• Anonym

Det står "Gravid"

Jag har gjort Clearblues digitala graviditetstest, och i rutan står det "Gravid Raskaana". Betyder det att jag är gravid? Känner mig... helt chockad, förstår ingenting. Kan jag ha gjort fel på testet?

Alltså.. Jag ska ha mens på söndag, och har haft oskyddat sex och VILL ha barn... Blev ändå så chockad. Så.. Nån, säg om det stämmer eller om det finns utrymme för tolkningar? Är jag verkligen gravid om det står "Gravid Raskaana"? Gravidgravidgravid? Med barn? På smällen? Bulle i ugnen? Tjock?

• Svar på tråden Det står "Gravid"
  • Ankan217

Följde det inte med nån bruksanvisning? Borde stå där hur det ska vara.

• No way

men klart du e gravid. man kan ju inte misstolka ett sånt test

*Kärlek*
  • daydreams

Kan inte tänka mig att det skulle stå ?gravid? om du verkligen inte var det... så... grattis!!! :)

• War

Jag blir spänd över det andra ordet, Raskaana ?

Finska, Estniska ?

Borde betyda gravid det med, GRATTIS.

• Anonym

Tack alla...! Det känns verkligen helt otroligt. Tror inte det är sant. Förstår ingenting, jag en dotter sen tidigare, vaddå gravid, jag har ju fött barnet redan och slutat vara gravid?

Känns som jag är 17 och inte förstår nånting. Måste försöka samla mig.

• planeraren

Haha. Skönaste tråden på länge! Grattis TS!!

• Anonym (Finsk)

Raskaana=Gravid på finska.

• Charmeuse
    War skrev 2008-05-16 21:06:08 följande:
    Jag blir spänd över det andra ordet, Raskaana ?Finska, Estniska ?Borde betyda gravid det med, GRATTIS.
    Finska är det Grattis du är gravid!!!
  • Hope8082

Du har alltså fått en bekräftelse på två språk GRATTIS

• Hägerbo

Grattis...

när min sambo berättade att vi skulle ha barn så undrade jag hur f*n hon kunde veta de när de bara va ett streck på testpennan, så vi fick raskt åka iväg å köpa just ett sånt test som du använt där det står ordagrant på tom två språk att man e gravid de går inte å missuppfatta.

om man inte blir väldans chockad å överlycklig förståss...

• Anonym (off topic)

Är det bara jag som ibland reagerar över det finska språket? Raskaa = något som är tungt och jobbigt. Att vara gravid är alltså att vara i ett tillstånd av jobbigt? *lol* (jag är själv andra generationens finne). Ok visst kan det vara jobbigt men det är rätt lustigt att av alla känslor man kan ha av en graviditet väljer finnarna just "jobbigt"? *heh*

Svar på tråden Det står "Gravid"