• Singeladopt

Tråden för oss äggdonatorer 5

Nu har jag bokat tid på Sahlgrenska för samtal, undersökning mm. Det känns riktigt kul. Hoppas på så sätt kunna hjälpa andra, som längtar efter barn. Tyvärr så hade de inte tid innan semestrarna, så det blir i slutet på Augusti, men det får väl vara ok.

• Singeladopt
    Helle04 skrev 2008-06-19 23:24:35 följande:
    Vad är den övre åldersgränsen för att vara donator?
    Det verkar vara lite olika beroende på klinik och även om man donerar till någon särskild eller inte. Ofta verkar det dock vara 35 år.
  • Singeladopt

Har alla i tråden åkt på semester?
    Jag har fått kallelse för kuratorsamtal och läkarundersökning.
    Någon som vet hur snabbt efter det man kan börja?

• Singeladopt

Jo, jag är blodgivare och lämnade blod för några månader sedan. Hoppas få börja så fort som möjligt efter jag varit där. Det är verkligen något jag ser fram emot, även om det känns lite läskigt. Undrar hur jag kommer att reagera på läkemedlen.

• Singeladopt

Ja, jag får huvudvärk och sömnproblem av Pergotime, så det är väl bara att räkna med. Och hysteriska vallningar. Men men, man vet ju vad det beror på och att de går över.

• Singeladopt

Det vet jag inte. Har ju aldrig provat den typen av hormonbehandling. Det blir att testa. Är det för j#%?!-igt så gör jag det väl bara en gång.

• Singeladopt
    Mjölk skrev 2008-07-10 18:36:26 följande:
    Jag fick inga som helst biverkningar! Men jag är väl ett undantag kanske. Det enda var ju att jag var öm i underlivet/äggstockarna några dagar efter äggplocken.
    Det låter bra. Hoppas att jag inte heller märker så mycket. Men men, jag vill göra det ändå. Längtar riktigt tills det är dags.
  • Singeladopt
    Mjölk skrev 2008-07-16 09:17:52 följande:
    Det kommer att gå bra ska du se. Om du kan undvika att cykla (speciellt på guppiga underlag) de första dagarna efter ÄP så gör det. Jag längtade också, kanske inte samma längtan som till t.ex. bröllop o utlandssemestrar men man är liksom glad att man äntligen är där. Och så är man väl lite nervös också och det är ju också en slags längtan. Lycka till båda två Interrupted o HannaS86!
    Tack. Ska komma ihåg det där med cykling.

En liten fråga till er som redan donerat. Har ni kört hem själva eller blivit hämtade? Det är lite långt att åka för att be någon annan köra, men jag kanske kan ta en buss.
  • Singeladopt
    repsara skrev 2008-07-19 08:59:09 följande:
    Vad kul att jag hittade den här tråden! Kommer själv påbörja min behandling i aug, så väldigt snart alltså.Känner mig rätt lugnt inför det mesta, men har börjat fundera kring uttagandet.. Rädd för att det ska göra ont, både då och efteråt.. Undrar om det är någon på gång ungefär samtitidgt som mig?
    Jag ska på först samtalet 28/8, och sen hoppas jag komma igång så snart som möjligt. Så, ganska jämna är vi ju. Kul.
  • Singeladopt

Jag ska på första samtalet då. Eftersom jag är blodgivare, så finns redan prover tagna på mig, så jag bör kunna starta ganska så direkt. Sen vet jag inte om man väntar in min normala cykel, eller om man kan börja när som helst.
    Vart ska ni donera? Jag ska till Sahlgrenska.

• Singeladopt

Hur tänker ni kring alkohol just nu? Sitter här med en öl (första semesterdagen) och funderar på när det är dags att göra uppehåll. Dricker ni strax före äggplock?

• Singeladopt

Hej. Om en dryg vecka ska jag till SU på ett första möte.
    Vad kan göra att man inte får donera?

Hoppas i alla fall att de vill ha mina ägg, och att jag kan starta ganska snart.

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 5