1-års tårta??
Någon som sitter inne med tips på god tårta till barnets 1-års dag?? Något som passar både barn och vuxna??
Någon som sitter inne med tips på god tårta till barnets 1-års dag?? Något som passar både barn och vuxna??
Det kanske inte ska vara något som är för mäktigt, men det funkar alltid att ha bananskivor på ena lagret och vindruvor på andra, smaskens! Grädde runt tårtan då och sen någon god fyllning...det brukar bli allra bäst med chokladfromage inuti, men så beror det ju lite på vad lillen kan äta också
Sockerkaksbotten. Fyllning; ett lager med mosad banan och ett lager med mangopuré (eller mosade bär). Grädde ovanpå och bär och/eller frukt.
Sockerkaksbotten 2 st. Fyllning mosade bananer, passionsfrukt blandat med vaniljvisp. Grädde på toppen o runt om o sen hallon o nonstopp. Går hem hos barn o vuxna.
Men guuud...jag blir så grymt sugen på tårta nu när jag läser förslagen ^^ så NÅGOT lär du nog hitta här TS haha
Vi körde med pannkakstårta!
Riktig succe hos alla åldrar
Nån som har fler tips på goda ettårs-tårtor?
Håller på att förbereda lillans kalas för fullt!
Är det nån som har fler tips på goda fyllningar?!
Tänkte ha tårta med 3 lager botten, alltså behövs 2 goda fyllningar som passar ihop och känns somrigt och gott. Tips på garnering mottages oxå!!!
Mvh
Malin
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m32186515.html
Här kan du få tips av personer som vet vad dom snackar om Riktiga proffs!
Har beställning på en 3-årstårta i helgen. Tycker att jag gjort den i "barnsmaker".
Bananbotten - bananmousse med dumlebitar - chokladbotten - dumlefluff - bananbotten
Ska spacklas med dumlefluff och täckas med marsipan.
hallonmousse och vaniljkräm smarrig som bara den
dummlemous och hallonmouse passar med bra tillsammans