• Anonym (Vera)

    Killar, hur tycker ni en tjej ska vara?

    Jag och min sambo har lite åtskillda meningar om det!!

    Nu vill jag höra hur ni tycker....(även tjejer, som vet hur just deras kille tycker, kan svara)

    Ja hur ska en tjej vara? Ska hon vara väldigt "tjejjig" med allt vad det innebär, el går det lika bra med en mer "grabbig" tjej, som t ex gillar att köra gocart?

    Jag själv är en tjej som gillar att köra gocart, vara med på div äventyr, gillar spänning och har ett "sjuhelvetes" tävlingsinstingt och gör allt för att vinna.  Jag är mer "grabbig" i många områden & vinner ofta mot grabbarna i te x gocart el armbrytning el klättervägg! Medans jag är mån om mitt utseende och har långt hår osv men dock står jag inte framför spegeln, flera timmar innan jag går utanför huset osv...

    Självklart så faller väl killar för olika tjejer, men vad tycker egentligen ni om tjejer med "skinn på näsan"??? Skrämmer jag er el är jag en spännande tjej?

    Förklara gärna era svar....

  • Svar på tråden Killar, hur tycker ni en tjej ska vara?
  • Anonym (tjej(sorry)

    Får jag gissa?

    Alltid glad
    Alltid kåt
    Alltid låta killen göra vad han vill, inte bli sur när han går ut osv
    Maten på bordet
    Självständig
    Snygg
    Självsäker
    Omhändertagande
    Självförsörjande

  • Anonym (Vera)
    Anonym (tjej(sorry) skrev 2008-05-26 20:11:11 följande:
    Får jag gissa?Alltid gladAlltid kåtAlltid låta killen göra vad han vill, inte bli sur när han går ut osvMaten på bordetSjälvständigSnyggSjälvsäkerOmhändertagandeSjälvförsörjande
    *Ler* Ja antagligen....men dessa tjejer som är så, är fridlysta!!
  • Anonym (tjej(sorry)

    Fridlysta??? Dom finns inte... kanske dom första månaderna, men efter ett tag så kommer det fram både det ena och det andra. I början är man ju världens härligaste å gladaste människa..

  • Valkyriah

    Jag är relativt "tjejig" till utseendet men så fort jag öpnnar käften så faller all min "tjejighet"

    Men min sambo gillar uppenbarligen mig ändå

    Jag är nog en sån som man antingen hatar eller älskar så kan tänka mig att jag attraherar en del män och andra män gillar mig inte alls.


    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Mephala the ranger

    Jag är inte vidare tjejig(enligt min killes definitioner). Min kille bryr sig inte i vissa fall, andra fall stör han sig. Jag skiter i vilket, jag är den jag är och jag kan ju inte bli mer tjejig (ja hur han definierar tjejigt) bara för att passa han. Antingen får vi byta till en annan partner eller acceptera varandra som vi är. Fast det blir spännande diskussioner vid matbordet om inte annat ;P

    Sen undrar jag vad är eg. tjejigt och typiskt manligt. Är att vara mån om sitt utseende typiskt kvinnligt egentligen? Eller gilla att köra gocart typiskt manligt? Kanske fler killar gör det, men det betyder ju inte att det är manligt.

  • Anonym (amazonen)

    Men vadå, är man "manlig" bara för att man gillar gocart eller sport eller armbrytning? Det är väll knappast något som spär på den maskulina eller feminina sidan.
    Jag har MASSOR av skinn på näsan och har supertävlingsinstinkt men inte fasen är jag maskulin för det. Jag har långt hår (extensions till och med), går i klackar trots att jag är väldigt lång, sminkar mig och tar massa plats.
    Min kille tycker jag är superkvinnlig och vill ha mig sånn, jag känner mig superkvinnlig. Han vill dock inte ha en tjej som är mesig, tyst elle "tråkig" som han skulle sammanfatta det.
    Men alla killar ju som sagt olika, precis som tjejer.
    Min man är dessutom inte intresserad av sport över huvud taget, måttligt intresserad av bilar men mycket ntresserad av datorer t ex. Gör det honom till en "tönt"? För "töntar" gillar väll datorer? Då kanske det inte spelar någon roll att han är suprmanlig utseendemässigt t ex?

  • Mephala the ranger

    Men hur är man superkvinnlig och supermanlig? Sitter det bara på utsidan?

  • Anonym (amazonen)

    Nej, det sitter självfallet i betraktaren och är högst individuellt.

  • Anonym (Vilja)
    Anonym (Vera) skrev 2008-05-26 20:08:01 följande:

    !

    .

    Självklart så faller väl killar för olika tjejer, men vad tycker egentligen ni om tjejer med "skinn på näsan"??? Skrämmer jag er el är jag en spännande tjej?

    Förklara gärna era svar....


    Visst är det trevligt med tjejer som har en egen vilja skinn på näsan
  • Anonym (Kf)
    Anonym (Vera) skrev 2008-05-26 20:08:01 följande:

    Jag och min sambo har lite åtskillda meningar om det!!

    Nu vill jag höra hur ni tycker....(även tjejer, som vet hur just deras kille tycker, kan svara)

    Ja hur ska en tjej vara? Ska hon vara väldigt "tjejjig" med allt vad det innebär, el går det lika bra med en mer "grabbig" tjej, som t ex gillar att köra gocart?

    Jag själv är en tjej som gillar att köra gocart, vara med på div äventyr, gillar spänning och har ett "sjuhelvetes" tävlingsinstingt och gör allt för att vinna.  Jag är mer "grabbig" i många områden & vinner ofta mot grabbarna i te x gocart el armbrytning el klättervägg! Medans jag är mån om mitt utseende och har långt hår osv men dock står jag inte framför spegeln, flera timmar innan jag går utanför huset osv...

    Självklart så faller väl killar för olika tjejer, men vad tycker egentligen ni om tjejer med "skinn på näsan"??? Skrämmer jag er el är jag en spännande tjej?

    Förklara gärna era svar....


    "Kåt glad och tacksam" som Peter Dalle sa.
Svar på tråden Killar, hur tycker ni en tjej ska vara?