• NeMeAr

Sunwing resort Arguineguin(Gran Canaria)

Är det någon som varit där??
    Lite tips på aktiviteter som passar en 1,5 och en 5 åring skulle vara tacksamma.
    Är det ett bra ställe att åka till...?? vi åker om två veckor och behöver lite tips och ideer.. vi ska vara där i en vecka..

Mamma till väldens goaste pojkar Neo 030622 och Melvin 060905
  • Svar på tråden Sunwing resort Arguineguin(Gran Canaria)
  • NeMeAr
    Sötnöt skrev 2008-05-30 07:35:45 följande:
    Älskar det stället! Vi har varit där säkert 15 ggr. Lite dålig fantasi kan tyckas, men varför byta ett vinnande koncept Fungerar för alla i familjen.Standard saker som vi alltid för när vi är där (förutom sol o bad) är att gå på söndagsmarknaden i byn och samt att "tura" med båten från hamnen till Mogan´.
    oki då får det bli söndagsmarknad då hehe.. kanske lite båttur med.. ja vad hinner man med på en vecka med småbarn....??*ler
  • Sötnöt
    NeMe skrev 2008-05-30 10:21:35 följande:
    oki då får det bli söndagsmarknad då hehe.. kanske lite båttur med.. ja vad hinner man med på en vecka med småbarn....??*ler
    hihi man brukar ju defenitivt inte hinna med så mycket! Inga vilda partynätter med hemgång på mogonkvisten precis (å ena sidan finns det nästan inget uteliv att tala om i Arguineguin...men jag antar att ni ändå inte är ute efter det
    )
    Det bästa är nog att ta det ganska kravlöst och försöka njuta hela familjen. Vi åker på februarilovet. Längtar redan!
  • Sötnöt
    hotten skrev 2008-05-30 12:29:23 följande:
    söndagsmarknad? är inte marknaden på tisdagar ???
    Den är på söndagen och någon mer veckodag, kan säkerligen vara en tisdag oxå! Vi har alltid varit där på söndagen.
  • hotten

sötnöt.. he he då har ni gott på fel dag, öns största marknad är där på tisdagar! då kan du verkligen funda allt kläder, suvernier å precis allt å billigt...

sen finns det ju många små marknader lite varstans på ön olika dagar.

• JoPoAnWi

Öns största marknad är ju den i Mogàn. Där var vi
    Tog bussen dit, och jag kan säga att jag bad för mitt liv fler än en gång!!!!! Snacka om slingriga vägar!!
    Tillbaka tog vi båten. Jättemysigt.

Trivdes jättebra på hotellet.

Mamma till 4 underbara pojkar
  • hotten

som det står i min press ... så är canaris mitt andra hem...

• hotten

alltså det är samma marknad som är i poerto mogan, men inte lika många säljare å inte lika mycket turistgrejs

• JoPoAnWi
    hotten skrev 2008-05-30 18:45:49 följande:
    som det står i min press ... så är canaris mitt andra hem...
    Vem har undrat något?? Hoppas inte det var riktat till mitt inlägg...Jag hade bara för mig att den i Magan är öns största
    hotten skrev 2008-05-30 18:49:31 följande:
    alltså det är samma marknad som är i poerto mogan, men inte lika många säljare å inte lika mycket turistgrejs
    Vilket det tydligen är . Det var den enda marknaden vi var på. Men vi missade väl inget antar jag
    Mamma till 4 underbara pojkar
  • Skosa

Hej!
    Vi var där två veckor i april förra året mede fem barn då 12,7,6,4samt snart 2år. Barnet på 4 pratar fortfarande om Lollo och Bernie (sover med lollo i sängen). Dom älskade verkligen allt . Ett tips bara du som har en 1,5 åring tänk på staketen ovanför hotellet( på gångvägen) inte har svensk standard vår tvååring stack igenom huvudet(kan en tvååring få igenom huvudet kan dom få igenom kroppen) och skrämde livet ur oss( du fattar när du ser hur det ser ut. Ha badskor på fötterna vid poolen annars bränns det under fötterna ( foppatofflor eller dyl som man kan bada med), Butiken i källaren är svindyr gå till någon annan.

• Tirre
    Skosa skrev 2008-05-30 22:37:14 följande:
    Hej!Vi var där två veckor i april förra året mede fem barn då 12,7,6,4samt snart 2år. Barnet på 4 pratar fortfarande om Lollo och Bernie (sover med lollo i sängen). Dom älskade verkligen allt . Ett tips bara du som har en 1,5 åring tänk på staketen ovanför hotellet( på gångvägen) inte har svensk standard vår tvååring stack igenom huvudet(kan en tvååring få igenom huvudet kan dom få igenom kroppen) och skrämde livet ur oss( du fattar när du ser hur det ser ut. Ha badskor på fötterna vid poolen annars bränns det under fötterna ( foppatofflor eller dyl som man kan bada med), Butiken i källaren är svindyr gå till någon annan.
    Alla jag pratar med säger att det är så dyrt på Gran Canaria...  håller ni som brukar vara där med om det?
    Kan förstå om en tub kaviar i hotellets affär kostar det dubbla mot här hemma... men hur är det i vanliga "kanariska-affärer"?
    Och frukt och sånt måste man väl kunna köpa på marknader?

HUr ligger priserna på restaurangerna?
    ***** Bella 070201 & Gabriel 031122 *****
  • Skosa

Hej!
    Det jag vet är att det var dyrt i källaren just i övrigt så var vi på semester så vi jämnförde inte priser direkt.

• NeMeAr

åhh tack för alla tips..., många bra..
    skönt att jag skrev denna tråden..
    kramar

• hotten

förstadagarna åk till "Atlantico" (ligger en bit ifrån flygplatsen, men det är så mycket billigare så ni tjänar poå det ändå + att ni får se annat å handla annat än mat å dricka å sånt)ett stort chopping center där. Där finns även "currefuer" ett franskt gigantiskt matvarukedja, där handlar canarierna själva mycket billigare å bra utbud av blöjor, å allt ni kan behöva...

kläder, suvernier, handukar, klockor mm å dyl skall du pruta på marknaden i argunegin.

märkeskläder köper du i las palmas.

jo alla auroländer har ju blivit mycket dyrare, men det är liksom vad man jämför med, det börjar bli som hemma..
    kinabuffer, lövbiff, kottletter å dyl billigare går på ca 50,-
    fläskfile, oxfile å dyl på ca 100-110,-
    öl, läsk 20-25,- drinkar upp mot 50,-!

Svar på tråden Sunwing resort Arguineguin(Gran Canaria)