• Thery

    Får en anhörig skildra sina tankar härinne?

    Min systerson skulle blivit 12 nu i september.
    För att göra en lång historia kort. Min syster fick barn vid 20-årsåldern. Barnet föddes minst 3 månader för tidigt så det blev kuvös ytterligare några månader. När pojken sedan var starkare så kunde de få åka hem med honom. Och han var verkligen jättefin, den sötaste lilla kille jag sett och jag var så stolt att vara moster.
    Men efter ett halvår så var han borta. Deras underbara pojke fanns inte längre kvar hos oss. Han hade somnat in i barnvagnen när de var ute på ett sommarställe. Så nu är han alltså död. Denna underbara goa lillkille jag hållt om i mina armar, vilat med, känna hans andetag mot min mage, hans leénde när man stryker hohom på kinden.....finns inte mer.
    Det hände 1996 och ändå är det så svårt att försöka glömma. Får attacker ibland där min saknad gör så ont att jag inte riktigt vet vart den ska ta vägen. Jag har mkt skit i livet just nu men börjar så sakta att förstå att detta är grunden till mitt mående. Har inte sörjt som jag borde ordenligt, inte riktigt fått ta farväl. Önskar även jag kunnat gjort mkt mer för syrran än vad jag kunde då vi bodde i två olika städer.
    Jag vet ibland inte riktigt hur jag ska kunna hantera detta. Jag kan helt plötsligt stå rakt upp och ner och lipa när jag ser hort på honom. Skulle ge mitt livför att han skulle fått levat. Jag orkar inte så länge mer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-02 16:45
    Hm ser att detta inlägg hamnade i fel tråd. Givetvist ska den inte vara i tråden som handlar om avbruten graviditet utan i tråden om anhöriga.
    Tyvärr verkar det inte som om det går att radera sina egna inlägg.

  • Svar på tråden Får en anhörig skildra sina tankar härinne?
  • Haraaz

    Men det är inte ditt eller din systers fel, du kunde inte vetat vad som skulle hända i framtiden eller hur?

  • MizzTez

    Det är nog det värsta som kan hända en.. Inte bara mamman och pappan, ofta glömmer man familjen runtom i sådana fall.
    Du har nog varit ett stöd för din syster även om du inte tror det. Detta är ju inget som någon kunnat förutspå, det är ingens fel och sånt här händer. Även om det är extremt jobbigt så måste man leva vidare, jag tror inte att din syster mår så bra om även du mår dåligt av detta och jag tror inte ens att hon vill att du ska göra det.
    Hoppas ni kan prata om det och jag tycker att du ska söka hjälp så att du får prata med någon, för det här kan spegla av sig på dig och du kanske inte törs skaffa familj senare, eller fler barn om du har några nu.

    Kram till er

  • lamagirl

    Kramar om er.
    Eva-lena Stolt mamma
    till Ängel Michaela
    och 3 Jordbarn.

  • ploppviola

    Jobbig situation...Som anhörig blir man lite "bortglömd" tycker jag ibland....
    Viktigt att gråta ut o prata mycke om de....Sorgen lättar men går aldrig över....

    Är anhörig till två små barn som gått bort....

  • ploppviola

    Du skulle ju fått en kram oxå så här kommer den:KRAM!

  • fruWasberg

    Hej TS. Du skriver att det är svårt att försöka glömma. Självklart ska du inte glömma din älskade systerson. Han har ju ändå funnits här på jorden, dock alldeles för kort tid . Obearbetad sorg kan ploppa upp efter flera år och det är viktigt att vara lyhörd för kroppens signaler. Jag tycker att du ska prata med en präst, psykolog eller någon medmänniska som vill lyssna på dina tankar, så att du kan ta dig igenom sorgen. Det brukar heta krasst att det inte finns några genvägar genom sorgen.... Många kramar och ta detta på allvar! Från en änglamamma vars 3:e barn bara fick leva i 8 dagar.


    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
  • Tandborste

    Till TS.

    Jag miste min systerson för 6 dagar sen i en mopedolycka.

    Livet är orättvist. Allt har en mening sägs det. Kan inte se

    ngn mening med att barn går bort.

    Det är en frukansvärd sorg.

    Du kan väl prata med din syster om hur du känner??

    Jag frågade min syster m. familj om de känner att de får vårt

    stöd. Det kände dem absolut och dessa dagarna har det varit skönt

    att bara ha oss hos dem trots vi ej hunnit prata sa dem. Vi har inte hunnit

    prata så mkt dessa dagarna då det vällt in grannar, släkt o

    vänner från morgon till natten.

    Dessutom är jag höggravid, svårt att känna glädje mitt i denna

    sorgen.

    Kram

Svar på tråden Får en anhörig skildra sina tankar härinne?