• Anonym

    är han inte intresserad längre?

    Jag är så nojig av mig...men jag är orolig att killen (den otroligt underbara) inte längre är intresserad av att träffa mig mer..
    Vi har bara träffats tre gånger och det har varit super bra, vi hade sex på första dejten...å andra...helt underbar sex (tycker jag) han tyckte det också sa han...
    Han har alltid skickat massor med sms till mig och skrivit hur underbar jag är etc...och nu är det tyst!! Inte ett enda sms idag eller igår från honom..Gahh..jag börjar tro att han inte vill träffa mig mer. Men har ringer mig istället ifs..
    Han har precis avslutat ett långt förhållande och hade inga planer på att träffa någon ny..tills jag dök upp...kanske är han lite försikig nu men jag är iaf nojig men vågar inte fråga honom rätt ut om det är såhär..
    Jag har förslagit att vi ska träffas, han vet att jag kan hela helgen och den här veckan (nästa vecka är min barnvecka) och han kanske ska träffa sina kompisar i helgen berättade han..Hmmm..
    Om man tycker om någon, vill man inte träffa den personen heeeela tiden, eller??

    Vad tror ni?
    Jag vill ringa honom och fråga om vi ska se snart, men jag känner att nu är det faktiskt hans tur att fråga mig eftersom jag har gjort det några ggr...Jag vill vara med honom nu!!!

  • Svar på tråden är han inte intresserad längre?
  • Anonym

    jag kunde inte hålla mig längre..pratade nyss med honom och det var ok..frågade inget om det jag har skrivit men han sa att det var trevligt sist vi träffades..tolkas väl som positivt va? sa inget mer...inget förslag om date...nada...
    Nää nu skiter jag i det här..orkar inte analysera sönder saker...det blir som det blir!

  • Anonym
    "Om man tycker om någon, vill man inte träffa den personen heeeela tiden, eller??" undrar TS...

    Nej, många har så mycket annat att göra i sitt liv och en partner (såväl ny som gammal) är bara en del av livet, inget man hänger upp sitt liv på...
  • Anonym
    ...och att han har känslorna utanpå kroppen...vad betyder det??? undrar TS

    Om jag sa något i stil med det skulle det nog betyda att jag inte riktigt har rätt känslor i hjärtat eller maggropen - dvs att jag är osäker på vad jag egentligen känner/vill.
  • Anonym
    Först tänkte jag att det kanske är för att vi hade sex på första daten men han ville ju träffa mig igen, mystiken å allt det där försvinner kanske om man har sex så snabbt...dumt kanske?

    Ja, generellt är killar sådana att de inte väljer långa (rikiga) förhållanden med tjejer som de har sex med första kvällen. Men det finns MASSOR av par som har haft sex första kvällen och sedan varit ihop resten av livet, så den saken skulle jag nog inte fundera så mycket på. Jag tror att du känner (magkänsla) om det kan vara så att du bara var en språngbräda för honom...
  • Anonym

    Han skickade ett sms där han skrev att han inte vet hur det blir i helgen men att det troligen blir så att han ska träffa sina vänner HELA helgen...gahh...jag verkar ha blivit dissad nu ..
    han skulle höra av sig imorgon och berätta hur det blir, men vafan..jag vill inte bara sitta och vänta på att HAN ska bestämma...

    För mig är det så att tycker man om någon väldigt mycket som han har sagt så vill man ju träffas mycket..fattar inte hur han tänker..

    *ledsen nu*

  • Anonym

    Sitt inte och vänta. man kan bli koko då
    Bestäm DU ist. Det är ju trots allt ditt liv.
    Blir du orolig och ledsen om killen vill umgås med polarna en helg, så kanske du ska leta upp någon som vill vara med dig 24tim/dygn.
    Du kan inte ändra på en människa.
    Passar det inte, så passar det inte.
    Om du tycker att det är ok att han har ett liv vid sidan av, så kan du vänta några dagar, tills det passar att träffas för er båda.
    Ta ett eget initiativ.
    Lycka till

  • allakantralla

    Men låt inte honom bestämma vad du ska göra med din barnlediga helg, hitta på något eget istället! Annars kommer du ju bara att sitta och vänta på ett samtal eller sms från honom.

