• Pannkakan

    Tårttråden och Cupcakestrådenss bildtråd - Del 5

    Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd, del 5.
    Den är för bilder av alla de tårtor, cupcakes och all den sockerkonst som trådarna producerar.
    Alla kommentarer och frågor ges/ställs i vanliga trådarna, denna tråden är enbart för bilder och ev. info om bilden såsom material, fyllning osv.


    Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.


    Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna


    _____________________________________________________________________


    Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.


    Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    _____________________________________________________________________


    It isn't who you love, it's HOW you love. Genitalia is simply God's way of accessorizing
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-27 00:59
    Tårttråden ---> www.familjeliv.se/Forum-11-240/m32186515.html

    Cupcakestråden ---> www.familjeliv.se/Forum-11-240/m32185314.html
  • Svar på tråden Tårttråden och Cupcakestrådenss bildtråd - Del 5
  • ÄlskadeUnge

    Vad du är duktig pannkakan som alltid fixar allt sånt här!

  • Indah

    Löjligt men jag blev lite glad över att vara först med en tårta i den här tråden.

    Tårta till min kära dotters 2-årskalas. Chokladbotten, Risenfluff, Hallonfärskostmousse, Tobleronemousse, Fodrad med Chokladkräm, Täckt och dekorerad med sugarpaste samt silkes- och spetsband.


    Önskar jag vore pedant och städfreak
  • greeneyes

    Jag har varit dålig på att lägga in mina alster, så här kommer en uppdatering:


    Tårta till kaviar-tokig kille (inte kaviar på, jag har spritsat med kristyr!)

    Tre doptårtor till min dotter:


    Beställning till förra helgen på en tårta med skogstema:

    kantarellerna i närbild:

    stubben:


    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Kimmis
    Mamma älskar sin Moa
  • Kimmis

    Jaha, nu försvann texten igen som vanlig, nån som vet varför???
    Skriver väl om då..

    Födelsedagstårta till min mamma, hon är trött på mina SP-tårtor och ville ha en "helt vanlig" tårta.
    Köpta bottnar, vaniljkräm och  mosade jordgubbar med lite vaniljsocker.
    Utanpå är det grädde, frukt och svart vinbärsgele, goare än vanlig gele, tyvärr försvinner ju alla fina färgrerna från frukten, men men, huvudsaken är ju att det smakar gott


    Mamma älskar sin Moa
  • Aiwendil


    Makens födelsedagstårta som vi ätit av nu i dag.
    Han fyller år i morgon!

    Innehåll: Ljusab bottnar, mars-fluff, vaniljkräm, vanlijgrädde. Marsipanlock.



    Födelsedagstårta som min kompis pappa och hennes bror som fyllde år och slog ihop sina födelsdagskalas...

    Innehåll: Ljusa bottnar, hallon, chokladfromage med hallon, vaniljgrädde. Lock av marsipan.
    Jocke och Isak, jag älskar er!
  • Aiwendil

    Till min kompis pappa.. skulle det ju stå naturligtvis...


    Jocke och Isak, jag älskar er!
Svar på tråden Tårttråden och Cupcakestrådenss bildtråd - Del 5