Inlägg från: bride2005 |Visa alla inlägg
  • bride2005

Ålder hos adoptivföräldrar, vad tycker vuxna adopterade?

Jag kan inte ha biologiska barn på grund av dåliga ägg. Jag är 34, min man är 45. Vi ska gå till föräldrar utbildningen, men vi har blivit sagt att vi skulle kunna få svårigheter att adoptera ett barn. Jag är barnkär, vill gärna bli mamma, kanske inte världens yngsta mamma men någon som ska upskatta sitt barn, gör den bästa för henne/honom. Min man ska blir världens godaste roligaste pappa, jag är övertygad. De tar den där chansen från oss med nya lagar, dömmer oss till barnlöshet och till ett trist liv utan barn skratt och glädje. Ska vi bli dåliga föräldrar för att vi är gamla? Ett karleksfullt hem, uppmärksamhet och alla tänkbara ekonomiska möjligheter ett barn kan få, vad ska vi göra med dem där om vi inte får medgivande? Hör du vad jag säger kära nittonårig granna som har rökt under hela sin gradividitet? Är det bara du som förtjänar att bli mamma bara för att du är ung. Politiker som bestämmer för oss, från ett barnperpektiv. Ska det blir bättre för en oönskad barn att stanna i barnhemmet och hitta sig där ute i världen ensam när han/hon är årton?

Svar på tråden Ålder hos adoptivföräldrar, vad tycker vuxna adopterade?