter sin möjlighet att älska barnet om det trots allt blir "fel" kön.Jag dömer ingen (högt), men undrar mer nyfiket hur man vågar/orkar/överväger att ens bli med barn när man är SÅ könsfixerad men inte kan påverka det?Kanske borde startat separat tråd om detta, men fundering kom upp igen nu när jag läste detta.
    håller med... alla vet ju att det är 50% chans...
    jag är gravid i vecka 6, allt jag hoppas på är att inte få mf och att mitt barn ska vara friskt och allt ska gå bra
  • Anonym

    Har alltid drömt om att första barnet är en flicka, men väntar nu en pojke enligt UL.

    Min inställning har helt ändrats och längtar nu jätte mkt efter min lilla pojke.

    I början när jag nyss fått veta att det är en pojke var jag lite besviken, va så inställd på att det var en tjej, men har peppat mig själv med alla fördelar med en pojke, så nu skulle jag nog bli "besviken" om det va en tjej istället Flört

  • fia jimmy
    Fruochmamma skrev 2008-04-25 11:59:53 följande:
    Nu kanske jag är HELT ute & cyklar, men det har ju varit en del sådanahär trådar de senaste dagarna. Att en föräldrar "önskar" sig ett visst kön på barnet och ifrågasätter sin möjlighet att älska barnet om det trots allt blir "fel" kön.Jag dömer ingen (högt), men undrar mer nyfiket hur man vågar/orkar/överväger att ens bli med barn när man är SÅ könsfixerad men inte kan påverka det?Kanske borde startat separat tråd om detta, men fundering kom upp igen nu när jag läste detta.
    Jag har inte önskat mig ngt speciellt kön. Men jag kan förstå. Det kan va som att önska sig ett friskt barn.. Varför våga skaffa barn när barnet kanske dör i magen eller kanske föds sjukt. Kanske inte riktigt likadant. Men man ska försöka att inte dömma andra
  • Anonym (önskar XX)

    Man kan ju inte styra över sina känslor. vissa stannar kvar hos män som misshandlar dem, vissa är shopoholics, vissa äter godis fast de är tjocka och vissa vill ha flickor fast det är tabu att tänka så. jag vet inte vad jag ska säga...

  • Fruochmamma
    fia jimmy skrev 2008-04-25 12:04:15 följande:
    Jag har inte önskat mig ngt speciellt kön. Men jag kan förstå. Det kan va som att önska sig ett friskt barn.. Varför våga skaffa barn när barnet kanske dör i magen eller kanske föds sjukt. Kanske inte riktigt likadant. Men man ska försöka att inte dömma andra
    Sant .. satt mest och funderade när jag skrev förut..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym (önskar XX)

    Jag undrade mest om det vad nån som hade gått igenom samma sak, dvs änskar flicka men bara fått pojke efter pojke och hur detta blev då. vill ju höra nåt positivt så jag kan peppa mig själv inför en ev. pojke.

  • Psychobilly

    När jag var liten drömde jag alltid om att få en flicka som jag kunde klä i prinsesskläder. När jag blev gravid drömde jag om ett friskt barn. Fick en pojke och insåg snabbt att det är han jag drömt om hela tiden. Jag hade kännt precis likadant om det blivit en flicka.

  • Anonym (önskar XX)
    Psychobilly skrev 2008-04-25 12:09:28 följande:
    När jag var liten drömde jag alltid om att få en flicka som jag kunde klä i prinsesskläder. När jag blev gravid drömde jag om ett friskt barn. Fick en pojke och insåg snabbt att det är han jag drömt om hela tiden. Jag hade kännt precis likadant om det blivit en flicka.
    Låter bra...jag hoppas precis på det - att känslorna kickar in oavsett när man väl får barnet på bröstet och det är friskt.

    men jag läste nånstans att statistskt sett så drabbar förlossningsdepressioner oftast kvinnor med söner och inte med döttrar. hoppas inte det är sant.
  • fia jimmy

    Anonym (önskar XX) skrev 2008-04-25 12:05:39 följande:


    Jag undrade mest om det vad nån som hade gått igenom samma sak, dvs änskar flicka men bara fått pojke efter pojke och hur detta blev då. vill ju höra nåt positivt så jag kan peppa mig själv inför en ev. pojke.
    Jag kanske kan trösta dig lite med att det känns precis samma att få en flicka som att få en pojke. Jag har en av varje så jag vet..
Svar på tråden Ni som önskade en flicka men som fick pojkar - vad hände sen? Hur blev livet?