• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Duntoffla skrev 2008-08-08 10:17:21 följande:
    Oj! WOW!  Tröttis. Dags att ut och leka i fina nya lådan snart då Hoppas att sambon orkar bygga en till N i helgen.
    Är det sista ledigheten nu med sambon?
    Vi kan väl kanske ta en runda på stan inte nästa vecka men veckan därpå. Är ju ledig då utan barn som skolas in på dagis av pappa
  • jompa
    Lina med Liten skrev 2008-08-08 11:16:45 följande:
    Tack! hoppas Thea slutar suga på knapparna bara! De va synnerligen goda tydligen...Hilda är ju lika undebart söt som vanligt i BT!
    Söta söta Thea.

Vad ledsen jag blir när jag läser att hon fortfarande inte är bra i magen. Vet hur det är med strulmagar. Hoppas det hittar något och måste säga att jag tycker det är konstigt att det inte testade mjölk på en gång när de ändå tagit prover.
    Hoppas hon snart blir bra. Hon har inte några hörntänder på g? Vet att sonen blev skitdålig när de kom med hemsk mage och feber. Bara en tanke.
  • jompa
    loveliva skrev 2008-08-08 11:23:37 följande:
    Jompa- Är du hemma? För visst har du varit på Gotland? Haft det bra?
    Japp nu är jag hemma igen
    Jo då vi har varit på Gotland i regnet, men vi har faktiskt haft ganska mycket tur oxå att det varit uppehåll just när vi skulle gå ur bilen och så, och ibland kunde faktiskt solen titta fram men synd om ungarna som inte kunnat bada eller så.

Ingen shopping så nu finns de pengar kvar . Har i alla fall fått en ny favorit här hemma och det är de rosa midiapple leggingsen, sååååå fina.
  • jompa

Hörrni såg på en dansk sida att Midiapple suiten kostade 219dkk och inte blir väl det över 300 kr. Har de svenska butikerna skyhögapriser eller har de märkt fel kanske?

• jompa
    isold2003 skrev 2008-08-08 12:09:32 följande:
    Skönt att ni ändå hade tur med vädret, det hade ju kunnat vara lite varmare förstås! Vilken sida hittade du de suitarna?
    http://www.karloogkarla.dk/katvig___nyt-c-160_188.html
    Här finns de.

På nån annan sida kostade de 299dkk. Men det blir väl inte heller 379kr??
  • jompa
    isold2003 skrev 2008-08-08 12:15:41 följande:
    Roligt med shopping men lite jobbigt med sista dagen hemma med bara Matilda. Hoppas att tjejerna har kul i leklandet! Jag ska lägga upp mer på T och sen storhanlda åt dagis (föräldrarkooperativ). Inte så spännande fredagsplaner
    Har du sett det nya som kommit från MAT ? Ser fint ut än så länge
  • jompa

Isold: Gud vilket fint linne O har på sig. Varför gör de inga såna mer??
    Helt klart gillade jag de gamla kollektionerna bäst, både från Molo och Katvig.

• jompa
    isold2003 skrev 2008-08-08 12:24:36 följande:
    Ja visst är det härligt! Tyvärr i minsta laget så han kan inte ha det nästa sommar Jag gillar också Molos gamla kollektioner bättre än de nya.
    Har du sett de nya färgerna på chessprintet från Katvig? Det har kommit en blå och en rosa/orange. Kommer kanske bli en var till ungarna här hemma. Älskar fortfarande den gröna.
  • jompa
    isold2003 skrev 2008-08-08 12:28:17 följande:
    Mmm, båda är underbara! Det ska absolut bli blått till båda mina gossar. Blev alldeles lycklig när jag såg hur fina de var, kommer ihåg att du sa att de skulle komma i blått men de var finare än jag hade trott!
    Ja den är superfin.

Kul att du sett MAT irl och gillar dem då kommer det nog bli lite sånt här hemma.
  • jompa

Åhhh kollade just på MAT ytterkläder och shit pommes så fina. En fin röd färg och en mörk lila som föll mig i smaken. Sen var det massa annat fint oxå. Vill haaa

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10