    Nej, häng inte upp dig så på honom, om han är intresserad så kommer han till dig, om inte så får du en rolig helg utan honom.

    Anonym (inlägg 14): Vad är det där för jäkla bullshit? "Generellt är killar sådana...". Vilket otroligt sexistiskt inlägg. Sådana inlägg bidrar till att upprätthålla idén om att allt killar vill ha är sex, och att tjejer bör hålla på sig. Bara dumt och onödigt.


    Anonym skrev 2008-05-22 22:49:24 följande:
    Han skickade ett sms där han skrev att han inte vet hur det blir i helgen men att det troligen blir så att han ska träffa sina vänner HELA helgen...gahh...jag verkar ha blivit dissad nu ..han skulle höra av sig imorgon och berätta hur det blir, men vafan..jag vill inte bara sitta och vänta på att HAN ska bestämma...För mig är det så att tycker man om någon väldigt mycket som han har sagt så vill man ju träffas mycket..fattar inte hur han tänker..*ledsen nu*
  • Anonym

    Jag är i exakt samma sits. En kille som i början ringde och sms-ade som en galning men som nu efter att vi träffats antal ggr inte längre verkar lika het på mig. Jag är besviken och känner mig som en efterhängsen stalker men visar såklart inte detta. Verkligeheten är den att jag väntar på att han ska höra av sig dygnet runt. Han tycker det räcker med att träffas 2 ggr i veckan medan jag helst vill träffas hela tiden men det visar jag såklart inte, ringer heller inte för mycket till honom utan spelar ibland svår men visar ändå hur mycket jag gillar honom. I vilket fall så har det hänt något. Jag är inte lika intressant i hans ögon längre och han går ut med sina vänner på helgerna och jag känner att jag på nåt sätt kommer i andra hand. Tyvärr så inser jag att det nog är så att jag har starkare känslor för honom än tvärtom och kommer på mig själv att titta på min mobil hela tiden ifall han skulle sms-a. Du TS om du känner för att skriva med mig privat så undrar jag om du har nån mail-adress!

  • Anonym (samma här)

    Ojsan, jag är i exakt samma sits..i början var killen på som fan för att nu vara loj och tycka det räcker med att bara träffas då och då

  • Anonym (ojdå samma)

    hm har samma problem elelr hade innan jag valde att "ge upp hoppet" om attkillen.skulle vara lika intresserad som jag..Liksom hellre hänger med sina polare på krogen än att träffa än...sen hm kolla på film med en polare, är jätte trött, ska upp tidigt imorgon....osv. Viist en del kanske kan stämma men men..........

    Pratade med han i telefon nu i helgen då var han ute på krogen i en stad 2 mil utanför...Skulle egentligen ha åkt till samma stad själv (Visste ej att han skulle ut där) men tjattade på min kompis att hon skulle komma till mig i stället....men pratar med han då som sagt och vi bestämmer för att höras senare ev träffas eftersom han ska ut på krogen här i stan (där vi båda bor) lite senare. Ringer upp han igen runt 02:00 (jag kom ej ut på krogen..utan vi var några som festade hemma hos mig)...Då svarar han och vi pratar lite sen bla säger han att han är på väg hem med sin kompis för att spela dataspel ehhehh hm okej....sen efter vi pratat i ca 10 minuter så hör han min killkompis som just är på väg att gå hem....

    Då blir han (kille i telefon) skit sur och mumlar nått _Ja jag hör att du inte är ensam....
    Då säger jag:- Min kille kompis är kvar men han ska gå hem nu...(hade berättat innan under samtalet att jag bara varit hemma o festst med kompisar)...sen efter det så avslutas samtalet rätt fort.

    Sen dan efter så skickar jag iväg ett sms och frågar honom om han ska ut på krogen som svar på det får jag att han ej har något planerat men att han nog inte ska ut på krogen så frågar han vad jag ska göra o jag skriver: Vet ej men blir inge festande för min del får se vad som händer.

