EmmaUltraljud malmö
hEJ nyfiken på nån har varit på den nyöpnade kliniken i malmö EMMA, och undrar om ni var nöjda?
hEJ nyfiken på nån har varit på den nyöpnade kliniken i malmö EMMA, och undrar om ni var nöjda?
puff puff
nej...men har beställt tid!ska dit 2/7...
en perfekt hemsida...verkar ju hur bra som helst!
ska bli spännande...
jag puffar också...
vad e deet för hemsida?
Jag har nyss varit där och är jättenöjd ,fick jättefina bilder av min lilla flicka och såg henne hur tydligt som helst trots att det var i tidigaste laget för ett 3D/4D.
Fick med en film också på 30 minuter på hela undersökningen ,bilder och en skriftlig rapport av undersökningen
Kolla på min pres sida så hittar ni en länk där ni kan se hur mitt ul såg ut ,så vet ni lite vad ni har att vänta er...så häftig upplevelse ,tror ni kommer bli jättenöjda + de bjöd på en skål körsbär och en skål tomater och vatten medans jag satt i väntrummet
Hur mycket kostar ett könsultraljud på Emmakliniken? Vad ingår då?
Vi ska beställa tid till dem imorgon för ett 3D/4D ul i vecka 25-26. Längtar jättemycket, ska bli roligt att se hur det lilla livet ser ut och vad det har för kön. ^^
Vi var på Emmakliniken i onsdags och är mycket nöjda, vi fick en massa pappersbilder, en cd med både vanliga 3D bilder och rörliga och en dvd med hela undersökningen samt ett papper med info på som tex uppskattad vikt.
De var mycket trevliga och vi fick vatten att dricka och en skål med vindruvor och jordgubbar när vi väntade
Eftersom att jag var i V.32 plus har moderkakan i framvägg så var det extrasvårt att få till bra bilder men trots detta så fick hon fram mycket bra bilder på vår lilla skatt.
Vi fick oxå reda på att det är en liten tjej vi väntar på...
Åhh.. nu e jag sur.. varför fanns inte den förra sommaren. JAg ville med ju.. hehe.. men men.. kul att få veta att den fanns. Nu ska jag kolla om min syrra vill ha en sån undersökning när hon fyller år. Hon ska ha bebis i sep.
Jag var där och gjorde KUB för några veckor sedan. Jättebra service och trevlig personal. När de inte hade fått svar på blodprovet kl 17.00 på fredagskvällen så åkte en i personalen upp till labbet på MAS och hämtade det. Jag fick sedan mitt svar kl 21.00 på fredagskvällen. En service utöver det vanliga! Jag är jättenöjd och ska boka 3D/4D där sen också.
Det låter som ett bra ställe. Jag vill bara säga att jag tyckte min BM sa något klokt när jag frågade om 3D och extra UL och sådär. Hon sa att de dock inte tar något ansvar för om de hittar något som ser konstigt eller avvikande ut. Så säg att ni skulle se en prick som ni inte gillar, då tar de inte medicinskt ansvar för att utreda vad det är, och inte heller er ordinarie BM gör det för där får man ju UL av rent medicinska skäl (typ att de kollar organ och sånt).
Jag tycker det är fantastiskt att den här möjligheten finns, men för de som är lite ängsliga av sig och vet att de skulle må dåligt om de "hittade något" så skulle jag i alla fall ta mig en andra funderare.
Sen sa BM också att man inte vet hur UL påverkar fostret, de man gör på vanliga ställen tar ju så kort tid men på dessa 3D-ställen så håller de på så länge och man vet som sagt inte hur det påverkar. Det argumentet tycker jag dock låter lite konstigt men om jag själv hade velat göra 3D så hade jag läst på lite kring det.
Lycka till alla!