Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Fantastiska Skatt skrev 2008-06-11 12:21:08 följande:
    Hahaha det hände mig oxå nyligen Vad da det för fin som kom då?
    Det var den fina velourklänningen/tunikan med stjärnor från Svea Star. Den ljuslila med vinröda stjärnor och lila kantband, köpte på deras rea Fast den är verkligen mer som en tunika än som en klänning, men det gör ingenting..
  • snigelina
    Smileycat skrev 2008-06-11 12:41:49 följande:
    God morgon! Ja, jag har faktiskt sovit tills nu Men usch är jätteseg o mår illa Ska försöka äta något, men VAD när inget lockar.. Fick en massa fint i brevlådan igår iaf.. En Kikkkid jacka från T, svar/vit randig "lurv" för ca 120kr Två hemliga paket från LPL, det blev en röd/vit randig klänning, jättesöt i stl 92, finns ingen "tag" så jag har ingen aning om märke, sen en rosa body från Holly, rätt söt men kan nog vara för stor för Ebbisen.. OCH en katvig tröja rätt söt men inte riktigt min smak  det är en rosa/röd med fåglar o lite annat på (lika som Lourdes senaste bild fast i annan färgsättning).. Jag tror den kommer gå på T sen..Nu ska jag försöka tvinga i mig någon mat o läsa ikapp lite..
    En sån röd/vit-randig klänning fick vi också.. undrar vad det är för märke?
  • snigelina
    Smileycat skrev 2008-06-11 12:49:38 följande:
    Jaa, det undrar jag med. Den är ju söt, men jag fick kolla på tvättlappen efter storlek o så ju..Verkar vara i skönt material oxå, lite strechig sådär.Har ni använt den ni fick något?Glömde ju, jag fick ju faktiskt ytterligare ett paket igår Från Idizen här på FL, en Meithai och en solhätta i rött o guld som hon har knopat ihop, jättefint!
    Ja, klänningen är använd en gång, men inte tvättad än. Ska tvätta den idag eller imorgon, så får vi se hur det går
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-06-11 13:08:13 följande:
     Bytesrätt gäller endast plagg på ordinarie pris och inte reaplagg eller tillfälligt nersatta plagg. Kontakta oss innan du skickar tillbaka din vara.från funkybabys sida
    Fast frågan är om de har laglig rätt att göra så.
  • snigelina
    Smileycat skrev 2008-06-11 13:15:33 följande:
    Okey.. Här måste jag tvätta kläderna innan då Ebba har så känslig hy, eksem o så får hon direkt.. Så jag måste försöka hålla mig jämt.. Kan vara svårt ibland..
    Det var min 8-åring som fick klänningen och hon är lite för otålig för att vänta på att kläder ska tvättas först
  • snigelina

Åh, undrar vad vårt första danskplagg var? IdaT var det nog.. fast jag minns inte exakt vad.. Generad

• snigelina
    Buttelina skrev 2008-06-11 14:25:45 följande:
    nähäpp, funkade inte så bra! välj skåne malmö och slå sen in "almåsa" klicka i stugor/fritidshus och sen är det cosmeagatan 12
    Åh, vilken jättemysig stuga! Där kommer ni få det bra!
  • snigelina
    gosmamman skrev 2008-06-11 21:34:24 följande:
    ajabaja har fan aldrig rea på just småfolk, jag har väntat och väntat men icke
    Jodå, de hade i adventskalendern i julas Men annars så rear de inte Småfolk så mycket, just för att Småfolk är ett märke som ska sälja sig ändå.
  • snigelina

Preggi  - Alla våra tjejer är översynta

• snigelina
    Preggi skrev 2008-06-11 22:36:50 följande:
    Är dom? Hur tidigt upptäcktes det? Har synen förbättrats mkt? Matilda har 8,5 och det var mkt sa dom. Jag har noll koll på glasögon. Men försöker lära mig så gott jag kan nu.. Ni som ska börja jobba, ska ni jobba heltid?
    Jag minns faktiskt inte vad de hade för siffror.. Äldsta tjejen lyckades lura sig igenom fyraårskontrollen, men när hon började ettan tog jag henne till skolsköterskan då jag tyckte att hon kisade. Mellantjejen klarade inte sin fyraårskontroll, sköterskan trodde att det var en liten avvikning, men det visade sig att hon såg ganska rejält dåligt och har dessutom en (dold) skelning. Hon har lapptränats i omgångar och även fått droppar nu under våren för att träna upp sitt dåliga, skelande öga. De var alltså nästan 7 resp 4,5 när de fick sina glasögon.

Lilltjejen kollades upp när hon var drygt 2,5 eftersom systrarna har synfel och även hon är översynt. Hon fick sina glasögon en månad innan 3-årsdagen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10