    Sen några timmar senare runt 20:00 tiden skickar jag iväg ett sms och frågar vad han gör men får inge svar.

    men som sagt har gett upp den här killen nu....men fatatr inte varför han blev så SUR av att min killkompis var hos mig!!!! Tror det är nu 1,5 månad sen vi träffades sist sen har vi hörts via sms och msn men senaste 2 veckorna har han ej varit inloggad på MSN och har väl typ bara varit 1 sms som skickats under den perioden..........

  • Anonym

    Är det omogenhet hos killar eller är det som de saknar de rätta känslorna för en ? Vad tror ni?

  • allakantralla

    Men är det inte lite såhär också:
    Du frågar inte om han vill ses, så vad ska han svara på? Är det inte enklare om man frågar istället för att komma med luddiga kommentarer och förvänta sig att den andra ska tolka det på ett särskilt sätt. Sen när den inte tolkar det som man själv vill, när man inte får den respons man vill ha, då är det den andres fel?

    Anonym (ojdå samma) skrev 2008-05-25 16:44:10 följande:


    hm har samma problem elelr hade innan jag valde att "ge upp hoppet" om attkillen.skulle vara lika intresserad som jag..Liksom hellre hänger med sina polare på krogen än att träffa än...sen hm kolla på film med en polare, är jätte trött, ska upp tidigt imorgon....osv. Viist en del kanske kan stämma men men..........Pratade med han i telefon nu i helgen då var han ute på krogen i en stad 2 mil utanför...Skulle egentligen ha åkt till samma stad själv (Visste ej att han skulle ut där) men tjattade på min kompis att hon skulle komma till mig i stället....men pratar med han då som sagt och vi bestämmer för att höras senare ev träffas eftersom han ska ut på krogen här i stan (där vi båda bor) lite senare. Ringer upp han igen runt 02:00 (jag kom ej ut på krogen..utan vi var några som festade hemma hos mig)...Då svarar han och vi pratar lite sen bla säger han att han är på väg hem med sin kompis för att spela dataspel ehhehh hm okej....sen efter vi pratat i ca 10 minuter så hör han min killkompis som just är på väg att gå hem....Då blir han (kille i telefon) skit sur och mumlar nått _Ja jag hör att du inte är ensam....Då säger jag:- Min kille kompis är kvar men han ska gå hem nu...(hade berättat innan under samtalet att jag bara varit hemma o festst med kompisar)...sen efter det så avslutas samtalet rätt fort.Sen dan efter så skickar jag iväg ett sms och frågar honom om han ska ut på krogen som svar på det får jag att han ej har något planerat men att han nog inte ska ut på krogen så frågar han vad jag ska göra o jag skriver: Vet ej men blir inge festande för min del får se vad som händer.Sen några timmar senare runt 20:00 tiden skickar jag iväg ett sms och frågar vad han gör men får inge svar.men som sagt har gett upp den här killen nu....men fatatr inte varför han blev så SUR av att min killkompis var hos mig!!!! Tror det är nu 1,5 månad sen vi träffades sist sen har vi hörts via sms och msn men senaste 2 veckorna har han ej varit inloggad på MSN och har väl typ bara varit 1 sms som skickats under den perioden..........
  • Anonym (janine)

    Ts - jag tror du överanalyserar å det grövsta. Det blir ju gärna så när man är kär..

    Jag är själv likadan, och har ett knep. Brukar försöka se på situationen utifrån, som att det gällde någon helt annan än mig, och då brukar man kunna se mönstret.

    Mitt bästa tips är att aktivera dig, gärna med att exempelvis vara på jobbet så man MÅSTE tänka på annat och bara låta tiden gå.

    Jag tycker din sit med killen verkar positiv överlag, o att de problem du upplever bara är "bump in the roads" som alla förhållanden (eller de flesta) har i början beroende på olika missförstånd.

