• Trajsan

    Låt för en ängel?

    Min bebis är snart en ängel....

    Jag begraver mig i musik som jag känner igen mig i.
    Någon som vet någon fin låt?

  • Svar på tråden Låt för en ängel?
  • små fötter

    "Jag fick låna en ängel" av Shirley Clamp. En av de finaste sångerna som finns.
    Beklagar verkligen sorgen


    Fideli och Lily har varsin egen skyddsängel
  • tangerine

    Låtar vi hade på Tildes beggravningen 12 mars 2008.

    Phil Collins- You'll be in my heart.. PC skrev låten till sin son när denne hade dött, det är oxå ledmotivet till tecknade tarzan (som ag och Tildes pappa såg den dagen vi blev tillsammans) den finns på svenska oxå "du finns inom mig"

    Celine Dion- Goodbye's the saddest word.. Handlar om att det finns ingen kärlek som den en mamma har för sitt barn, blir helt knäckt av den.. den är som en hyllning till Tilde att jag älskar henne samtidigt en hyllning till min egen mamma som är vårt nummer 1 stöd och den enda förutom mig och Tildes pappa som fick träffa henne i livet.

    Carolas "ja ska alltid älska" handlar om barn som dör innan dom hinner börja livet, en av mina närmaste vänner sjöng denna helt fantastiskt..

    Sedan ville jag ha med National teaterns "bara om min älskade väntar" beskriver så bra vad jag känner efter att Tilde är borta.. kan aldrig bli mig själv igen, på gott och ont..

    Och jag gillar, rascal flatts "what hurts the most", passar oxå bra.. whart hurts the most is beeing so close...

    Beklagar sorgen..

    Kanske gillar du några av dom?

  • gintonic77

    I can´t help myself, The Kelly family. De flesta av deras låtar är fina "änglalåtar".

  • Froggis76

    Carolas "jag vill alltid älska"

    Shirley Clamps "jag fick låna en ängel"

    Ted Jerdestads "himlen är oskyldigt blå"

    Simon and Garfunkels "Bridge over troubled water"

  • mamaloo

    Hej, är så ledsen för eran skull.....

    Jag tycker om No one´s gonna love you more than I do, med Band of Horses och Hope there´s someone med Anthony and the Johnsons

    Kramar Therese

  • tan73

    RyanDan "tears of an angel", ger mig gråt i halsen varje gång jag hör den.

  • mrs Daniels

    ">



    Denna hade jag på min sons urnsättning. Den säger exakt vad jag känner och vad jag tror att vi alla som förlorat någon känner,

    *kramar om dig hårt*
Svar på tråden Låt för en ängel?