• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-07-24 12:05:59 följande:
    jag beställde turkos/lila randig med gula kantband i body och byxor skam den som ger sig! jag ringde runt till alla e-butiker ovan och eleraff hade hittar du inget du vill ha?
    Nja inget alls till sonen men kanske nåt i blommotivet till M.
    ängeln83 skrev 2008-07-24 12:07:38 följande:
    Jag är också här emellanåt, tvättar för fullt. Väntar på att gubben ska klippa klart gräset så att jag kan gå ut i solen en stund.O idag ska jag nog shoppa mina första Molo news, prickar o stjärnor Kom just på att jag beställde shampoodle från Freshmilk innan vi åkte iväg, har fortfarande inte fått det, så himlans lång tid brukar det väl inte ta? Det är ju över en vecka sen jag beställde.
    Det var lång tid, skulle nog maila och fråga.
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-07-24 12:12:11 följande:
    åh, det skulle hon nog vara fiiin i! KÖÖÖÖP
    Jo men jag vet inte vad jag vill ha, helst en tröja men vet inte om jag kommer gilla den med de randiga ärmarna. Skulle vilja ha hel blommig.
  • jompa

Måste bara berätta vilken hemsk mamma jag är:
    Sonen fick nya skor och sandaler i våras och efter nån vecka eller två tyckte ja att hans tår stack ut så i sandalerna, men när vi kollade såg vi att hälen inte var enda bak så vi brydde oss inte. Men nu stack tån ut ännu mer och vi gick in i en skoaffär och mätte foten, han skulle ha stl 25 och han hade 23 i sandalerna. Nu när vi åkte till Malmö hade han dem då jag inte hann köpa nya men så hände det en olycka nu när han är blöjfri så han fick ta sina gympadojor istället och stackars barn kunde knappt gå. Kollade skorna och det var stl22 som passade för en och en halv månad sen men nu ska han ha stl 25. Så vi fick köpa nya skor i Malmö till honom
    Snacka om att de har växt.

• jompa

Så lugnt det var här, alla är väl ute i solen .

Det är för varmt för oss att gå ut på gården, det är så hett där och ingen skugga så vi håller oss inne och går nog ut i kväll i stället.

• jompa
    Plummy skrev 2008-07-24 16:30:46 följande:
    Idag har jag kikat på Katvig och Ej sikke lej nyheter i en butik! Alltså i kataloger.. kläderna skulle komma i augusti =)
    Åhhh vad skulle det komma för kul från ESL?
  • jompa

God kväll alla.

Huj vad varmt det blivit nu, vår lägenhet är som en bastu så nu går fläktarna på högvarv.
    Så shoppingsugen, men måste hålla i pengarna tills semestern är över, det går ju en del när man är ledig.

Fina bilder i BT som vanligt.

• jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-24 20:35:29 följande:
    Usch ja, vissa lägenheter blir olidligt varma på sommaren. Jag måste också hålla i pengarna. Det blir ju semester senare i höst också. Det vore ju kul att kunna lyxa lite då också.
    Ja vi ska sätta upp typ jalussier på ballkongen så de tar lite av värmen.
  • jompa
    ängeln83 skrev 2008-07-24 20:37:15 följande:
    GodkvällHär inne hos oss är det också tok varmt, tog med mej datorn till altanen, där var det liiite svalare ialla fall.Har ungefär samma dilemma som du, fast tvärtom, det blev en dyr vecka på Gotland, resten av pengarna ska gå till lite små utflykter, fast nåt litet ynka plagg får det nog bli
    Ja och vi har Gotland framför oss, huja måste hålla i slantarna.
  • jompa
    ängeln83 skrev 2008-07-24 20:44:50 följande:
    Det är nog bäst det Vi shoppade för typ 6000 kr
    Oj vad shoppade ni då??
    isold2003 skrev 2008-07-24 20:46:49 följande:
    Incommincando, så mycket fina kläder du köpt! Jompa, spara pengarna till Slitage i höst Duntoffla, håller med dig om Lindex barnavdelning, jättefina tjekläder och supertrist killavdelning
    Japp de ska sparas till det, bla i alla fall.
  • jompa
    ängeln83 skrev 2008-07-24 20:56:28 följande:
    jompaSjukt mycket kläder, mest till mej Men det blev några kassar till sambon o Liam också.
    Ah ok men då klarar jag nog mig i alla fall, ska shoppa till mig senare, inte nu. Kommer väl mest lägga pengarna på mat och bensin antar jag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10