• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

isold2003 skrev 2008-08-02 10:18:05 följande:
    Hej hej! Har haft riktigt tufft på jobbschema nu när semestern är slut så jag har bara hunnit kika in i bildtråden lite då och då. Era barn är verkligen superfina i sina nya kläder! Jag har ännu inte köpt något från Molos nya kollektion, är inte så sugen på något heller än så länge. Det blev ett reainköp från Rumba häromdagen, motorcykeltröjan till lillkillen. Kul att Katvig börjar komma också. Jag hoppas att midiapple i blått kommer som vanlig tröja också, i så fall blir det såna till pojkarna. Är nya Småfolk på väg också eller har du förhandsinfo?
    Halloj

Småfolk har uppdaterat hemsidan där man kan kolla lite
  • jompa
    Angelinah skrev 2008-08-02 10:39:36 följande:
    Mååååårning Pratas det nyheter    vad vad vad???  *nyfiken*
    Katvig på Freshmilk och Småfolk på deras hemsida.
  • jompa
    ängeln83 skrev 2008-08-02 10:41:26 följande:
    Äh, kunde inte hålla mej längre, beställde precis Katvigs grön/blåa tröja.
  • jompa
    isold2003 skrev 2008-08-02 10:43:54 följande:
    Förresten, köpte ju Molos motorcykel t-shirt till lillkillen i strl 98, den sitter mkt bättre på stora killen som brukar ha 116 i tröjor, även Molo! Beror förmodligen på att han är smal men behöver 116 i ärmlängd, Molos långärmade sitter inte så jättebra på honom, den här t-shirten är perfekt. 
    Visst är det svårt när alla killmodeller ska vara så breda, gillar inte det.
    Köper tex alltid jeans till killen på tjejavdelningen.
  • jompa
    Angelinah skrev 2008-08-02 10:47:16 följande:
    Men hallå!!! Katvig har blivit liiiiite dyrare va   379.- för en applesuit????
    Lite, skulle vilja säga mycket dyrare, så dåligt Skrikandes
  • jompa
    Angelinah skrev 2008-08-02 10:51:56 följande:
    Vråltrist   man har ju liksom tyckt Katvig va oki i priserna, lite åt de billiga hållet, men nu blir det INTE många katvigar för min del inte!!
    Förstår inte hur de motiverar den höjningen, vad skiljer jo två knappar i halsen som dessutom inte är nåt snyggt.
  • jompa
    mortillsju skrev 2008-08-02 10:54:44 följande:
    Vet du vad jag tror...att det är inslaget av bambu som motiverar prishöjningen....
    Ja det har du nog rätt i. Men det är väl inget bra med bambu, är inte det typ jättesvårt att få tag på och pandorna dör väl för att det finns för lite bambu? Eller är jag ute och cyklar nu?
  • jompa
    isold2003 skrev 2008-08-02 11:16:14 följande:
    Nu ringde några kompisar och bjöd in sig på fika i eftermiddag så jag ska gå och baka bullar Förresten, helt OT men lillkillen har blivit blöjfri dagtid under semestern ocn nu inatt vile han inte ha blöja och höll sig torr hela natten! Så skönt! Nu går han runt i Molos supersnygga verktygskalsonger och är supernöjd
    Vad duktig han är Skönt med två blöjfria barn, mer pengar till shopping liksom
  • jompa

Puhhh nu är jag trött, har haft tvättstugan sen 7 imorse och nu har jag precis städat och dammsugit. Skönt att ha rent och så när man kommer hem. Åker till Gotland kl 8 imorgon bitti.
    Nu ska jag bara packa och göra en sallad som vi kan ha på båten. Måste handla ingredienserna oxå men sen så borde man vara klar.
    Svårt med packningen bara då de säger att det ska bli regn och dåligt men det kan ju även bli bra så det behövs alla möjliga plagg med.

• jompa

Butte: Småfolk har uppdaterat sin hemsida med höstkläder

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10