-
Lycka till!!!!Buttelina skrev 2008-06-10 08:40:09 följande:god morgon ig´dag är en spännan de dag. Ska få besked från banken... är allt ok där så skriver vi nog kontrakt imorgon
-
Det är kanon att jobba natt när man har små barn, färre pass o mer pengarTjollabolla skrev 2008-06-10 09:01:17 följande:Godmorgon! Idag är det anställningsintervju på G, på ett nattis i stan. Åh det hade nog varit perfekt. 60% och natt så man kommer upp i lite pengar ändå. Milo hade knappt behövt vara på dagis alls... Å massa paket väntas, tjohoo!
Lycka till på intervjun!
Idag har Emma fuxia frottebrallor o moln singoalla från meandi, rosa katvig strumpor till (lite kyligare idag ju)
Lucas: marinblå svettisbrallor med gula revärer på sidan, blå biltröja med gult i från småfolk (japp, långärmad) -
Det undrar jag med.. tycker dom ser kanonsnygga ut! Tänkte klicka hem såna när det reas, men svårt att veta med strl..Line80 skrev 2008-06-10 09:01:35 följande:hur är kik kids 3/4 byxor i strl? nån som vet?
-
Tänkte vänta med att beställa o se vad priset landar på på smallkids, de är ju billigare i ordpris där, sen är det såklart inte säkert att de reas där, men man kan ju kolla iaf. Sen hade dom fler strl på freshmilk.Tjollabolla skrev 2008-06-10 09:10:16 följande:jag undrar med! Jag var på G från freshmilk men var så osäker på storlek så det blev inget...
-
Mina barn skulle varit på dagis i snitt en till två dar i veckan egentligen. Vissa veckor en dag kanske o nån två o nån tre.Tjollabolla skrev 2008-06-10 09:11:11 följande:Tack! Ja jag tror det hade varit perfekt faktiskt. Mitt mål är ju att han ska vara på dagis så lite som möjligt.
Dagiset de går på vill dock att de går där tre dar i veckan, det är Montessoridagis, så de lär sig en himla massa. De tyckte att barnen annars inte kunde tillgodogöra sig pedagogiken, så de är där tre dar i veckan. Från morgonen, sambon lämnar på väg till jobbet, till halv 2 när Emma vaknat. Om jag är helt ledig utan träff på kvällen eller så, så hämtar jag ibland innan lunch, halv tolv.
Det funkar kanon för oss!
Nu ska ju Lucas börja förskolan till hösten () så då får han vänja sig vid att vara iväg varje dag.. Får vi se hur det går!
Blir kanske bara en till två dar i veckan han behöver vara på fritids efter.
Som sagt, lycka till! Svårt jobb dock, att natta andras barn som längtar efter sina föräldrar..
Nu måste jag åka! CU -
Lite besviken på EST faktiskt, mailade för två dar sen o frågade en sak, har ff inte fått svar...
Ska det behöva ta sån tid att få svar på frågor??? -
Då tar jag nog o gör det istället, est verkar inte vara intresserade..Buttelina skrev 2008-06-10 11:25:05 följande:är det angående småfolk shorts eller? ajabaja hade en hel del inne igen... ring dom lila, röda, rosa, ljusblå och bruna
-
Förresten.. nån som fått vad de beställt från det där Linas fönster?? Ff inget som dykt upp hos mig..
-
Så, ett par småfolksshorts beställda!
Gud, vad hon var trevlig på ajabaja!!!
Hon hjälpte mig med klänningsstrl oxå, om jag ska beställa klänning (väntar nog till fynd på T eller rea pga att hon har en hel drös med klänningar redan) så ska jag beställa 86/92, 98/104 blir jättelång. Mätte enligt tjejtriss' mått på klänningar som är bra i längd nu o det är typ 10 cm längre o då blir de för långa i 98/104. O klänningar i så mjuka material som blir för långa blir nattlinne i mina ögon tyvärr..
O en annan sak oxå, minpluddevutt ringde, båda sakerna jag beställde på rean igår (rosa kikkidklänning o cerisesvart äppellunden plastisock) var slut. Tråkigt när det inte finns automatisk uppdatering..
Men.. jag överlever...(knappt
)
-
Fy vad tråkigt!!!!! Vet du vad jag tycker att du ska göra??? Hänvisa till distansköplagen o att om du inte snart får rätsida på den här affären med allt strul så kommer du att kontakta konsumentombudsmannen!!!!!!!!lillronya skrev 2008-06-10 12:46:23 följande:Goddagens i tråden!Fin post i lådan. Molosorbetlinne från batinki!Inte ett ljud från smallkids och inget i lådan från de heller.....
Nä fy tusan, nu svartlistar vi dom!!!!!!
Tänker (försöka) att inte handla på deras rea nu inte..
Fy vad mkt strul!!
Väntar fantastiska skatt därifrån oxå? Var det reklamationen? FY...