• Jennyli

    Känner ni er gravid - ni som är runt vecka 15-17

    Hej!

    Eftersom jag gått igenom en MA så är jag kanske extra orolig. Allting kändes så bra efter ultraljudet i tisdags som visade två fina bebisar som såg helt normala ut.

    Nu har det gått tre dagar och oron är tillbaka. Jag är inte lika trött, nästäppan har blivit bättre och jag känner inga fosterrörelser (har inte gjort det tidigare heller, har kanske trott det ibland men det har nog mest varit tarmbubbel). När jag fick mitt MA böjrade jag också plötsligt att må så bra... är rädd att det är samma sak nu. Känner ni er gravida? Vilken vecka började ni att må bra? Vilken vecka började ni känna fosterrörelser? Jag är nu i vecka 14+6.

    Tacksam för svar!

    Kram!
    Jenny

  • Svar på tråden Känner ni er gravid - ni som är runt vecka 15-17
  • Imox

    Jag var helt utan symtom,
    mådde inte illa va aldrig trött molvärk o allt gravida kan vara..
    var på ul vecka 17 helt sjuk o se en så livlig bebis i magen för ja kände ju inte nått..
    o hade ingen mage alls.
    men i vecka 19 började sparkarna komma o sen även magen så smått..

    du e ju mellan dom veckorna nu när man normalt känner sig helt ogravid,
    kallas ju för spökvekor hihi
    helt normalt!
    lycka till med allt, o grattis till tvillingarna
    kram

  • 1 och 1 är 3

    Hej TS!

    Har oxå ett MA bakom mej och känner igen mej fullt ut i det du berättar. Jg mådde dåligt i FLERA veckor pga att jag inte visste hur de va. men man inbillar sej bara.... Kände första rörelserna runt v 19 tror jag... jag hade nog känt lite tidigare men inte riktigt fattat att det var bebisen. Allt kommer gå bra ska du se! Jag blev oxå av med typ alla symptomer i v 15. Har du sett ett, ellet t.o.m TVÅ levande foster som ser BRA ut i v 14 så ska de till MASSOR för att något ka hända nu. Försök slappna av, jag vet att det är skit svårt! men det kommer gå bra!

    KRAM!!

  • Mammassaga

    Hej hej! Jag är i v 15 och visst har jag syptom men känner mig endå inte gravid. Speciellt eftersom det ska vara tvillingar där inne, känns som man borde känna sig väldigt gravid just då.
    Men men man kan bara hoppas på det bästa:)

  • Jennyli

    Tack för era fina svar! Jag ska verkligen anstränga mig och försöka njuta!!

    Kram!
    Jenny

  • limfi

    Jag läste någonstans att i trimester två börjar "läskiga perioden" när man inte känner så mycket. Kroppen har börjat förstå att man är gravid och man slutar ofta må illa och slutar även med andra symptom. Så det kan ju vara nåt att ha i åtanken. Det kommer att gå bra!! Lycka till!

  • MissMy

    jag är i vecka 16+0 och känner mig väldigt ogravid..
    det enda gravsymtom jag har är ömma bröst..magen är så minimal ännu och känner ju ingenting..men hört hjärtljuden i vecka 14.skall till BM pånytt om 2 veckor..får då lyssna på hjärtljuden igen..
    önskar ibland att man hade starkare känningar..

  • Two babies

    Känner igen mig i den "oroliga" biten. Är nu gravid i vecka 17 med tvillingar och känner mig fortfarande jättegravid, molande växtvärk, illamående emellanåt, ömmande bröst OCH har kännt frekventa fosterrörelser sedan vecka 13 (nu mer och mer...). ÄNDÅ är jag orolig!!! Min oro ligger i att jag inte vet eller kan känna om det fortfarande är två bebisar kvar i magen. Sista UL gjorde jag i vecka 12+5 och då var de väldigt livliga... Har efter det lyssnat på hjärtljuden 2 ggr, varav en gång hördes det tydligt att det var två olika hjärtan medan det andra var mer osäkert eftersom de fortfarande var så små och det var svårt att urskilja, både jag och min bm tyckte dock att vi hörde tydliga ljud på två olika ställen om än ganska nära varandra... Det jag försöker säga med detta är att jag tror, tyvärr, att vi som har en tendens att vara oroliga tyvärr är det trots tecken på att allt ska vara bra... Jag har lovat mig själv att om allt är bra på rutin-UL nästa vecka så SKA jag försöka släppa min oro och riktigt njuta av min, antagligen, enda tvillinggraviditet!! Jag är övertygad om att dina bebisar mår bra inne i magen så jag hoppas du också snart kan njuta lite... Annars får vi väl försöka peppe varandra emellanåt, vi "oroliga"....:)
    Kramar

  • Tezzzy

    Är i v15+6 idag och känner inte mkt. Har haft lite ont längs ner imagen men det blev jag lugnad av min läkare o av ett ul som visade att allt va bra men ändå är jag orolig. Tycker magen har sett mindre ut idag, kanske för att jag hade svart på mig..(0; Skall på rutin ul imorgon o det skall bli super skönt.

  • Fröken1987

    Tack ni som svarat, skönt att göra att det finns fler i samma tankar!

    Och grattis till er som varit på ul/kub!!:)

Svar på tråden Känner ni er gravid - ni som är runt vecka 15-17