Pappa i kris
Hjälp
Min pappa körde till jobbet en morgon - kl 4 - och blev stannad av polisen.
Han blåste 0,28.
Det var 1 maj och sedan dess har han gått hemma.
Idag kom besked från Länsstyrelsen.
Indraget körkort i sex månader!
Min pappa jobbar som busschaufför.
Han brukar fixa allt med en klackspark, men idag var han nästan knäckt.
Han vet inte ens om han får behålla jobbet.
Hur ska han försörja sig?
Han kan inte jobba och arbetet har ingen möjlighet att ordna en annan arbetsroll åt honom.
Är det någon som kan tipsa mig - vad kan hända??
Någon som vet nåt om skyldigheter och rättigheter?
Om nåt jag som dotter kan hjälpa honom med för han är körd i bott.
Hemskt att se.
Han har jobbat åt företaget i drygt 30 år. Aldrig några klagomål, aldrig några incidenter. Prickfritt.
Det enda han har på sig sedan tidigare är en fortkörning med 78 km på en 70-sträcka.
HJÄLP!!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 18:01
NEJ TACK!
Jag vill INTE ha några jävla moralpredrikningar, det är inte därför jag ber om hjälp.
Trodde Ni var ett stöttande forum men jag hade visst fel!
Jag fattar väl att min pappa inte kan köra omkring med 0,28 promille hur som helst MEN det är faktiskt inte så himla mycket. Ett alkolås tillåter att starta vid 0,19 (om jag läst rätt....)
Och JA, jag vet det var fel av honom att köra till jobbet efter de glas vinen kvällen innan. JAG VET - DET ÄR INTE FÖR ATT JAG BEHÖVER FATTA DET SOM JAG BER OM HJÄLP HÄR INNE!!!!
Jag är också knäckt.. det handlar om hela min familj - faktiskt.
Om deras ekonomi, de kan faktiskt få gå från hus och hem för detta ENDA misstaget. Inte helt rätt.
Och dessutom, så hade han varit nykter vid tiden för att han skulle börja jobba - de har alkolås på bussarna och det har ALDRIG varit några problem!!!!!!!
Så jag betackar mig för er "moralkärringar"
Medmänsklighet och uppmuntran - eller mår ni så jävla dåligt själva att ni måste hitta nån som är sämre som ni kan hugga på.
GRYMT BESVIKEN!!!!