• hallonvaniljte

    RFSU testa tidigt -Är det testet bra?

    Hej

    Läste i någon tråd om att RFSU har börjat med ett nytt grav.test som man kan testa tidigare med. Är det någon som vet nåt mer om det..hette typ ?RFSU testa tidigt? . Och som jag förstod det kunde man testa en vecka innan, Stämmer det? Var hittar man det? Coop? Hur hög halt av HCG mäter det på då? Mindre än clearblue?

    Som ni säkert känner igen så sitter man på fingrarna och vill testa sigt NU *Skratt* Tänkte om det testet var något att prova? Någon med erfarenheter?

    Kram

  • Svar på tråden RFSU testa tidigt -Är det testet bra?
  • Teskedsmamman

    Tänk så här, ägget fäster 4-7 dagar innan BIM... om du testar 7 dagar innan BIM är chansen etremt liten att du får plus... vänta tills 1-2 dagar innan BIM om du måste testa tidigare...


    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • HeavyD

    Jag har i alla fall beställt det nya RFSU-testet och sen två paket av de vanliga också...RFSU-shopen har lev. tid 5 dagar och det är bra för jag har inte BIM förrän i mitten av v.22 =)

  • Karma86

    det mäter 20, alltså CB mäter 25 i hCg så att det mäter mindre mängder. 90% tillförlitligt 6 dagar in BIM

  • Kiitos

    hej tjejer.
    vilken sida beställer ni dessa tester RFSU?

  • HeavyD

    Jag har beställt från RFSU:s egna shop. Kommer inte ihåg adressen men googla på RFSU + Shop.

  • Luktviol

    En liten undran?

    Hur kan RFSU:s "testa tidigt" ge positivt resultat BIM -7 om man har ÄL dag 14 och BIM dag 28, då man enligt alla tabeller har en nivå på 0-5 hcg 7 dagar efter ÄL. 5 i hcg är inte testbart med stickor enligt vissa källor. Mäter RFSU ett hcg från 20?

    Jag bara undrar?

    Någon som vet?

  • Luktviol

    Den slutsats jag drar av de fakta jag hittat är att det inte är någon idé att testa med stickor före dag 9 efter ÄL vilket i mitt fall innebär 11 dagar (har man ÄL inom 24 timmar från LH-stegringen är det 10 dagar) efter utslag på LH-stickor. Och även då kan det visa negativt även om man är gravid.

Svar på tråden RFSU testa tidigt -Är det testet bra?