• Äldre 28 May 11:17
    13581 visningar
    7 svar
    7
    13581

    Granskad av Skatteverket.... (deklarationen)

    Du borde få ett brev från skatemyndigheten ganska snart om du behöver komplettera dina uppgifter. Det är ovanligt att man som "normalinkomsttagare" får vänta längre.

    Tråkigt att du inte fick den hjälp du behövde inför din deklaration. Om du får reda på i efterhand att du missat något avdrag så har du 5 år på dej att komplettera din deklaration. Ifall du inte visste det...

    Lycka till!

  • Äldre 28 May 11:45
    #5
    TuSSen09 skrev 2008-05-28 11:21:57 följande:
    Oj 5 år, tack. Nä jag tror jag fick med allt. Ändå! Lite osäker på resor och så men men, bättre för lite än för mycke.. säkert för lite men men sak samma, får tillbaka ändå! Och bra det.  Förhoppningsvis.Ah det är komplitering först.. bra och veta det med, per post?
    Det viktigaste är att man lägger in sina resor i rätt kolumn. När man jobbar med hemförsäljning utgår man från hemmet och skall därmed dra av tjänsteresor, inte resor till och från arbetet. Men det vet du redan hoppas jag?

    Oftast får man ett brev där de ställer frågor eller vill se kvitto gällande ett visst avdrag. Förra året ringde jag upp handläggaren och mejlade sedan en kort redogörelse. Efter två veckor fick jag beslut på posten.

    Hos skatemyndigheten har hemförsäljning dåligt rykte, det finns många hemförsäljningsföretag som verkar i gråzonen. Därför blir man ofta granskad även om man jobbar med ett seriöst företag. Jag har aldrig fått avslag utan bara jag visat att jag har koll på mina grejer så har det varit grönt.
Svar på tråden Granskad av Skatteverket.... (deklarationen)