    Lycka till

  • Mamsis

    Om du hittar på nåt i helgen kommer du att avboka då om ahn vill ses? KOmmer ud att ha sex med honom varje gång ni ses? Varför ska han då engagera sig i ett nytt förhållande om han nyss kommit ur ett? Och eftersom han nyss kommit ur ett förhållande kanske han faktiskt vill vara med sina vänner mer, det kanske han inte "fick" i sitt förhållande.

    Jag vill inte vara negativ, men du måste se det som det är, ni har träffats och haft underbart sex, det kanske bara är det han vill ha i nuläget? Ta mod till dig och fråga hur han vill ha det nu innan du hänger upp ditt liv alltför mycket på honom.

  • Anonym (janine)
    Anonym skrev 2008-05-26 09:43:07 följande:
    Är det omogenhet hos killar eller är det som de saknar de rätta känslorna för en ? Vad tror ni?
    Nä men det är FEL KILLAR. Jag har gett upp det där att försöka förändra killarna. Passar de mig inte så letar jag vidare, efter en känslig, snäll, söt och mysig kille.

    De omogna på/av-killarna kan gå o dra nått gammalt över sig.
  • Anonym (janine)

    TS- tänkte jag skulle försöka reda ut d där lite mer med att han inte verkar vilja ses i helgen, men att jag ändå inte ser det som nåt större problem.

    När jag var 20 träffade jag en kille som jag föll i farstun för. Han var underbar. Och jag ville ses hela tiden. Vi bodde långt från varandra så d blev aldrig nått riktigt dejtande o hånglande (mer än typ på hultsfredsfestivalen) men vi hördes ofta.
    Dock var det ALLTID jag som ringde.
    När han skulle ringa upp - så sket han helt sonika i det.
    Jag var så klart knäckt.
    Kom och hälsade på gjorde han inte heller.

    Några månader senare flyttade jag till england för att jobba.
    Jag fortsatte höra av mig, o han fortsatte att bara svara ibland osv. En festkväll jag ringde kläckte han ur sig att han minsann träffat en annan tjej och att jag varit för på.

    Blev knäckt, men stannade i england tre månader till, och kom därigenom såklart över honom.
    När jag kom hem tog vi upp kontakten igen. Och träffades ute o hånglade. Nu var han helt plötsligt kär i mig, men mina känslor var borta. Vi fortsatte ha telefonkontakt de närmsta två åren, och jag vet att han var kär i mig då. Det var dock inte besvarat.

    På grund av detta bröt jag med honom år 2003. Men han hör fortfarande av sig ibland o verkar inte ha glömt mig. Senast för några veckor sen fick jag komplimanger om hur vacker jag är på facebook.

    Min poäng är att folk kan hålla på o krångla o ändra sig i början, men man vet inte hur utfallet blir i slutet ändå.
    Risken är snarare att man själv tröttnar, haha.

  • Anonym

    Jag tror man letar efter anledning till att de inte vill ses för att man hoppas att det ska vara något som bara är tillfälligt. Men om jag tänker efter så inser jag att om en kille hellre umgås med sina vänner än umgås med sin tjej så är det ju väldigt uppenbart att han inte är lika intresserad. Eller om han inte besvarar ett sms eller samtal. Hårt men sant. Jag måste nog ta och acceptera att jag är dissad.

  • Hillbillie
    Anonym skrev 2008-05-26 15:32:50 följande:
    Jag tror man letar efter anledning till att de inte vill ses för att man hoppas att det ska vara något som bara är tillfälligt. Men om jag tänker efter så inser jag att om en kille hellre umgås med sina vänner än umgås med sin tjej så är det ju väldigt uppenbart att han inte är lika intresserad. Eller om han inte besvarar ett sms eller samtal. Hårt men sant. Jag måste nog ta och acceptera att jag är dissad.
    Det är nog tyvärr helt sant...insiktsfullt men smärtsamt...Man gör ALLTID en prioritering, och han prioriterar sina kompisar. Men det går fler tåg...
Svar på tråden är han inte intresserad längre?