• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

ängeln83 skrev 2008-08-02 20:08:32 följande:
    Visst är det svårt. Men nu måste jag skärpa till mej, tänka över lite innan jag handlar. Köpte ju så mycket i våras från Molo och det mesta såldes på T efter bara nån vecka, det mesta oanvänt. Nu ska jag bara handla sånt som jag verkligen vill ha, och sånt som behövs.
    Det är så lätt att förköpa sig på sånt man tycker är snyggt men egentligen inte behöver eller inte har nåt att matcha till. Har gjort så många såna misstag att jag nu tar det väldigt lugnt. Ska gå igenom ordentligt vad som behövs när vi kommer från Gotland.
  • jompa
    isold2003 skrev 2008-08-02 20:14:51 följande:
    Du är så duktig på det! *Försöker bli mer som Jompa*
    Fast jag gör ju oxå mina misstag ibland, lite för ofta för att vara godkänt men man kan ju alltid bli bättre

Längtar massor efter NS, behöver jeans till tjejen.
    Sen såg jag lite fina kläder från MAT på deras hemsidan. Gillar deras jackor skarpt. Kommer en anorak i mörkt lila, så fin men jag kan inte köpa en till då tjejen har den bruna redan.
  • jompa

Gick alla och la sig nu? Eller kollar ni på några roliga nyheter nånstans?

• jompa
    lillronya skrev 2008-08-02 21:11:01 följande:
    Jag är här. Gick bara ner och snodde lite godis från barnen.
    Får man verkligen göra så

Åhhh är så shoppingsugen men har inget att handla, det är illa.
  • jompa
    lillronya skrev 2008-08-02 21:16:23 följande:
    Klart man får. Bara man inte tar allt.Jobbigt att vara sugen men inte veta vad man ska shoppa..... Inget nytt molo eller katvig som ska inhandlas?
    Jo Katvig, men det har inte kommit ännu.
    Och möjligen Molo lurvfleece men det har ju heller inte kommit.
  • jompa
    lillronya skrev 2008-08-02 21:25:08 följande:
    JAg ska vänta på de nya jeansen för att slippa de bruna muddarna. Är lite trött på de.
    Ja men ver vi vad för blå färg det är? Mörk eller ljus?
  • jompa
    Preggi skrev 2008-08-02 21:35:33 följande:
    Jag menar dom här som M har. Fast med rött på fickan..
    Men de är väl mer åt de gråa hållet tycker jag, inte så svåra att matcha.
  • jompa

Nä tjejer nu måste jag nog lämna er för sängen. Får även säga på återseende om några dagar när vi är hemma igen från Gotland. Då hoppas jag fler nyheter dykt upp.

Ha det gott och shoppa lugnt...........NOT

• jompa

Hej tjejer
    Tillbaka efter några regniga dagar på Gotland så det är skönt att vara hemma igen efter att bott i en liten stuga utan rinnande vatten och utedass

Vad har jag missat när jag varit borta? Orkar inte läsa tillbaka

Var inne i Visbys danskbutik men det blev ingenting, kan säga att vi inte ens gjorde av med det vi budgeterat så det finna pengar med hem att shoppa för

• jompa
    Duntoffla skrev 2008-08-08 09:50:06 följande:
    Heeeej tjejen! Har ni haft det bra trots regn och utedass? Här har det diskuterats Molo-lurvar mest De är snart på gång ut i butik. Sen har det kommit lite mer dyr Katvig. Bra med lite shoppingpengar över. Det kanske snart är dags för en rundtur på stan?
    Jo det har varit bra ändå, men nästa gång blir det nog en fin stuga istället. Varit på den där ön tre gånger och det har regnat alla gånger, inte meningen att jag ska dit kanske
    ängeln83 skrev 2008-08-08 09:53:57 följande:
    Hej hejO välkommen hem. Tråkigt att ni fick det regningt.Vad tyckte du annars om affären då? Jag handlade ju heller inget där, dom hade ju knappt fått in några Molo nyheter då vi var där.Då är det bäst att sätta igång med shoppingen nu då
    Jo butiken var helt ok. Lite nytt hade kommit, men de fuskade lite och hade vissa gamla kläder hängandes vid nyheterna och skrev att allt på väggen var nyheter så ingen rea.

Vilka har fått in nya Katvig?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10