• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Hej tjejer

Hemma igen från landet. Varmt och soligt och bad, god mat och långa kvällar ute på altanen, kan det bli bättre
    Har besökt djurparker och en del danskbutiker. En butik i Mariefred som heter Minibee. Helt ok affär men hon som jobbade hade inte så bra koll på vad som finns och inte finns. Frågade om Molos nya blomtryck, om hon hade byxorna men hon svarade att det inte kommer några byxor.Fundersam
    Var på besök hos Rackamaja i Nyköping och det var en riktigt bra butik och lite rea hade de så jag köpt lite små saker.
    Och sen idag på vägen hem svängde vi förbi Hippo kids i Södertälje. Superbutik med mycket fint och supertrevlig personal, även där blev det lite små fynd.

Vad har hänt här då? Orkar nog inte läsa tillbaka 5dagar så vad för nytt har kommit?

• jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-31 18:51:00 följande:
    Låter som om ni haft sköna dagar. Jag var ju på rackamaja igår och tänkte åka in på Hippo men det blev så sent. Trodde dock att Rackamaja skulle vara mkt större. lite vidvinkel på hemsidan Det har inte hänt så mycket. Louis louis har kommit till några butiker men annars inte så mycket nytt. Vad shoppade du? Jag köpte inget på rea. Det var ju tom lite bättre rea på nätet än i butiken
    Hihiihi jag butiken är ju väldigt liten och ser bättre ut på nätet, ljusare och större. Men det blev ett par Katvig leggings (rosa midiapple) och en långärmad tröja svart/vit.
    Idag på Hippo blev det ett par NS byxor till halva priset och en Hummel tröja nya för hösten
  • jompa
    nikki2006 skrev 2008-07-31 19:08:56 följande:
    Men hur fick du mannen att stanna vid alla dessa affärer??? Några tips och knep hi hiKommer det lite bilder senare kanske?Vad kul att ni haft så skoj
    I Mariefred och Nyköping gick vi ju förbi affärerna när vi strosade runt och då gick jag bara in. Södertälje var på vägen och vi skulle ändå äta lunch så då fick han snällt bara följa med. Han brukar även ha gilla dessa butiker.
  • jompa
    gosmamman skrev 2008-07-31 19:41:43 följande:
    Gokväll- Har inte varit så aktiv här i veckan, är heeelt slut efter jobbet. Är inte van att jobba och vara utan mina barn hela dagarna .Det går bra att jobba men luften går liksom ur mig när jag kommer hem o känner mig som en punkterad barbapapa.Fin shopping i BT iaf!Angelinah- Vad har du köpt till ida då?? blårandig molo , var det inte du som tog beslutet att ida skulle bli en rosa flickflicka . Underbar kvälls utsikt ni har.Ängeln- Gud så fint shampoodeln passar till dina nya småfolk t-shirts.Själv har jag just shoppat mailingbags på köpnu på T alldeles nyss. Blev så less när jag skulle packa iväg mina auktioner så jag surfade ut på T direkt.
    Usch säg inte så jag som har sån ångest över att börja jobba Förvånad. Sist var man ju oxå trött, höggravid och en vild ettåring hemma oxå jobba hela dagen. Men då visste man ju att snart skulle man sluta igen. Men nu, nu ska jag ju aldrig mer gå hemma liksom.
  • jompa
    gosmamman skrev 2008-07-31 20:17:19 följande:
    *pust* det är sååå varm och klibbigt här efter åskvädret som nyss härjat här så jag måste nog ta lite glass.
    ahhh måste jag oxå ha ju
  • jompa
    loveliva skrev 2008-07-31 21:19:11 följande:
    56-80 Jag köpte stl 80 så hon kan ha dem lääänge Synd bara att inte fleecejackan var i samma tunna material Jackan var liksom fodrad med tyg också, gillade den inte alls. Men dessa byssor blir bra till bruna kik kid fleecen i höst Tror jag kommit in i en brun period nu igen, köpte en brun skip hop dash i går och la en beställning hos kidz på en brun varukorg till buggan
    Hmm brun Kik kid fleece, är den ny för hösten? Finns var?
  • jompa
    loveliva skrev 2008-07-31 21:23:45 följande:
    Nej, det är den gamla, tror jag köpte den i vintras på rea innan Hilda ens var född
    Attans då
  • jompa
    loveliva skrev 2008-08-01 07:15:07 följande:
    God morgon! Uppe innan tuppen idag också, tur jag kom i säng ganska tidigt igår Får nog vänta en stund innan det blir sällskap här, alla sover nog...
    God morgon

Jag är här jag med, uppe för ett tag sen men så ska det ju fixas frukost oxå Att ungarna alltid ska ha mat
  • jompa
    ängeln83 skrev 2008-08-01 07:51:56 följande:
    Godmorgon flickor.Hoppas ni sovit gott inatt.Som vanligt är det bara jag som är vaken i detta hus, Liam börjar likna pappa med sina sov vanor
    Skönt med lite egen tid på morgonen. Jag hoppas jag kan få lite sånt när jag börjar jobba då jag ska börja kl 7.
    lillronya skrev 2008-08-01 08:00:27 följande:
    Godmorgon i tråden!!
    God morgon.
    loveliva skrev 2008-08-01 07:53:16 följande:
    Ja sååå krävande de är Hilda somnade igen, men de andra tokarna är det fullt ös på Love frågade kl 07 om vi kunde gå & cykla. Liiite väl tidigt kanske.
    Lite tidigt kanske
  • jompa

I de butiker jag varit i nu de senaste dagarna så har alla sagt att nästa vecka kommer nog Katvig Längtar redan och det skulle komma en sändning då och sen en ny v 34 och en till v35.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10