• fochf

Present till 3 åring

Min guddotter fyller 3 år och jag vet inte vad jag ska köpa. Vill gärna ha förslag.

• Svar på tråden Present till 3 åring
  • salta semlan

Ritbok och kritor kanske, om hon gillar att rita?..

• Julias mamma

Sparkcykel, cykel, lego, my little Pony, pippi-saker, filmer, spel, pussel, smycken...

• mludvigs

Beror på vad det får kosta och vad hon gillar. Pärlor brukar vara en hit - det finns stora pärlor att göra halsband osv av.
    Min 3-åring älskade sin cykel när han fick den samt även en liten skateboard med tillhörande skydd.

• astalacasta

Till alla barnkalas köper jag en bok, ett spel, en sagoskiva, en film eller ett pussel. Det är sådana bra universalpresenter som finns så att det passar vilken åldersgrupp och intresse som helst.

Julklappar som min dotter uppskattade enormt i den åldern var duplo-lego (särskilt zoo-legot, hon leker andra lekar med djurfigurerna också, inte bara med lego-bitarna), en kassaapparat,och pippi-utklädningskläder.

En prenumeration på bamse med en bamsetidning medlagd i paketet var en present på treårsdagen som dottern uppskattade (hon älskar bamse) och som har räckt länge.

Hon gillar playmobilfigurer också (har cirkus och piratskepp), fast det har blivit ännu mer populärt nu när hon är fyra, så det kanske du kan vänta med något år.

• mammutt

Böcker!!! Köp inga leksaker för guds skull- hon och hennes föräldrar drunknar säkert ändå i dem!

• JennyL25

playmo
    smålego( de börjar ju att vilja småpyssla mycket med såna saker)
    vattenfärger
    målarblock
    lera
    spel
    musik
    upplevelser

• astalacasta

Om du vill köpa böcker så finns det en del fina samlingar med lite av varje i, tex den silvriga barnkammarboken, som är en fin sångbok (med en CD-skiva till för dem som inte kan alla låtarna). Eller en samling som heter "Tjillevippen", en bra blandning av utdrag ur kapitelböcker, kortare bilderböcker, rim, ramsor och sånger som vår dotter har haft som en av sina favoritgodnattsagor i ett par år nu

Svar på tråden Present till 3 åring