Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

mortillsju skrev 2008-08-21 00:06:59 följande:
    och jag försöker att handla och det går så uselt Så när jag lade undan en regnbågsjacka till lillebror idag var jag tvungen att basunera ut det här i tråden
    Oooh, då blir han fin i vinter! Jag fick hem en skaljacka från HellyHansen idag i deras nya höstfärg. Åååh, både jag och Stella blev kära!
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-08-21 00:09:43 följande:
    ajabaja det var 1 in och 3 ut jag har shoppat hummeloverall, molo rödrandig tunika med 3/4 arm, regnbågssuit, svart/orangerandig suit och en katvig boilersuit så nu måste två suits till ut på t sålde lammsuiten idag så nu får jag köpa den turkosa stjärnsuiten
    Alltså, vad duktiga vi har blivit Jag gillar att du är med i mitt en in, en ut-tänk! Stellas ben har faktiskt vuxit (kors i taket!) i sommar så flera byxor är för korta helt plötsligt!

Vilken kul shopping! Jag shoppade faktiskt på Rumba förut för Nora flög i taket här hemma och ville också ha snygga linnen och kjol och tights som Stella hade *s* Så hon fick en kjol, ett par tights och två par linnen från Molo-slutrean.
  • snigelina
    mortillsju skrev 2008-08-21 00:10:51 följande:
    Vilken färg var det? så nyfiken...
    Denna snygga:
    pippilotta.jetshop.se/pub_images/original/40068_181_3380.jpg

Hon ska få Katvigs vit/rosa-randiga mössa till (den nya, som de kallar lilarandig..) och så har hon fått en tjockare, stickad Pop-mössa som är svart med smala ränder i olika röda/rosa/lila nyanser. En färg matchar preciiis till jackan!
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-08-21 00:15:00 följande:
    visst har vi fast jag tycker att du alltid varit duktig klart nora också ska ha kjol och linne  roligt när barnen börjar "kräva" kläder själv, för då "måste" man ju handla
    Ja, nu var det ju billigt också Hon är lite envis och tjurig av sig ibland, den ungen och nu har hon börjat i (för)skolan också. Håhåjaja
  • snigelina

Säger också godnatt nu, imorgon blir det invigning av nya HH-jackan för Stellas del! Själv ska jag till stan och klämma på nya VV och Katvig och shoppa lite

Sov sött!

• snigelina
    Emlo skrev 2008-08-21 11:46:56 följande:
    Har precis tvättat min blå midiäpple suit från Katvig(den med röda knappar), tyvärr hade den blå färgen trängt yut i de vita så det ser diffust fläckigt ut på några ställen. Ringde till affären där jag köpt den, och får en ny, någon annan som varit med om samma problem?
    Oj, vad trist! Måste tvätta vår tröja imorgon..
  • snigelina
    Emmsan skrev 2008-08-21 12:31:18 följande:
    mm visade min man nu som vägrade den i overall till vår 3.5 åring han tyckte den va bebis  men som jacka föll han direkt så nu får jag äntligen köpa dem hur va den i storleken?
    Åh, vad bra att tröjan kom fram idag Kan du inte jämföra den och en av de nya, skiljer de i strl?
  • snigelina

Äsch, jag har en timme på mig att packa ett fyrtiotal paket så jag ska inte sitta här..

• snigelina
    Emmsan skrev 2008-08-21 12:36:23 följande:
    pratar du om tröjorna nu eller jackorna??
    Tröjor
  • snigelina
    mortillsju skrev 2008-08-21 12:40:02 följande:
    Den var  precis som förväntat Lillebror är 102 cm. En 104 var precis lagom stor. Riktigt bra modell. testade först pops skidjacka (förtjock/kort/tight) och snowboardjacka (bra modell men supertrist färg) och sen när vi testade Molo sa både jag och stora storasyster som var med: Jaaa!!! den är superfin! *rekommenderar* Lillasyster provade overallen
    Får vi se en bild med den på sen? Stella msåte ha vinterjacka..
  • snigelina

Butte - Jag har en orange mössa till dig här, det blev 2-3 år

• snigelina
    Buttelina skrev 2008-08-21 14:52:07 följande:
    ahh super och imorgon har jag en tröja till dig
    Toppen! Vad snällt!

De hade inte några långärmade VV-tröjor, men hon fick den grå kjolen (sååå fin till Molo) och den turkos/svarta klänningen + mössa och fuskpolo i rosa/vit från Katvig! Shopping är kul Men NU ska jag vänta på lurvar!
  • snigelina
    loveliva skrev 2008-08-27 22:09:03 följande:
    men vi hänger i andra tråden väl?
    Japps! ANnars blir det förvirrande..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10